verwekingspunt

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

verwekingspunt

beste mensen, 
 
is er ook een andere manier van het verwekingspunt te bepalen. In plaats van dan de ring en bal methode?
 
groet jeroen

Berichten: 391

Re: verwekingspunt

Verwerking van wat?
 

Opmerking moderator

dat -verwerking- was een typo in de topictitel, en die is intussen gecorrigeerd

Berichten: 5

Re: verwekingspunt

van hotmelt 
gravimetrus schreef: Verwerking van wat?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: verwekingspunt

geef svp wat meer informatie, waar ben je mee bezig, wat wil je weten en hoe nauwkeurig moet het zijn.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: verwekingspunt

Vicat en heat deflection zijn alternatieve methodes voor het verwekingspunt (softening point), maar voor hotmelts wordt volgens mij normaal de ring and ball methode gebruikt.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 5

Re: verwekingspunt

klopt daar werken we nu ook mee. Maar we zoeken een andere even betrouwbare methode.
Marko schreef: Vicat en heat deflection zijn alternatieve methodes voor het verwekingspunt (softening point), maar voor hotmelts wordt volgens mij normaal de ring and ball methode gebruikt.

Berichten: 5

Re: verwekingspunt

bij mijn stage testen ze hotmelt en een van die testen is het verwekingspunt. Hier willen ze graag voor weten of er ook een andere methode is dan de ring en ball methode. B.v een methode waar je een factor moet gebruiken of gewoon een hele andere methode waar mee het verwekingspunt kan worden bepaald.
 
en aangezien hier weinig over te vinden valt dacht ik vraag het even  :)
ArcherBarry schreef: geef svp wat meer informatie, waar ben je mee bezig, wat wil je weten en hoe nauwkeurig moet het zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: verwekingspunt

Ik heb er nog nooit een andere methode voor gezien en kon daar zo ook niks over vinden. Ik zou het gewoon bij de standaard houden.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 5

Re: verwekingspunt

ja maar dat is zeg maar mijn opdracht om hier een alternatief voor te zoeken 
Marko schreef: Ik heb er nog nooit een andere methode voor gezien en kon daar zo ook niks over vinden. Ik zou het gewoon bij de standaard houden.

Reageer