Aantal testen voor goed resultaat

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Aantal testen voor goed resultaat

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
 
Ik heb een transportmiddel ontwikkeld voor het schadevrij transporteren van producten. Nu moet ik kunnen aantonen dat mijn product de schades wegneemt.

Er is bekend dat ca. 1 op de 3 producten tijdens het huidige transport beschadigde. 

Hoe veel testen moet ik uitvoeren zodat ik (statistisch) kan aantonen dat het transportmiddel de schades wegneemt?
 
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Aantal testen voor goed resultaat

Misschien kun je nog iets nauwkeuriger zijn in je vraagstelling. Ik denk dat je met 'wegnemen' niet bedoelt dat je transportmiddel schade herstelt, maar dat het schade voorkomt (het schermt van buiten komende oorzaken af), of: niet veroorzaakt (het veroorzaakt zelf geen schade).
Dan zul je nog iets moeten zeggen over hoe zeker je wilt zijn dat je met de testen hebt aangetoond (zult hebben aangetoont) dat jouw transportmiddel minder/geen schade veroorzaakt. (95% zekerheid is gangbaar)
Dan zijn de kosten van een test nog van belang. Zijn die kosten voor één test erg hoog, of kun je een test willekeurig vaak doen, zonder dat het veel extra geld kost?

Berichten: 2

Re: Aantal testen voor goed resultaat

Back2Basics schreef: Misschien kun je nog iets nauwkeuriger zijn in je vraagstelling. Ik denk dat je met 'wegnemen' niet bedoelt dat je transportmiddel schade herstelt, maar dat het schade voorkomt (het schermt van buiten komende oorzaken af), of: niet veroorzaakt (het veroorzaakt zelf geen schade).
Dan zul je nog iets moeten zeggen over hoe zeker je wilt zijn dat je met de testen hebt aangetoond (zult hebben aangetoont) dat jouw transportmiddel minder/geen schade veroorzaakt. (95% zekerheid is gangbaar)
Dan zijn de kosten van een test nog van belang. Zijn die kosten voor één test erg hoog, of kun je een test willekeurig vaak doen, zonder dat het veel extra geld kost?
 
 
Bedankt voor je reactie!
 
Het moet inderdaad de schade voorkomen en zelf geen schade aan de producten maken. De gangbare 95% zekerheid is acceptabel. 

Met betrekking tot de testen: deze kunnen willekeurig vaak gedaan worden zonder dat het extra geld kost.

Reageer