Ingestorte dak van het AZ-stadion

Reageer

Re: Eindhoven airport: betonvloer met wapening van voetballen?

Is er hier toevallig iemand die betrokken is bij het onderzoek naar het Alkmaar stadion?
Lijkt me een interessante case, aangezien de "lasfouten" die overal verkondigd worden, geen lasfouten blijken te zijn (?).
Een visuele inspectie op andere locaties levert ook helemaal geen interessante informatie op, zolang ook het ontwerp niet herbekeken wordt.
Lijkt me wel een interessante discussie...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ingestorte dak van het AZ-stadion

Gemeente alkmaar heeft (alle?) gegevens van tijdens de bouw/vergunning vrijgegeven. Die kan je op de website downloaden. (Bouwenmetstaal heeft hier een leeswijzer voor)
Cobouw heeft er meerdere artikelen aan besteedt.
Er circuleerde ergens een powerpoint met de voorlopige conclusies van RoyalHaskoning.

Al met al is er genoeg online te vinden om jezelf een (voorlopig) beeld te vormen denk ik.

Op een aantal punten is afgeweken van de destijds geldende normen, zonder onderbouwing. Kan je zo lezen in de hoofdberekening. Of het afwijken terecht is, zal oa blijken uit het windtunnelonderzoek.
Speculatie: Er wordt beweerd dat lassen die als 8 mm in de berekening staan, maar 4 mm zijn. Daar is nog geen bewijs van.

volgens mij hebben ze die lastafmetingen ter plaatsen nagemeten de afgebroken constructie is er uit gehesen en lag op de parkeerplaats.

Dat de las bros bezweken is kon je op de eerste foto,s in het AD al zien.

king nero schreef:
do 05 sep 2019, 09:53
Is er hier toevallig iemand die betrokken is bij het onderzoek naar het Alkmaar stadion?
Als dat zo is, mag men daarover niets vertellen, behalve wat al gepubliceerd is.

Re: Ingestorte dak van het AZ-stadion

Correct, beschouw dat dan maar als een rethorische vraag...

Reageer