Jupyter Notebook met Mybinder

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Jupyter Notebook met Mybinder

Hallo,

Jupyter notebooks zijn ideaal om interactieve document te schrijven met geintegreerde grafieken bijvoorbeeld. Als men googled op: "Project Jupyter", "Jupyter" vind men meer informatie. De CERN gebruikt ze zelfst.

Ik heb een Jupyter notebook gecreerd en gedeeld via myBinder. Zonder verdere installatie van programma's zou het interactieve notebook moeten openen. Dit gebeurt op een computer in de cloud.

https://mybinder.org/v2/gh/oooVincentoo ... 02.4.ipynb

Groeten, Vincent

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Jupyter Notebook met Mybinder

Een gebruiker met Ubunto heeft problemen ondervonden.
tempelier schreef: ma 09 sep 2019, 08:46 Ik kreeg het niet geïnstalleerd onder Ubuntu.
Hallo Tempelier.

Als het goed is hoef je niets te installeren. Zou je een screenshot kunnen sturen als je de pagina laad?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Jupyter Notebook met Mybinder

Op mijn computer (Linux Mint met Firefox) zie ik dit:

schermafdruk.png
En dat document is met het balkje aan de zijkant ook verder in te zien. Dat werkt dus.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Jupyter Notebook met Mybinder

Hallo,

Dankjewel voor het testen. Het mooie is dat de notebook inhoud interactief is. Klik in de menu balk op: [Cell]\(\rightarrow\)[Run All]:
Menu [Cell] [Run All].jpg
De grafieken zijn nu interactief en je kan zelf variabelen instellen.
Interactive Graph.jpg
All het rekenwerk gebeurt op cloud server ongelofelijk!

Het werkt allemaal nog niet foutloos. Soms moet je op de play button klikken om de code per cell opnieuw te laten lopen.

Bij mij werkt het normaal goed als ik een keer op: [Cell]\(\rightarrow\)[Run All] klik.

Gr,

Vince

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.087

Re: Jupyter Notebook met Mybinder

Je moet wel wat geduld hebben (ik heb niet getimed, maar ik schat toch zeker 10 minuten), maar daarna doet hij het wel. Mooi gemaakt! De inhoud zelf heb ik niet in detail bekeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Jupyter Notebook met Mybinder

Inderdaad - je moet even wachten, maar daarna kan je de verschillende parameters zelf instellen waarna het betreffende grafiekje daarop wordt aangepast. Of het ook allemaal klopt heb ik niet gecontroleerd, maar de presentatie ziet er in elk geval leuk uit.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Jupyter Notebook met Mybinder

Inderdaad het is wachten volgens mij steeds wanneer een ander type browser gebruikt word.

Of als ik een nieuwe versie upload. Dan moet ik ook 10 minuten wachten.

Ook merk ik bij mijn windows pc als ik wissel tussen: Edge, Chrome en Firefox langere wachttijden.

Na de tweede maal starten is het sneller. De notebook kan binnen 30 seconden geopend zijn.

Ik snap het nog niet zo goed allemaal ben ook maar aan het hobbyen. Wel een mooie technologie.

Gr.

Reageer