Ongepaste reclame

Reageer
Berichten: 12.262

Re: Ongepaste reclame

Geld kan zeker. Er staat me bij dat er bij de vorige WSF meeting door veel mensen meer is gegeven dan het minimumbedrag voor deelname. 
 
Anderzijds moet je je ook geen illusies maken dat zaken als hosting extreem duur zouden zijn. Voor minder dan 100 euro per maand kun je een prima VPS regelen dat meer dan voldoet voor de eisen van een forum als dit. Dit zit uiteraard wel even anders als je maatwerk functies wilt toevoegen en daarvoor marktconforme uurlonen voor programmeurs betaalt. 
 
Staar je ook niet blind op wat advertenties opleveren. Voor WSF weet ik het oprecht niet, maar het zou me verbazen als het meer dan 100 euro per maand is afgezien van sponsoren die heel specifiek willen adverteren. Zou je het uit google adwords moeten halen of iets dergelijks dan denk ik eerder aan tientjes. 
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Ongepaste reclame

koolstofje schreef:Er zullen ongetwijfeld ook gratis forum mogelijkheden zijn..
Die zijn er. Vol met reclame en met (letterlijk) 0,0 garantie dat je forum er morgen nog is; gratis diensten staan op en vallen om bij de vleet. Wij hebben hier een historie van meer dan een miljoen berichten, ook nog met relevantie informatie die we graag willen behouden. En dat gaat terug tot 2003.

Daarnaast hebben we ook verplichtingen richting de gebruikers om te zorgen dat e.e.a. veilig is


Dus wij huren een VPS bij een bedrijf dat zorgt voor die veilige en up to date server. En ja; die draait op linux, zoals pakweg 80% van internet op Linux draait. Maar denken dat linux == gratis website is (naïef)2. Het gaat te ver om op alle details in te gaan, maar geloof me: er gaat veel tijd en geld in zitten om een forum als dit draaiende te houden. Vrijwel alle tijd die hierin gestoken wordt is gelukkig op vrijwillige basis, anders had dit forum 10 jaar terug de deuren al kunnen sluiten. En soms moeten we ook mensen inhuren om wat dingen te regelen voor ons omdat de expertise ontbreekt.
 
Mocht je het allemaal beter weten, dan heb je 2 constructieve opties:
  1. Begin reclameloos-en-gratis-wetenschapsforum.nl en doe het op je eigen manier
  2. Kom met zinnige ideeën als alternatieve inkomstenbron voor Wetenschapsforum
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: Ongepaste reclame

Die zijn er. Vol met reclame en met (letterlijk) 0,0 garantie dat je forum er morgen nog is; gratis diensten staan op en vallen om bij de vleet. Wij hebben hier een historie van meer dan een miljoen berichten, ook nog met relevantie informatie die we graag willen behouden. En dat gaat terug tot 2003.

Daarnaast hebben we ook verplichtingen richting de gebruikers om te zorgen dat e.e.a. veilig is

Dus wij huren een VPS bij een bedrijf dat zorgt voor die veilige en up to date server. En ja; die draait op linux, zoals pakweg 80% van internet op Linux draait. Maar denken dat linux == gratis website is (naïef)2. Het gaat te ver om op alle details in te gaan, maar geloof me: er gaat veel tijd en geld in zitten om een forum als dit draaiende te houden. Vrijwel alle tijd die hierin gestoken wordt is gelukkig op vrijwillige basis, anders had dit forum 10 jaar terug de deuren al kunnen sluiten. En soms moeten we ook mensen inhuren om wat dingen te regelen voor ons omdat de expertise ontbreekt.

 

Mocht je het allemaal beter weten, dan heb je 2 constructieve opties:
<ul class="bbcol decimal">[*]Begin reclameloos-en-gratis-wetenschapsforum.nl en doe het op je eigen manier[*]Kom met zinnige ideeën als alternatieve inkomstenbron voor Wetenschapsforum[/list]
Ik weet het niet allemaal beter, dus die 2 opties doen dan eigelijk niet ter zake :)

Maar ik mag natuurlijk zeggen dat ik erg blij ben met allerlei adblockers, jammer voor de inkomsten maar zo gaat dat dan..


Maar ik heb respect voor jullie goede inzet allemaal...maar helaas geen cent van mij .. sorry
UZBL browser internet without mous. super fast with very low cpu usage. Anyone can build a fast processor. The trick is to build a fast system..antiX-17

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: Ongepaste reclame

koolstofje schreef:Ik weet het niet allemaal beter, dus die 2 opties doen dan eigelijk niet ter zake :)
 

Je praat wel alsof je het allemaal beter weet. 

 
Maar ik mag natuurlijk zeggen dat ik erg blij ben met allerlei adblockers, jammer voor de inkomsten maar zo gaat dat dan..


Maar ik heb respect voor jullie goede inzet allemaal...maar helaas geen cent van mij .. sorry
 
Je zegt wel dat je respect hebt, maar dat blijkt eigenlijk nergens uit. Je wil geen bijdrage leveren in de vorm van tijd, niet in de vorm van geld en niet in de vorm van het mogelijk maken van advertentie-inkomsten. En je wil niet meedenken hoe het eventueel anders zou kunnen. Je wil eigenlijk niks behalve opscheppen hoe goed je je zaakjes voor elkaar hebt.


In jouw geval lijkt optie 3 het beste.

 
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: Ongepaste reclame

Je praat wel alsof je het allemaal beter weet. 

 


 

Je zegt wel dat je respect hebt, maar dat blijkt eigenlijk nergens uit.
Ik heb respect voor de mensen die hier de zaakjes runnen, maar dat wil niet zeggen dat ik een bijdrage moet leveren..
UZBL browser internet without mous. super fast with very low cpu usage. Anyone can build a fast processor. The trick is to build a fast system..antiX-17

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Ongepaste reclame

Opmerking moderator

dan is hiermee deze ethische off-topicdiscussie op een dood spoor beland en kunnen we die beëindigen.
 
In deze topic verder met waar die voor bedoeld is, namelijk het melden van ongepaste advertentiebanners
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.523

Re: Ongepaste reclame

De reclame van het sultanaat Oman irriteert me, hij is te groot en beweeglijk, groeit uit zijn vak, en wordt een video met muziek. Ik ga alle reclame een weekje blokkeren met adblock, hopelijk is de Oman reclameperiode dan voorbij.
Oman.png

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.899

Re: Ongepaste reclame

Vreselijk, die reclame voor Oman!
Sommige reclamemakers weten geen maat te houden.

Gelukkig is die mij bespaard gebleven omdat ik een adblocker gebruik.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Ongepaste reclame

Ook de Alliander reclame is onbehoorlijk groot. Thuis merk ik dat niet omdat ik daar een adblocker gebruik. Elders is de helft van het scherm lichtblauw gekleurd door de reclame.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Ongepaste reclame

Graag de URL vermelden waar de reclame heen linkt. Sorry, dat betekend dat je er inderdaad op moet klikken en vervolgens denken ze dat je geïnteresseerd bent en zie je het overal, maar zonder URL kunnen we het niet blokkeren...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.087

Re: Ongepaste reclame

Dus bovenstaande alleen doen op openbare computers? Of wordt het gelinkt aan het profiel waarmee je inlogt?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Ongepaste reclame

Nee niet zo extreem, de trackers van de partijen achter de banners doen vast wat met je klik(s), wij niet! Mijn ietwat cynische ondertoon komt niet zo goed door in tekst ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.523

Re: Ongepaste reclame

Jorim schreef: wo 11 sep 2019, 16:46 Graag de URL vermelden waar de reclame heen linkt.
Ik heb Adblock onlangs uitgeschakeld, en nu duikt de ongepaste reclame van Oman weer op. Als je erop klikt komt er geen URL tevoorschijn, misschien heb je de URL zelf al gevonden, als je geen reclame blokkeert. Ik ga geen moeite meer in die reclame stoppen, reclame van wetenschapsforum ga ik nu voor wat langere tijd blokkeren.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.523

Re: Ongepaste reclame

Ik schakelde Adblock na 2 weken weer even uit voor wetenschapsforum, en meteen verscheen de uit zijn vak groeiende reclame van Oman weer. Dus meteen weer Adblock aangezet voor wetenschapsforum. Blijkbaar denkt het reclamebureau van oman dat ik geinteresseerd ben omdat ik 2 weken geleden geklikt heb op hun reclame in de vergeefse hoop een URL te vinden, en vanaf dat kwade moment zal ik hun prooi blijven als ik adblock uitschakel.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Ongepaste reclame

omdat ik er ook wel eens een (voor WSF overigens wat vreemde) advertentie in zag maar hier geplaatst.

waarom zie ik de laatste dagen regelmatig -maar ook niet altijd en overal- een gigagroot leeg blauw vlak als ik een topic open?
empty space.PNG

Reageer