arbeid

Moderator: physicalattraction

Gebruikersavatar
Berichten: 4.312

Re: arbeid

Xilvo schreef: wo 04 dec 2019, 12:28
tempelier schreef: wo 04 dec 2019, 12:23 Ik heb hem gewoon door Maple laten uitrekenen.
Maar wat heb je dan ingevoerd? Ik kom op drie manieren (geen van drie met Maple) op 6,6667 J uit.
Ukster komt, ook met Maple, eveneens op 6,6667.
Ik heb slecht de integraal uitlaten rekenen die Ukster eerst gaf en waarop ik regeerde.

Overigens lijkt me dat hij verkeerd is opgesteld en gesplitst had moeten worden in twee intgralen.
Na splitsen zal er wel jouw antwoord uitkomen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.899

Re: arbeid

Als je de integraal bedoelt uit zijn bericht van di 03 dec 2019, 21:53, die is inderdaad niet juist.
-1 en 4 zijn grenzen voor y, niet voor x.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.312

Re: arbeid

De grenzen voor y deugen ook niet, de ondergrens is namelijk niet overal -1 maar voor een deel de linker schuine zijde. Wil men eerst over y integreren dan moet de integraal dus gespitst worden.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.899

Re: arbeid

De (volgens mij correcte) grenzen staan in het bericht van di 03 dec 2019, 22:38.
Inderdaad splitsen als je eerst over y integreert, wat ik aangaf met 'max'.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.312

Re: arbeid

Ja die grenzen kloppen volgens mij want ik vond de zelfde.

Mij lijkt het ook minder werk om eerst over x te integreren want dan hoeft er niet gesplitst te worden.

PS.
Wel hinderlijk dat de reacties niet genummerd zijn.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.899

Re: arbeid

tempelier schreef: wo 04 dec 2019, 13:10 Wel hinderlijk dat de reacties niet genummerd zijn.
Dat zijn we kwijtgeraakt toen de site vernieuwd werd.
Als ik het me goed herinner was het technisch niet zo lastig maar was het veel werk voor moderatoren als één of meer berichten verwijderd werden; de andere berichten en verwijzingen moeten dan aangepast worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.312

Re: arbeid

De meeste forums lossen dat op door het bericht te vervangen door:

"Verwijderd door de redactie", dan is her nummeren niet nodig.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.312

Re: arbeid

Ik heb hem toch nog even volledig gemaakt door hem over in delen over y te integreren, ik krijg dan ook 20/3.

Dus dat moet dan wal haast goed zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.518

Re: arbeid

Zoals ik het in 1e instantie wilde oplossen is uiteindelijk toch nog gelukt. 8-)
Green's theorema.png
Arbeid 25/3 - 5/3 = 20/3 Joule

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.899

Re: arbeid

Ja, zo kan het óók nog.

Over het antwoord is echt geen twijfel meer mogelijk, lijkt me :D

Reageer