Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Xilvo schreef: do 13 feb 2020, 14:43
Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 14:37 Ja ik heb natuurlijk ook meteen gevraagd of ik ze mag testen met m'n mobieltje. Maar ze zeiden dat ze er pas na een half uur of een uur niet goed van worden.
Ze, allemaal? Hoeveel?

Als dat een algemene opvatting is van zogenaamd elektrosensitive personen, dan wordt er natuurlijk rekening mee gehouden tijdens zo'n onderzoek.
2
Maar er was geen tijd voor. Ik kwam het gewoon tegen, en wou het verifiëren op de meest makkelijke, voor de hand liggende manier. Wat zou jij doen?

Jouw gebruik van 'natuurlijk' lijkt me niet bestand tegen rigoureuze kritiek.

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Het is wel heel knap, die phased arrays in 5G-technologie.
Maar deze auteurs waarschuwen dat het gevaarlijk KAN zijn.
Ik kan niet zien of dit peer-reviewed is.

Human Exposure to RF Fields in 5G Downlink
https://arxiv.org/pdf/1711.03683.pdf

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.940

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 14:52 Nu heb ik gelezen dat bij de Amerikaanse ambassade in Moskou, en bij vrouwenvredeskampen bij luchtmachtbases in Engeland emf gericht is gebruikt om mensen onwel te maken.
Graag een bron, waaruit ook duidelijk wordt dat, indien het gebeurd is, er geen vermogens gebruikt zijn die tot significante opwarming konden leiden.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.940

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 15:01 2
Maar er was geen tijd voor. Ik kwam het gewoon tegen, en wou het verifiëren op de meest makkelijke, voor de hand liggende manier. Wat zou jij doen?
Een waarlijk omvangrijke steekproef.
Ik zou niet aan de proef beginnen als er minder tijd was dan ze beweerden nodig te hebben om straling te constateren.
Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 15:01 Jouw gebruik van 'natuurlijk' lijkt me niet bestand tegen rigoureuze kritiek.
Jawel, hoor. Als je weet dat een effect op z'n vroegst na een half uur optreedt ga je niet maar 20 minuten meten.
'Natuurlijk' meet je dan langer - of helemaal niet.

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

WillemB schreef: za 01 feb 2020, 09:15 SAR wordt uitgedrukt in W/kg. Het max is vastgesteld op 1.6 W/kg.
Die norm is vastgesteld vanuit het dogma dat er alleen een warmte-effect kan zijn van niet-ioniserende straling.
Er zijn echter honderden studies die andere effecten laten zien.
Bijvoorbeeld deze:

The authors conclude that an in vitro exposure of human bronchial epithelial cells to a 1.8 GHz electromagnetic field could reduce the wound healing capacity in cell cultures due to an impaired cell migration.
The wound healing rate was significantly reduced in exposed cells from 6 to 54 hours and finally, exposed cells needed 65 hours for a complete restoration of the cell layer in comparison to 48 hours in sham exposed cells. In the approach with an exposure solely during the first 24 hours, the healing rate was significantly lower in exposed cultures from 3 to 48 hours compared to the sham exposure. Finally, exposed cells needed 55 hours and sham exposure 48 hours for a complete healing of the scratch. However, the healing rate of cells in this approach was significantly higher from 36 to 48 hours than in the continuously exposed cells.

https://www.emf-portal.org/en/article/26304

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Xilvo schreef: do 13 feb 2020, 15:12
Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 15:01 2
Maar er was geen tijd voor. Ik kwam het gewoon tegen, en wou het verifiëren op de meest makkelijke, voor de hand liggende manier. Wat zou jij doen?
Een waarlijk omvangrijke steekproef.
Ik zou niet aan de proef beginnen als er minder tijd was dan ze beweerden nodig te hebben om straling te constateren.
Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 15:01 Jouw gebruik van 'natuurlijk' lijkt me niet bestand tegen rigoureuze kritiek.
Jawel, hoor. Als je weet dat een effect op z'n vroegst na een half uur optreedt ga je niet maar 20 minuten meten.
'Natuurlijk' meet je dan langer - of helemaal niet.
Wat klets je nou, ik kwam mensen tegen. Ik heb geen proefopzet gemaakt.
En dat 'natuurlijk' hangt heel erg af van wie het onderzoek betaalt, en diens bedoeling ermee.
*** modknip ***

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.940

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 15:21 Wat klets je nou, ik kwam mensen tegen. Ik heb geen proefopzet gemaakt.
Ik klets niet, jij baseert het idee dat elektrosensitive mensen in het algemeen pas na minstens een half uur iets gaan merken op wat twee personen je verteld hebben. Dat is een erg smalle basis om conclusies uit te trekken.

En daarop baseer je het diskwalificeren van een artikel.

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Benm schreef: vr 07 feb 2020, 04:30 Er was wel een hypothese dat zaken als zenuwen en zelfs aderen en vaten als een soort antennes zouden kunnen werken
alleen blijkt het in de praktijk gewoon niet te gebeuren.
In male rats, exposure to the electromagnetic fields of 900 MHz (group 1) and 1800 MHz (group 3) led to a significantly increased permeability of the blood brain barrier compared to the control group (group 5).
In female rats, only exposure to the 900 MHz EMF (group 2) resulted in a significantly increased permeability of the blood brain barrier compared to the control group (group 6).
The authors conclude that exposure of rats to electromagnetic fields of 900 MHz or 1800 MHz might increase the permeability of the blood brain barrier with sex-specific differences.

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Xilvo schreef: do 13 feb 2020, 15:29
Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 15:21 Wat klets je nou, ik kwam mensen tegen. Ik heb geen proefopzet gemaakt.
Ik klets niet, jij baseert het idee dat elektrosensitive mensen in het algemeen pas na minstens een half uur iets gaan merken op wat twee personen je verteld hebben. Dat is een erg smalle basis om conclusies uit te trekken.

En daarop baseer je het diskwalificeren van een artikel.

*** modknip ***


Ik heb dat artikel niet gediskwalificeerd, ik heb jouw conclusie gediskwalificeerd.
Jij concludeerde dat ehs niet bestaat omdat het in dat onderzoek niet was aangetoond.

*** modknip ***

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Benm schreef: vr 07 feb 2020, 17:09 Dit gaat niet over zwakke singaaltjes of iets dergelijks, maar letterlijk over mensen die op 100 meter afstand van een TV zender wonen waar tientallen kW zendvermogen 24/7 actief is. Ergens zou je domweg verwachten dat een dusdanige blootstelling enig effect zou hebben, maar het blijkt niet het geval.

Analoge TV stations produceren bovendien een signaal dat best verstorend zou kunnen werken: het signaal is AM (of ingeperkt tot VSB) waarbij je snelle wisselingen krijgt op 50 Hz tussen een beeld en het blanking interval, colorburst en teletekst.

Als iets een effect zou hebben is het wel een dergelijk signaal, maar dat blijkt domweg niet het geval. Nieuwere technieken als DVB-T produceren meer continu aanwezige signalen, en die lijken ook onschadelijk voor mensen.
Als ik dit naar voren breng bij mensen die er last van hebben, zeggen ze dat de straling anders is:
geblokt of gepulst. Als in DECT.
Ik heb dat niet gehad bij natuurkunde en het zegt me niets.
Jou wel?

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Xilvo schreef: do 13 feb 2020, 15:06
Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 14:52 Nu heb ik gelezen dat bij de Amerikaanse ambassade in Moskou, en bij vrouwenvredeskampen bij luchtmachtbases in Engeland emf gericht is gebruikt om mensen onwel te maken.
Graag een bron, waaruit ook duidelijk wordt dat, indien het gebeurd is, er geen vermogens gebruikt zijn die tot significante opwarming konden leiden.
Denk even na: die opwarming zou wel opgemerkt worden. Net zoals WillemB al schreef, dat hij opwarming wel merkte, maar er verder geen last van had, bij een sterke zender.

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Geen aanwijzingen voor schade in Moskou hier:
From 1953 to 1976, beams of microwaves of 2.5 to 4.0 GHz were aimed at the US embassy building in Moscow. An extensive study investigated the health of embassy staff and their families, comparing Moscow embassy staff with staff in other Eastern European US embassies.
The extensive study reports on mortality and morbidity, recorded on medical records and by regular examinations, and on self-reported symptoms. Exposure levels were low, but similar or greater than present-day exposures to radiofrequencies sources such as cell phone base stations. The conclusions were that no adverse health effects of the radiation were shown. The study validity depends on the assumption that staff at the other embassies were not exposed to similar radiofrequencies. This has been questioned, and other interpretations of the data have been presented.

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

In Cuba veel ziek ambassadepersoneel, maar geen veroorzaker gevonden:
https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... le/2673168

In this preliminary report of a retrospective case series, persistent cognitive, vestibular, and oculomotor dysfunction, as well as sleep impairment and headaches, were observed among US government personnel in Havana, Cuba, associated with reports of directional audible and/or sensory phenomena of unclear origin. These individuals appeared to have sustained injury to widespread brain networks without an associated history of head trauma.

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Verwijderd, ik wil jullie niet overvoeren.
Laatst gewijzigd door Jellenu op do 13 feb 2020, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.940

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 15:47 Denk even na: die opwarming zou wel opgemerkt worden. Net zoals WillemB al schreef, dat hij opwarming wel merkte, maar er verder geen last van had, bij een sterke zender.
Het lijkt me helemaal niet voor de hand liggen dat je een inwendige opwarming van bijvoorbeeld een graad of twee als opwarming zou waarnemen.

Reageer