Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Vraag WillemB maar wat hij daar van denkt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.904

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 16:07 Maar misschien zijn deze effecten onder de tafel geveegd door de State Department.

" It turned out that the studies of our blood samples over the years of people who had served in Moscow showed that something like six months after a person arrived in Moscow, his or her white blood counts rose significantly. Some people speculated that this had to do with the water supply. A team led by a doctor was sent out from Washington to look into the matter. I can’t recall his name now, but he had earlier pooh-poohed the notion that the radiation the American staff was receiving was deleterious and now he was visiting Moscow again.

He announced to us that his group wanted to meet with Soviet medical authorities to discuss with them the epidemiology of the Moscow population, because we had now found significantly higher white blood counts in the blood of the Americans who served in the embassy in Moscow."
En misschien had die verhoging van het aantal witte bloedcellen wel een heel andere oorzaak dan die eventuele straling.
Dit wordt nu echt speculeren.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.904

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 16:10 Vraag WillemB maar wat hij daar van denkt.
Willem zegt nergens dat hij ooit twee graden werd opgewarmd.
Daarnaast, als je te dicht bij zo'n zender staat en je wéét dat de gevolgen opwarming zijn, dan interpreteer je ongemak anders dan wanneer je dat niet weet.

Berichten: 12.262

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Xilvo schreef: do 13 feb 2020, 16:07 Het lijkt me helemaal niet voor de hand liggen dat je een inwendige opwarming van bijvoorbeeld een graad of twee als opwarming zou waarnemen.
Reken maar van wel - zeker bij tientallen GHz dringt het niet heel diep door en voel je letterlijk de opwarming in je huid. M is geen onaangenaam gevoel verder, eigenlijk een beetje vergelijkbaar met hoe zonlicht aanvoelt op je huid, of de warmte van een straalkacheltje of iets dergelijks.

Lagere frequenties dringen dieper door en voel je niet heel direct (je voelt niet de warmte van een GSM die met vol vermogen uitzend op 900 MHz). Een interne opwarming van 2 graden zou een extreem serieus gezondheidsprobleem zijn: dat is best een aardige koorts! Maar als je zoveel zou absorberen dat je 2 graden zou opwarmen dan ga je gewoon een beetje harder zweten om het verschil goed te maken. Je lichaam houdt het wel op 37 graden, of je nou 100 watt kwijt moet terwijl je op de bank zit of 300 watt omdat je aan het rennen bent, je kerntemperatuur blijft gereguleerd.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.904

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Benm schreef: do 13 feb 2020, 17:23 Reken maar van wel - zeker bij tientallen GHz dringt het niet heel diep door en voel je letterlijk de opwarming in je huid. M is geen onaangenaam gevoel verder, eigenlijk een beetje vergelijkbaar met hoe zonlicht aanvoelt op je huid, of de warmte van een straalkacheltje of iets dergelijks.
Het ging hier ook niet expliciet om EM-straling in het GHz-gebied:
Xilvo schreef: do 13 feb 2020, 15:06
Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 14:52 Nu heb ik gelezen dat bij de Amerikaanse ambassade in Moskou, en bij vrouwenvredeskampen bij luchtmachtbases in Engeland emf gericht is gebruikt om mensen onwel te maken.
Graag een bron, waaruit ook duidelijk wordt dat, indien het gebeurd is, er geen vermogens gebruikt zijn die tot significante opwarming konden leiden.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Opmerking moderator

Een aantal zinsnedes en posten die niet voldoen aan de wetenschappelijke methode van discussiëren die wij hier op WSF aanhangen is verwijderd. Laten we terugkeren tot het topic en niet elkaar vliegen proberen af te vangen, dan wel zaken op de man te spelen. Een medegebruiker 'kletst' niet, hij is het hooguit niet met een ander eens en als iemand het, volgens een ander, niet bij het rechte eind heeft, kan dat ook op een parlementaire wijze worden verwoord, bij voorkeur met bronvermelding.

Er zal van nu af aan scherp worden gelet op ontsporingen.

Berichten: 12.262

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Over wat landen heen en weer sturen tussen ambassades en dergelijke durf ik weinig te zeggen.

Er zijn wel wat voorbeelden van "ornamenten" die onderling gegeven zijn en hun energie ontvingen uit radiogolven om te kunnen afluisteren, maar alleen indien de afsluisteraar een radiosignaal produceerde dat het apparaat van energie voorzag. Op zich wel slim, want zoiets zend geen enkel singaal uit tenzij de afluisteraar dat wil.

Dit heeft echter niets van doen met ziek raken van personeel of iets dergelijks, het gaat om zeer geringe vermogens die ongevaarlijk zijn voor de mens.

Ergens denk ik dat de beste analogie nog wel die met zichtbaar licht is: als je normaal om je heen kijkt in de wereld doet dat niet of nauwelijks schade aan je ogen - we zijn tenslotte op deze planeet geevolueerd.

Maar kijk je rechtstreeks in pakweg een 1 watt laserbundel met een zichtbare frequentie dan heb je al permanente schade aan je netvlies. De frequentie is niet anders, maar de dosis is zo groot dat je matig doorbloede netvlies de warmte niet snel genoeg kan afvoeren waardoor cellen sterven.

Het is niet de frequentie die het gevaar maakt, maar de intensiteit. Analoog zijn ook radar installaties bedoeld voor lange afstand best gevaarlijk, als je het op een of andere manier voor elkaar weet te krijgen om direct in de bundel terecht te komen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.904

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Benm schreef: do 13 feb 2020, 19:43 Het is niet de frequentie die het gevaar maakt, maar de intensiteit.
Als de intensiteit maar hoog genoeg is wordt elke straling schadelijk, ongeacht de frequentie.

Maar 100 mW in het lichaam gedissipeerd aan radiogolven kun je niet vergelijken met 100 mW aan gammastraling.

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

https://www.sciencedirect.com/science/a ... via%3Dihub#!

Adverse health effects of 5G mobile networking technology under real-life conditions
Author links open overlay panelRonald N.Kostoffa
PaulHerouxbMichaelAschnercAristidesTsatsakisde
https://doi.org/10.1016/j.toxlet.2020.01.020Get rights and content
Highlights

Identifies wide-spectrum of adverse health effects of non-ionizing non-visible radiation.

Most laboratory experiments were not designed to identify the more severe adverse effects reflective of real-life conditions.

Many experiments do not include the real-life pulsing and modulation of the carrier signal.

Vast majority of experiments do not account for synergistic adverse effects of other toxic stimuli with wireless radiation.

5G mobile networking technology will affect not only the skin and eyes, but will have adverse systemic effects as well.

Hier wordt weer die pulsing en modulatie genoemd, daar moet ik me nog in verdiepen.
Wat ik leerde bij natuurkunde is dat elke radio-uitzending werkt omdat er gemoduleerd wordt op de draaggolf. Dus wat is daar nieuw aan? Of speelt hier iets anders?
Dat pulsen zal iig wel nieuw zijn.

Berichten: 3.867

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 23:32
Hier wordt weer die pulsing en modulatie genoemd, daar moet ik me nog in verdiepen.
Wat ik leerde bij natuurkunde is dat elke radio-uitzending werkt omdat er gemoduleerd wordt op de draaggolf. Dus wat is daar nieuw aan? Of speelt hier iets anders?
Dat pulsen zal iig wel nieuw zijn.
pulsing modulatie betekent dat de amplitude van het signaal verandert of zelfs 0 wordt. Maar het gevolg is hooguit dat voor hetzelfde gemiddelde vermogen het piekvermogen hoger ligt. Kortom we komen met dit topic niet verder dan een beetje opwarming, zo ongeveer wat er ook gebeurt als je voor de kachel staat.
Volgens mij is de essentie allang duidelijk.

Berichten: 12.262

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Xilvo schreef: do 13 feb 2020, 19:51
Benm schreef: do 13 feb 2020, 19:43 Het is niet de frequentie die het gevaar maakt, maar de intensiteit.
Als de intensiteit maar hoog genoeg is wordt elke straling schadelijk, ongeacht de frequentie.

Maar 100 mW in het lichaam gedissipeerd aan radiogolven kun je niet vergelijken met 100 mW aan gammastraling.
Uiteraard: ik bedoel hier 100 mW aan niet-ioniserende radiogolven. Of dat nou een omroepstation, gsm, wifi router of iets dergelijks doet er niet toe. Bij frequenties van zichtbaar licht en hoger spreek je van een compleet andere situatie die niets met 5G van doen heeft.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.904

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 23:32 Identifies wide-spectrum of adverse health effects of non-ionizing non-visible radiation.
Het artikel zelf is niet toegankelijk, we zullen het met deze samenvatting moeten doen.
Hebben ze het hier over specifieke radiogolven (5G) of over niet-ioniserende EM-straling in het algemeen?
Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 23:32 Most laboratory experiments were not designed to identify the more severe adverse effects reflective of real-life conditions.
De vraag is dan, wat is anders in 'real life', en waarom zou dat die straling schadelijker maken?
Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 23:32 Many experiments do not include the real-life pulsing and modulation of the carrier signal.
'Many', dus sommige wel?
Alle signalen zijn gemoduleerd anders heeft het geen zin ze uit te zenden.
Pulseren kun je zien als een sterke vorm van amplitudemodulatie, bij morse-signalen ging de zender oook aan-uit, pulseerde.
Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 23:32 Vast majority of experiments do not account for synergistic adverse effects of other toxic stimuli with wireless radiation.
Het is lastig iedere mogelijke combinatie te testen. Zijn er aanwijzingen voor die veronderstelde synergie?
Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 23:32 5G mobile networking technology will affect not only the skin and eyes, but will have adverse systemic effects as well.
Veronderstelling of zijn hier aanwijzingen voor gevonden?

Zonder toegang tot het artikel is voor ons niet te oordelen over betrouwbaarheid/significantie van de resultaten

Berichten: 18

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Rhiannon schreef: do 13 feb 2020, 19:21 ]Een aantal zinsnedes en posten die niet voldoen aan de wetenschappelijke methode van discussiëren die wij hier op WSF aanhangen is verwijderd. Laten we terugkeren tot het topic en niet elkaar vliegen proberen af te vangen, dan wel zaken op de man te spelen. Een medegebruiker 'kletst' niet, hij is het hooguit niet met een ander eens en als iemand het, volgens een ander, niet bij het rechte eind heeft, kan dat ook op een parlementaire wijze worden verwoord, bij voorkeur met bronvermelding.

Er zal van nu af aan scherp worden gelet op ontsporingen.
1) het had niet meer dan billijk geweest een PM te sturen dat mijn bericht verwijderd is, en dat het 'off topic' deel waar ik op reageerde ook verwijderd is. Opgaaf van reden had wel zo fijn geweest, want ik reageerde toch op een moderator zijn off- topic tekst.
2) Mijn tekst is gequote. Er is dus op gereageerd. *** modknip *** Ik wil dan toch (desnoods middels PM) weten wat Xilvo geschreven heeft.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.088

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Jellenu schreef: do 13 feb 2020, 15:17 Die norm is vastgesteld vanuit het dogma dat er alleen een warmte-effect kan zijn van niet-ioniserende straling.
Er zijn echter honderden studies die andere effecten laten zien.
Ik heb deze topic geopend om deze honderden studies boven water te krijgen. Heb je een paar links naar peer-reviewed artikelen? Ik kreeg ze namelijk niet gevonden, zelfs niet op de site van EMF Scientist Appeal.

Berichten: 12.262

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Daar ben ik ook benieuwd naar, en dan geen publicatie in een flutblaadje met een minieme impact factor.

Het vinden van een dergelijk effect is eigenlijk al Nature-waardig, en het ophelderen van het mechanisme erachter al helemaal.

Reageer