Coronavirus

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 26

Coronavirus

Sedert wanneer is deze besmetting bezig? Volgens informatie op het internet werd op 10 december 2019 reeds een patiënte in China ontdekt. Wellicht was dit zelfs niet de eerste. Indien dit juist is hebben we wellicht door de kerstvakantie dit virus reeds de ganse wereld rondgedragen. Dit houdt in dat er wellicht veel vroeger mensen in Europa besmet werden. De kans is groot dat dit in eerste instantie niet als dusdanig werd opgemerkt en zelfs mogelijk in de statistieken van een griepepidemie werd 'verloren'. Kijk eens na wanneer de griepepidemie is begonnen. Dit lijkt mij een nuttig aanvangspunt! Na de Krokusvakantie kwam de hele mikmak echter wel uit. Ik vermoed dat er meer tijd is verloren door de tijdlijn verkeerd vast te leggen en daarenboven gevallen als griep te klasseren. Hierdoor zie je de werkelijke evolutie van het virus niet. Het lijkt mij logisch alles beter te onderzoeken om misschien te ontdekken dat er inmiddels rees veel personen antistoffen hebben gemaakt. Bloedonderzoek van vermeende genezen grieppatiënten zou best wel eens van dichtbij worden bekeken.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Coronavirus

Die logica is er niet bepaald, kijk alleen maar eens naar het economische plaatje. elk verkoudheidje analyseren voor een nieuw virus vorm... ben jij bereid 4x meer te betalen voor jouw ziektekosten verzekering?

Berichten: 12.262

Re: Coronavirus

Wellicht was dat niet de eerste, dat is iets dat we nooit zullen weten. Het kan goed zijn dat er eerdere patienten zijn geweest die het domweg overleefd hebben, het is geen extreem dodelijke aandoening, verre van.

Op zich zou je wel een beter beeld krijgen als je iedereen zou onderzoeken op antilichamen die de afgelopen maanden symptomen hebben gehad die in enige mate overeenkomen met covid, maar ik vermoed dat dat onbegonnen werk is.

Er zijn zoveel mensen die in de winter een of andere vorm van verkoudheid oplopen dat je het halve volk moet gaan testen. Dat is extreem kostbaar, en daarnaast zul je vooral mensen testen die iets anders hebben opgelopen. Verkoudheid wordt vaak 'griep' genoemd maar veroorzaakt door een compleet andere klasse virussen. Als je iedereen gaat testen die verkouden/grieperig is geweest de afgelopen maanden vermoed ik dat je komt aan 99.999% gevallen van rhinovirus, influenza, of een ander niet-coronavirus. Je zou letterlijk miljoenen mensen moeten testen om, misschien, een handvol oudere corona infecties terug te vinden.

Bovendien is zo'n testprogramma wellicht nogal onwenselijk: als de test vereist dat mensen bloed afstaan moet iedereen massaal naar doctoren, ziekenhuizen, ggd of andere plekken met de faciliteit om een bloedmonster te kunnen afnemen. Dat levert een hoop onderling contact op, en het risico dat 1 op de tigduizend patienten die wel covid19 hebben anderen besmetten in wachtruimtes en dergelijke.

Berichten: 26

Re: Coronavirus

We hebben inderdaad de capaciteit niet om dit op grote schaal te testen. Ik zie wel dat bloedgevers worden opgetrommeld. Dit bloed moet getest worden! Hopelijk kan met dit gegeven misschien iets gebeuren. Het lijkt me nuttig te weten wanneer, hoe en eventueel wie genezen is van het coronavirus. Gebruik maken van de middelen die geboden worden. Het toeval heeft in onze geschiedenis meer dan eens een oplossing geboden voor bepaalde ziektes.Hoed af voor alle wetenschappers en laboranten die in deze tijd ons helpen.

Berichten: 12.262

Re: Coronavirus

Er zijn inmiddels tienduizenden personen waarvan bekend is dat ze het virus zeker gehad hebben en inmiddels zijn genezen.

Wellicht dat in hun bloed antilichamen voorkomen die gebruikt kunnen worden voor de ontwikkeling van een vaccin, of voor een behandeling die het verloop van de infectie vertraagd. Dat kost echter allemaal veel tijd en inspanning, en biedt geen garanties.

Reageer