kooktechnieken en hulpmiddelen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Ik vrees dat er niets voorzien van uit de productie zelf. Dus het beste is met een stukje plakband. Of wat ik soms doe is er ander doosje op plaatsen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Die laatste oplossing had ik zelf ook al bedacht, maar dat is niet ideaal. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Gewoon overdoen in een pot met deksel, da's wat wij met alle rijst/pasta/pap etc doen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Ah - dat is een mooie oplossing! Eens zien of ik nog ergens een pot met deksel kan vinden....

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.087

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Ik gebruik daar deze klemmen voor. Ze komen in meerdere maten. Pak netjes open knippen en dan met deze klemmen weer dicht maken. Ik heb er ooit een stuk of 20 gekregen, toen dacht ik: wat moet ik er mee? Nu zijn ze zo goed als allemaal in gebruik.
bevara-klem-voor-zakken-set-van-diverse-kleuren__0463317_PE608670_S4.jpg

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Ik zie niet een-twee-drie hoe je dat voor elkaar krijgt. Het is geen zakje maar een doosje waar de vermicelli in zit.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

200ml-sealable-glass-jar-hermetically-sealed-jar.jpg_350x350.jpg
200ml-sealable-glass-jar-hermetically-sealed-jar.jpg_350x350.jpg (23.11 KiB) 1418 keer bekeken
Dit soort potten zijn overal te koop, bij huishoudwinkels, Hema en zelfs Ikea.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Ja - precies zo'n pot heb ik heel lang gehad, en uiteindelijk naar de Kringloop gebracht omdat ik er niets meer mee deed. Toch maar weer eens aanschaffen. ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.087

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Professor Puntje schreef: vr 08 mei 2020, 10:07 Ik zie niet een-twee-drie hoe je dat voor elkaar krijgt. Het is geen zakje maar een doosje waar de vermicelli in zit.
Mijn excuses, ik had niet goed genoeg naar je bericht gekeken. Zelf koop ik pasta altijd in zakken.

Berichten: 454

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Hebben jullie ook dat je koekenpanlaag van teflon maar een half jaar meegaat of zo?
Daarna komt er bij Mij meestal een zwarte koolstof laag op en de pan is niet echt meer antie aanbak .Vraag me dan wel es af of het vuur te vaak te hoog heeft gestaan en hoeveel teflon je eigenlijk binnenkrijgt.Zijn hier speciale technieken voor om je pan zo lang mogelijk mee te laten gaan ?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Nee - ik vertrouw die teflon pannen niet, het was even zoeken maar tegenwoordig gebruik ik pannen zonder anti-aanbaklaag. Met een schuursponsje krijg je die ook schoon.

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Ja maar sommige zaken bak je best in een anti aanbak pan denk maar een eenvoudige omelet. Of iets dat gepanneerd is en ook gehaktballetjes plakken nogal vlug aan. Pannenkoeken ook.

Berichten: 454

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Ja vis zit bij mij toch al heel snel aan de pan vast .Zelfs met een ani-aanbaklaag.En dan valt al snel de hele vis uit elkaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Ja pan goed heet veel vetstof en lang genoeg wachten dat de vis/vlees aan gebakken is . En dan nog.

Berichten: 454

Re: kooktechnieken en hulpmiddelen

Ja en ik probeer dan te veel vetstof juist te vermijden .Anders kun je net zo goed vet frituren .Maar wat meer olie zal inderdaad wat beter voor de pan zijn .En het behoud van de vis vorm ;) .

Reageer