Cartridges in Corona-tijd

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Cartridges in Corona-tijd

PP, ik heb jarenlang inktjetprinters gehad, maar weinig geprint. Als ik dan een keer wilde printen, moest de kop eerst schoon worden gespoeld met dure inkt. Soms zat er zoveel tijd tussen dat er meteen nieuwe cartridges in moesten, en hervullen ging niet, of ging niet meer. Het stond me tegen om steeds die dure cartridges of hervul-inkt aan te schaffen.
Op zeker moment, nu meer dan 10 jaar geleden, kocht ik een Samsung CLP-310. Een kleurenlaserjet. Nooit spijt van gehad. Print altijd een mooie pagina, ongeacht hoe lang het geleden was dat er de vorige keer geprint werd. En ik doe nog steeds met de originele set toner(s). De prijs was iets van €175. Dat is nu ook de prijs van een kleurenlaserprinter, bijvoorbeeld via Coolblue. Een set tonercartridges is iets van €110.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Cartridges in Corona-tijd

Op het moment print ik nog heel veel, meestal artikelen maar soms hele boekwerken die niet meer verkrijgbaar zijn. Maar ik ben mijn huisbibliotheekje nu aan het afronden want het wordt gewoon te veel voor één mensenleven. Mogelijk dat ik daarna (als mijn huisbibliotheekje is afgerond) uitkijk naar een laserprinter...

Berichten: 39

Re: Cartridges in Corona-tijd

Een Ecotank printer vul je gewoon bij met flesjes inkt
Heeft maar één nadeel
Het printen is zo goedkoop dat er eigenlijk te veel geprint wordt

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Cartridges in Corona-tijd

Het is twee cartridges lang goed gegaan, maar nu heb ik het probleem dat de HEMA kleuren cartridge van de ene op de andere dag ineens een foutmelding ("There is a problem with a print cartridge.") oplevert. Lastig want het niet accepteren van nagevulde cartridges is voor HP-printers een bekend en berucht probleem. Ik heb daar al eerder mee te maken gehad en ook nu weer van alles geprobeerd, maar tot nog toe zonder resultaat.

Het gaat om de printer HP Deskjet F2180.
En de cartridge HEMA H 16.
Verder draait mijn computer op Linux Mint 19.3 Tricia

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Cartridges in Corona-tijd

Heb maar weer een kleurencartridge bij de HEMA gekocht, en nu werkt het weer. Maar voor hoe lang...?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Cartridges in Corona-tijd

Professor Puntje schreef: za 13 jun 2020, 17:28 Maar voor hoe lang...?
Tot nu dus! :x Vreemd hoor - lang gaat het goed maar dan ineens worden de cartridges niet meer herkend of geaccepteerd. Wat een gedoe elke keer...

Reageer