Sport en vals spelen

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Sport en vals spelen


Berichten: 454

Re: Sport en vals spelen

Wist niet eens dat inspanningsastma bestond .Vraag me af dit hetzelfde is als het bekende hoesje wat je sommige sporters ziet maken na een inspanning zoals Micheal van Gerwen vaak doet na afloop van een Zware dart wedstrijd .
Dit doet mij eigenlijk ook een beetje denken aan het topic over of bomen sneller groeien door meer CO2.En dan met name over de wet .
De wet van Liebig stelt dat de maximale groei altijd bepaald zal worden door de minst aanwezige van de vele groeifactoren.Als ik het zo bekijk zou het beteken dat niet iedere doping voor een ieder optimaal zou werken .Maar dat het per individu verschilt .Of heb ik nu iets heel raars gezegd ?

https://nos.nl/artikel/2207355-salbutam ... eraan.html


Berichten: 454

Re: Sport en vals spelen

https://racingnews365.nl/verstappen-ter ... d-in-honda
Dit is nu al de zoveelste keer dat max uitvalt met motor problemen .
Bij Renault had i toen ook al een periode dat hij te kampen had met de betrouwbaarheid van de krachtbron .
Ik vroeg me daarom eigenlijk af of de motor ook op afstand gesaboteerd zou kunnen worden ? misschien wat ver gezocht maar het is tegenwoordig allemaal electronisch .Je ziet ook allemaal antennes op de auto s zitten waar ze op afstand dingen mee kunnen uitlezen en veranderen .

Gebruikersavatar
Berichten: 1.448

Re: Sport en vals spelen

vincentcius schreef: ma 14 sep 2020, 09:09 Ik vroeg me daarom eigenlijk af of de motor ook op afstand gesaboteerd zou kunnen worden ? misschien wat ver gezocht maar het is tegenwoordig allemaal electronisch .Je ziet ook allemaal antennes op de auto s zitten waar ze op afstand dingen mee kunnen uitlezen en veranderen .
Dat is niet juist. Er mag in de formule 1 vrijwel onbeperkt gebruik gemaakt worden van telemetrie en honderden parameters worden vanaf de auto verstuurd. Echter de auto kan over afstand geen informatie ontvangen anders dan via de radio, dat is verboden. Het is ook daarom dat coureurs zulke ingewikkelde opdrachten te horen krijgen over het wijzigen van instellingen in bijvoorbeeld de ECU, met betrekking tot rembalans, enz.

Berichten: 454

Re: Sport en vals spelen

Oke dank je dan is dat gelukkig uitgesloten .

Reageer