[scheikunde] NaHSO4 met dimethylNH4Cl

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

[scheikunde] NaHSO4 met dimethylNH4Cl

Beste

Wat is de reactie van natrium waterstof sulfaat 100l op nnDydecylnn dymethylammoniumchloride
4 l ?

Reactie graag
Thy

Berichten: 4

Re: Chemicaliën vraag

Deze post mag verwijderd er reageert niemand

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Chemicaliën vraag

Opmerking moderator

Verplaatst naar het forum "Huiswerk en Practica". Dit forum wordt onderhouden door vrijwilligers van verschillende vakgebieden. Wanneer er een vraag of discussie gesteld word, wordt er vaak zo snel mogelijk gereageerd. Echter om binnen een paar uurtjes reactie te verwachten op een specifieke en verkeerd geplaatste vraag en dan uit frustratie zeggen dat een post maar verwijderd moet worden omdat er niet gereageerd wordt is nogal weerzingwekkend.
Laat eens zien hoever je zelf gekomen bent. Stel eens een reactieschema op.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 86

Re: [scheikunde] NaHSO4 met dimethylNH4Cl

Er gebeurt er uitwisseling van het anion:

NaHSO4 + C22H44NH4Cl <=> NaCl + C22H44NH4HSO4

Vanwaar de vraag? Deze stoffen zitten volgens mij in handgel.

Groetjes!

Berichten: 4

Re: [scheikunde] NaHSO4 met dimethylNH4Cl

Krijg je dan een verliezend effect van de gel en zout afzet? De vraag oorsprong is irrelevant. Ik vroeg het me af

Berichten: 391

Re: [scheikunde] NaHSO4 met dimethylNH4Cl

Wat bedoel je met verliezend effect?

Berichten: 86

Re: [scheikunde] NaHSO4 met dimethylNH4Cl

Stoffen die in de gel zitten kunnen de buitenste wand van de micro-organismen penetreren. Deze wand is opgebouwd uit lipiden, eiwitten en dergelijke. De "alcohol" zorgt voor het denatureren van bijvoorbeeld die eiwitten waardoor deze laag verandert van structuur. Hierdoor gaan de micro-organismen kapot. Daar komt het in de grote lijnen op neer.

Er is geen verliezend effect, het enige waar je last van krijgt door het zout is droge handen achteraf.

Berichten: 4

Re: [scheikunde] NaHSO4 met dimethylNH4Cl

Ok bedankt.

Reageer