Levensveranderende ervaringen

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 1

Levensveranderende ervaringen

eerst en vooral leg ik kort even wie ik ben. mijn naam is wolf ik ben 28j en ik heb totaal geen kennis of geschiedenis omtrent psychologie of sociologie. wel ergens een fascinatie naar het menselijk brein tegengekomen, maar nooit op in gegaan. ik ga al van vroeg af aan met een afzonderend gevoel van de wereld om. de laatste jaren zit ik in een zware depressie met oncontroleerbare gevoelens van zelfhaat en een afschuw naar de mens toe.

nu dit gezegd. 5 dagen geleden bereikte ik een soort trance door zelfhypnose, gefascineerd hierdoor verken ik verder in deze mogelijkheid om mezelf in deze staat verder te krijgen. waardoor dat ik gisteren een heel diepe trance behaalde. ik was nog meer bewust over mezelf en een groter inzicht in men eigen persoonlijkheid. waardoor ik vandaag ineens een grote interesse en honger kreeg in de psychologie van de mens, vooral omdat ik wou zien in wat meer ik nog kon veranderen of verbeteren. en een heel overtuigend gevoel had dat dit de werkelijke kant is van de mens. ik begin met het surfen op internet naar informatie over psychologie en begin artikelen te lezen. en alles is uitermate fascinerend en logisch tot ik op een artikel kwam met de titel "Als narcisten denken dat ze meer weten dan experts".

door dat ik plots herinner dat er vroeger in men kinderjaren eens kort sprake was dat ik narcistisch was. er is nooit op verder op ingegaan. nu terwijl ik dit artikel lees en over hoe iemand narcistisch word. opeens kan ik alles plaatsen in men leven. in mijn hoofd voelde het als men hele bestaan ontleed werd. al men persoonlijke overtuigingen in het leven over wie ik was en alle keuze die ik maakte in men leven spatten uit elkaar. ik word geforceerd om heel men leven te herdenken. en nu kan ik ineens alles verklaren en duidelijk zien. pure overwelmende emotie alsof een gelovig persoon zijn god gevonden heeft. gevolgd door uren van herdenken van het bestaan en het leven. en dat lijd me tot dit bericht op deze forum.

goed! ik weet perfect dat dit een zware claim is en zwaar te geloven. ik begrijp zelf amper wat er gebeurt met me. het klinkt alsof nu alles op en top is maar totaal niet. ja ik voel mij een compleet ander persoon in de positieve manier. maar zit nu met eindeloze vragen en overwelving van gevoelens en gedachten.
wat ik zou willen weten na mijn lange intro (mijn excuses daarvoor) is,

-zijn er mensen die dit nog mee gemaakt of gezien hebben op deze schaal?

-hoe ga ik om met deze gevoelen? begrijp me niet verkeerd ik ben dankbaar en nederig om dit mee te maken, maar ik heb een soort "EN NU!" gevoel. met dragende vragen naar mezelf toe zoals ben ik nu 28j van men leven kwijt, is dit echt? ben ik zot aan het worden? hoe moet je dit uitleggen? enz.

-hoe gebruik ik dit in men voordeel om eindelijk iets bereiken in men leven?

-kan ik al die eigenschappen in mijn persoonlijkheid die ik nu kan zien in mezelf waar ik van af wil verwijderen? omdat ze zorgen voor instabiliteit en hinderen mijn mogelijkheid om mijn leven opnieuw te starten zelfs nu terwijl ik dit bericht opmaak. moet ik steeds opnieuw afstand pakken van mezelf en opnieuw verder gaan omdat ik mezelf betrap op men slechte eigenschappen.

-hoe ga ik om met het rare gevoel om plots bewust te zin van al je slechte eigenschappen die je verworven hebt in het verloop van je bestaan. in men hoofd bekijk ik ook die eigenschappen niet meer bijhorend aan mijn persoonlijkheid. maar toch steeds jezelf te betrappen op die eigenschappen.

-had graag geweten wat mensen hier van denken en of tips hebben over wat dit betekent of hoe ik hier best mee om ga. en zijn er mensen die ervaring hebben met hypnose en weten hoe ik dit kan gebruiken om verder te leren over mezelf.

ik hoop dat het ergens zin maakt wat ik zeg. het is moeilijk om dit te plaatsen en rationeel te denken tijdens deze overwelming. dit bericht heeft me 3u geduurd om toch ergens logisch over te komen.
ik voel sterk dat dit een keerpunt kan zijn voor me.

bedankt op voorhand
MVG wolf

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Levensveranderende ervaringen

Opmerking moderator

Het vragen om diagnose of oplossing van persoonlijke medische of psychische problemen is tegen de regels van dit forum. Topic is dus gesloten.

Gesloten