Mondmaskers, neuskier, neusclip, en wasem op de bril

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: Mondmaskers, neuskier, neusclip, en wasem op de bril

Rhiannon schreef: ma 02 nov 2020, 16:18 Maar een mondmasker in combinatie met een face shield, is dat niet beter? Je beschermt mensen met je mondmasker en hebt zelf wat meer bescherming tegen mensen die tegen je aanpraten, niezen of hoesten.
Wellicht wordt de meerwaarde teniet gedaan als je er steeds met je handen aan gaat zitten.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Mondmaskers, neuskier, neusclip, en wasem op de bril

Rhiannon schreef: ma 02 nov 2020, 16:18 Maar een mondmasker in combinatie met een face shield, is dat niet beter? Je beschermt mensen met je mondmasker en hebt zelf wat meer bescherming tegen mensen die tegen je aanpraten, niezen of hoesten.
Het zal zeker geen kwaad kunnen, maar op het moment is er voor zover ik weet geen bewijs dat een face shield helpt om besmettingen te voorkomen.

Als mensen tegen je aanpraten, niezen of hoesten dan dragen ze geen mondmasker en moeten we daar natuurlijk mee beginnen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Mondmaskers, neuskier, neusclip, en wasem op de bril

Wouter_Masselink schreef: vr 06 nov 2020, 16:43 Als mensen tegen je aanpraten, niezen of hoesten dan dragen ze geen mondmasker en moeten we daar natuurlijk mee beginnen.
Dat is helaas in vele situaties nog onmogelijk: we schijnen dat niet te kunnen verplichten, en in sommige situaties ook niet te willen. Op veel scholen zijn leerlingen wel verplicht een masker te dragen (en dat gebeurt dan op basis van schoolreglementen die door sommige ouders heftig worden aangevochten, tot en met vervelende gevechten over de ruggen van hun kinderen/onze leerlingen toe), maar alleen bij verplaatsingen, niet tijdens lessen/in lokalen of in een kantine. Sommige van mijn collega's dragen als wij ons in de klas begeven (tussen de maskerloze leerlingen) zo'n faceshield, anderen, zoals ik, een mondneusmasker.

Heel erg half allemaal.

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: Mondmaskers, neuskier, neusclip, en wasem op de bril

Zo heel raar is dat toch ook weer niet. Die scholieren kunnen er namelijk niet voor kiezen die ruimte te mijden. Ze moeten naar school. Er valt toch een redelijk argument te maken, dat de overheid daarmee rechten inperkt, met als motivatie om een virus te bestrijden. Terwijl gelijktijdig die overheid vliegritten toestaat, toerisme toestaat, nog steeds faalt met inkoop van pbm, nog steeds niet goed kan testen, zelf niets doet afgezien van wat dingen verbieden. etc.

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: Mondmaskers, neuskier, neusclip, en wasem op de bril

Waarom blijven door modderen, geef iedereen gewoon medische mondkapjes,
dan is het probleem opgelost, hoef je ook geen 1,5 m afstand meer te houden.

Voor de kosten hoeven we het niet te laten, nu moet de overheid veel geld pompen in subsidies,
hadden ze ook in medische mondkapjes kunnen stoppen.

Communiceren doen we dan via een bluetooht microfoontje, of via de app.

Berichten: 1.367

Re: Mondmaskers, neuskier, neusclip, en wasem op de bril

Ik draag een bril dus ik ken het probleem van beslagen glazen. Dat is soms zo erg dat ik letterlijk niks meer zie. Dus ik kan dan zomaar in de supermarkt tegen iemand op botsen. Nu kun je wel allerlei trucjes gaan uitproberen om het beter af te sluiten maar dat is ook niet altijd de oplossing. In mijn geval niet want ik ben al reeds kortademig vanwege overgewicht en dat geeft een extra benauwd gevoel zeker als je meer activiteiten hebt dan alleen maar wandelen. Bovendien bestaat de gebruikte stof uit materiaal dat nou niet echt fijnmazig is. Ze kunnen mij daarom niet wijsmaken dat als je niest met een mondkapje voor er niets doorheen komt.

Het is daarom zoals het RIVM al van het begin af aan zei een schijnveiligheid. En iedereen een medisch masker geven is niet haalbaar. Want die moet je ook op een correcte manier gebruiken (een discipline die de burger mist) zoals niet aanraken en geregeld vernieuwen. Dan heb je er zoveel nodig dat de zorg die ze echt nodig heeft ernaast grijpt want je kunt er maar zoveel in een periode bij maken.

In ieder geval moet de burger op één bepaald punt toegesproken worden (ik vind het vreemd dat ik het kabinet daar nog niet over gehoord hebt) en dat is de wijze waarop men zich ontdoet van een gebruikt mondkapje. Ik zie ze namelijk geregeld op straat liggen. Dat is uiteraard een bron van besmetting als een kind dat aanraakt en vervolgens naar opa en oma gaat.

Berichten: 4

Re: Mondmaskers, neuskier, neusclip, en wasem op de bril

Mondmasker voor bij de tandarts en operaties werken als slabbetjes.
En bij hoesten gaan de jets niet richting patient.
Daarom mag op de OK iemand zich niet omdraaien als die hoest.

Reageer