Studentenjob in de wetenschappen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 29

Studentenjob in de wetenschappen

Zijn er hier mensen die een idee hebben waar en wat voor soort jobs ik kan hebben in de wetenschappen als student? Ik ben een 1ste bachelor in biomedische. Dit 2de semester pak ik wat minder vakken zodat ik kan studeren voor het toelatingsexamen geneeskunde. Tussentijds wil ik wel wekelijks minimum 8u werken en evt wat meer.

Ik heb altijd al studentenjibs gehad in horeca, magazijnen, schoonmaak en ben dit een beetje beu. Ik zou graag eens in een sector een job doen die mij echt interesseert. Liefst in de medische wetenschappen, maar alle wetenschappen is beter dan bv in een schoenenmagazijn. Qua job maakt het mij niet echt uit, al is het een labo poetsen, administrief werk, etc...

Ik vind weinig studentenjob vacatures zeker voor zo vroeg in een opleiding met zo goed als geen kennis of ervaring. Hoe zou ik in zon leuke studentenjob kunnen vinden? Zal ik spontaan moeten sturen naar een bedrijf of beter zoeken in vacatures? Zijn mijn verwachtingen mss wat onrealistisch of nemen ze wel degelijk geïnteresseerde studenten met weinig kennis en ervaring aan om ook veel te bij te leren en een handje te helpen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Studentenjob in de wetenschappen

Hoi,

Ikzelf heb het geluk gehad dat ik vakantiewerk kon doen bij een oud stage bedrijf van mij. Wat je kan doen is vragen bij jouw docenten of er contacten zijn met stage bedrijven die open zijn voor dit verzoek. Ik denk dat je vanuit die hoek wellicht de meeste kans hebt.

Berichten: 29

Re: Studentenjob in de wetenschappen

ArcherBarry schreef: wo 06 jan 2021, 08:28 Hoi,

Ikzelf heb het geluk gehad dat ik vakantiewerk kon doen bij een oud stage bedrijf van mij. Wat je kan doen is vragen bij jouw docenten of er contacten zijn met stage bedrijven die open zijn voor dit verzoek. Ik denk dat je vanuit die hoek wellicht de meeste kans hebt.
Zouden er echt bedrijven open staan hoor iemand die nog maar 10 weken in opleiding zit aan te werven als student? Kzal het mss een zo proberen dan

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Studentenjob in de wetenschappen

Een hoop bedrijven hebben ook functies die door uitzendkrachten worden vervuld, dus ja waarom niet

Berichten: 1.243

Re: Studentenjob in de wetenschappen

Bijlesgeven of practica begeleiden?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Studentenjob in de wetenschappen

Veel academische labs hebben vaak een mogelijkheid om als student assistent aan de slag te gaan. Je zal hierbij een PhD student, danwel postdoc in zijn of haar project bijstaan. Dit zullen vaak routinematige werkzaamheden zijn, zoals bijvoorbeeld DNA extractie, genotyperen, plasmide isolatie etc.

Er zijn ook commerciele fokcentra voor proefdieren, veelal muizen en ratten. Deze bedrijven zijn ook vaak opzoek naar medewerkers. Hierbij zal je standaard werkzaamheden verrichten zoals het verschonen van de kooien, voeren, kijken of een muis heeft geworpen etc.

Beiden hebben voor en nadelen. Als je een positie als student assistent kan krijgen dan zal je dit waardevolle ervaring geven voor latere stages.

Reageer