waterstofgas en water

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.967

Re: waterstofgas en water

nickmiley schreef: di 26 jan 2021, 20:06 kraanwater is puur vergif! zie de youttube link waar ze het testen!

https://www.youtube.com/watch?v=p6enfpZPdm0
Ja, er staat wel meer onzin op YouTube.
Kraanwater, in ieder geval in Nederland, is volkomen veilig.

Berichten: 6

Re: waterstofgas en water

Emveedee schreef: di 08 mei 2018, 00:55
Benm schreef: Ah, hypes... dat zal het wel verklaren dan, het klinkt verder behoorlijk onnozel. 
 
Of zuurstof wat met de smaak doet weet ik eigenlijk niet, maar betwijfel het ergens. Ik heb bijv 1 kraan die een hoop luchtbelletjes door het water mengt (soort waterbesparingsidee, lijkt meer water dan het is), maar ook een kraan waar het 'gewoon' uit komt. Je zou denken dat er de nodige zuurstof uit de lucht oplost met een dergelijke kraan, maar het water dat eruit komt smaakt niet anders. 
 
Ik bedoelde ook niet de smaak van het zuurstof, maar de fruitsmaak die ze eraan toevoegen ;) Het lijkt me stug dat je zuurstof kan proeven.
<< modknip >>

Opmerking moderator

reclame verwijderd

Berichten: 6

Re: waterstofgas en water

<< modknip >>

dat is mijn waterstofgenerator! en heb daar ook een waterdistileerder aangeschaft! heb hier zeker geen spijt van! het kraanwater is heel nederland is te vies voor woorden, ook dat uit utrecht!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.967

Re: waterstofgas en water

nickmiley schreef: di 26 jan 2021, 20:02 vooral de waterdistilleerder, als je ziet wat er overblijft voor een zwarte zooi en kalk na 1 keer 4 liter water distileren dan mag je je serieus afvragen wat wij voor smerig kraanwater dinken! het is te smerig voor woorden. te kraanwater! je drinkt nooit meer kraanwater! ons gezin nooit meer! en wij koken er ook niet meer mee!
Nu graag aantonen (met onderbouwing) dat die "zwarte zooi" en kalk slecht is voor de gezondheid.

Berichten: 6

Re: waterstofgas en water

ik zou je graag uitnodigen dat spul op te drinken! ik geloof niet dat jij dat zou doen! wij niet in elk geval. soms is iets onderbouwen niet nodig en zegt gezond vertstand voldoende. ik weet niet wat het voor zwart spul is maar het is vergif voor het lichaam is. kalk in de hoeveelheden als in kraanwater is voor het lichaam is als roest op ijzer. je gaat slechter bewegen en je gewrichten gaan naarmate de jaren vastzitten net als draaiende delen van ijzer dat doen door roest. een waterdistileerder demineeraliseert en ontkalkt het water en ik houd puur, zuiver water over! drink er 2 tot 3 liter van per dag en wij koken er ook mee. koffiezet apparaat of strijkijzer verkalken niet meer. geen tandplak meer en wittere tanden.

ik nodig je bij mij thuis uit om het verschil tussen kraanwater en gedistileerd water te proeven en te zien wat er in de ketel overblijft na het distileren van 4 liter water en nofig je uit het spul te drinken dat overblijft. im lraanwater zit van alles! "binnen de norm"maar wat er ook inzit en binnen welke norm dan ook, het hoort niet in ons lichaam. ik merk een wereld van erschil qua gezondheid in ieder geval!!

Opmerking moderator

Deze post bevat beweringen die niet wetenschappelijk onderbouwd zijn!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.967

Re: waterstofgas en water

nickmiley schreef: di 26 jan 2021, 20:36 ik zou je graag uitnodigen dat spul op te drinken! ik geloof niet dat jij dat zou doen! wij niet in elk geval.
Ik drink dagelijks kraanwater.
nickmiley schreef: di 26 jan 2021, 20:36 soms is iets onderbouwen niet nodig en zegt gezond vertstand voldoende.
Hier op wetenschapsforum is onderbouwen vereist.
nickmiley schreef: di 26 jan 2021, 20:36 kalk is als roest op ijzer. je gaat slechter bewegen en je gewrichten gaan naarmate de jaren vastzitten net als draaiende delen van ijzer dat doen door roest.
Onwetenschappelijke onzin.
nickmiley schreef: di 26 jan 2021, 20:36 ik nodig je bij mij thuis uit om het verschil tussen kraanwater en gedistileerd water te proeven en te zien wat er in de ketel overblijft na het distileren van 4 liter water en nofig je uit het spul te drinken dat overblijft. im lraanwater zit van alles! "binnen de norm"maar wat er ook inzit en binnen welke norm dan ook, het hoort niet in ons lichaam. ik merk een wereld van erschil qua gezondheid in ieder geval!!
Ik weet hoe gedistilleerd water smaakt. Nergens naar. Maar dat is hier niet van belang.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.967

Re: waterstofgas en water

Opmerking moderator

Vanaf nu worden onwetenschappelijke of ononderbouwde berichten verwijderd

Berichten: 5

Re: waterstofgas en water

Hoe merk je dat het waterstofwater anders is dan gewoon gedestilleerd?

Reageer