Verband tussen constante van Faraday en vrije lading

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Verband tussen constante van Faraday en vrije lading

Heeft er iemand weet van een bestaande wet die een verband beschrijft tussen alle lading die gebonden zit in materie als massa en alle vrije lading. Gezien de wet van Coulomb in 2 richtingen kan werken (afstoten en aantrekken) lijkt het toch dat de ene richting steeds richting materie gaat en de andere richting= straling.
Wetende dat er aan de spectrumkant waar de materie zit de potentiele energie slechts 1 richting heeft, kan men zich de vraag stellen wat er aan de andere kant logischerwijs te verwachten is etc...

Maw bestaat er een wet die dit beschrijft ?
ps: ik veronderstel dat ik er van uit mag gaan, dat als een (oorzakelijke) potentiele energie in één richting gaat, de daarop volgende kinetische energie vanzelf sprekend enkel die richting zal moeten uitgaan.

Re: Verband tussen constante van Faraday en vrije lading

Ik weet niet, kan heel goed aan mij liggen, maar ik vermoed dat je iets duidelijker zult moeten zijn. Ik begrijp iig niet wat je vraagt.
Heeft er iemand weet van een bestaande wet die een verband beschrijft tussen alle lading die gebonden zit in materie als massa en alle vrije lading.
?? (Vooral "als massa en alle vrije lading"?)

En de wet van Coulomb heeft niets (of iig niet direct iets) te maken met straling (niet bij mijn weten).
Wetende dat er aan de spectrumkant waar de materie zit de potentiele energie slechts 1 richting heeft, kan men zich de vraag stellen wat er aan de andere kant logischerwijs te verwachten is etc...
Daar kan ik enigszins een beetje antwoord op geven (al weet ik niet waarom je het een "spectrumkant" noemt):
Voor elektronen bijv.; steeds minder potentiële energie tot nul bij een oneindige afstand tot een ander geladen deeltje/object.

- Omdat verder niemand gereageerd heeft, wat ik niet gewend ben van dit forum.

Berichten: 1.367

Re: Verband tussen constante van Faraday en vrije lading

Dat komt waarschijnlijk omdat er meer zijn die de vraag niet begrijpen. Misschien bedoeld de TS E=Mc2 maar E is niet het zelfde als de lading van een deeltje. Want een atoom heeft per saldo een lading van nul maar wel energie.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Verband tussen constante van Faraday en vrije lading

Ik snap er ook weinig van deze vraag. Wat bedoel je bijvoorbeeld met "de ene richting gaat richting materie en de andere richting gaat richting straling"? Hoe kan een richting een richting hebben?
Wetende dat er aan de spectrumkant waar de materie zit
Over welk spectrum heb je het hier?
de potentiele energie slechts 1 richting heeft
Potentiële energie heeft helemaal geen richting, dus ik neem aan dat je iets anders bedoelt, maar het is me niet duidelijk wat.

Reageer