Getalsysteem op Wetenschapsforum

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 341

Getalsysteem op Wetenschapsforum

Dag Wetenschapsforum,
Het is inmiddels al vele jaren geleden dat ik hier voor het laatst gepost heb, maar heb altijd met veel plezier mijn tijd hier door gebracht. Nu mijn vraag: Ik herinner me dat een forumgebruiker destijds bezig was zijn/haar eigen getalsysteem te ontwikkelen, met uitgewerkte definities en bewijzen. Verdere details ontgaan me helaas, maar vroeg me af of iemand hier misschien nog weet waar ik het over had of diegene me kan verwijzen naar de desbetreffende posts. Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Getalsysteem op Wetenschapsforum

Zoek zelf met de zoekfunctie (rechtsboven) naar het woord "tientallig", dat woord moet haast wel in die discussie gebruikt zijn. Je vindt 35 berichten, dat is niet teveel om stuk voor stuk te bekijken..

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Getalsysteem op Wetenschapsforum

Of, zoeken op "getalsysteem". Je vindt dan 81 (andere berichten), met name uit deze topics:

Getalsysteem om delen door 0 op te vangen

Is dit een equivalentierelatie

Omega-analyse en 0,999...

Gebruikers kee en Bartjes waren hier met name mee bezig. Bartjes is nog actief op het forum maar heet tegenwoordig professor Puntje.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Getalsysteem op Wetenschapsforum

Inderdaad heb ik hier verscheidene malen geprobeerd een nieuw getallensysteem te ontwikkelen. Inmiddels ben ik er achter dat het voor een amateur niet of nauwelijks te doen is om in de wiskunde nog met iets nieuws op de proppen te komen. Er blijkt dan steeds ofwel dat het al bestaat, ofwel dat het niet klopt, ofwel dat het wel klopt maar wiskundig niet interessant is. Ik heb mij dan ook voorgenomen mij daar niet meer aan te wagen. Maar helaas, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en dus werd ik onlangs in een droom lastig gevallen met weer een nieuw idee. Zie daarvoor: viewtopic.php?t=213111

Reageer