Trollen

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Trollen

Ben ik nu de enige die ziet dat ons forum langzaam aan wordt overgenomen door trollen? En in plaats dat ze snel worden verbannen, gaat Jan en alleman ook nog eens met ze in discussie. :x Met als gevolg dat de door hen gestarte topics nagenoeg alle tijd en energie opslokken. Voor bezoekers moet zo al snel de indruk ontstaan dat het Wetenschapsforum slechts in naam een forum is voor en over wetenschap, maar in de praktijk een vrijplaats voor oeverloos geleuter. En zo geraken we dan steeds meer in een negatieve spiraal. Bedenk wel dat een of twee slim opererende trollen al volstaan om grote schade aan te richten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Trollen

Ik denk dat iedereen zijn zegje mag doen. Iemand de mond snoeren nooit denk ik.

Natuurlijk wel iemand de kans geven en te wijzen op wetenschappelijke methode.

Doelloos ja/nee spel voeden ben ik tegen. Eindeloze quotes. Beter iemand uit leggen hoe onderzoek werkt.

Wellicht stimuleerd men iemand hiermee verder te studeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Trollen

Sommige mensen (zogeheten trollen) zijn er op uit om internetfora te verzieken en daarop past maar één reactie: verbannen. Eleganter zou zijn om ze dood te zwijgen want bij afwezigheid van reacties gaat de lol er vanzelf vanaf, maar in de praktijk werkt dat niet want er zullen steeds weer mensen zijn die niet door hebben hoe het spelletje gespeeld wordt en die uit ergernis of vanuit een behoefte om een dolende te helpen met ze in discussie gaan. Dergelijke discussies worden dan door de trol eindeloos gerekt waardoor hij zichzelf steeds weer opnieuw in de picture weet te spelen. Gaat dit langere tijd zo door dan raakt ook de oorspronkelijke doelstelling van het forum uit beeld, want men is dan veel te druk met de door de trol(len) aangezwengelde (non)discussies.

Reageer