werveling in water

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

werveling in water

hoe creer ik werveling in water?

ik heb een put van 24 meter lang en 1,2 meter breed die voor met 40 centimeter water gevuld is
na een dag ligt er een laagje zaagsel op van ongeveer 2 centimeter

aan een zijde, onderin op de bodem van de put zit een rioolafvoerbuis van 315 mm met een afsluitschuif

na een dag wordt die geopend om alles af te voeren maar het water loopt weg MAAR het zaagsel blijft liggen

Wat zou ik kunnen doen om werveling in de vloeistofstroom te creeren zodat het zaagsel mee afgevoerd wordt??

wout

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: werveling in water

Zaagsel drijft denk ik zo goed dat je het niet onder water kunt wervelen, bovendien zou afvoeren van drijvend spul via het riool daar misschien soms een verstopping kunnen veroorzaken. Je hebt een schepnet of een skimmer nodig. Het simpelste is een schepnet aan een steel waarmee je het zaagsel wegschept voordat de put leegloopt. Het lijkt me weinig moeite. Anders een drijvende skimmer met een elektrische waterpomp, die de hele dag oppervlaktewater aanzuigt en filtert. Dan moet je ook nog wel dagelijks het vangnet legen. Er zijn zwembadskimmers en vijverskimmers te koop.

Berichten: 2

Re: werveling in water

Bedankt
Het zaagsel zit in de put onder de roosters voor de schapen. Alles gaat in een bassin. In kan niet bij het zaagsel met een skimmer

Reageer