Reclame zappen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 25

Reclame zappen

Uitgangspunt: TV / radioreclame is een zeer algemene ergernis en wegzappen gebeurd veelal nog handmatig.
Een aantal jaar geleden was er de Telefairy maar schijnt geen opgang te hebben gemaakt.
Omdat ik zelf niet in staat ben zoiets te bouwen hier een uitdaging.
Mijn opzet zou zijn:
kleine module aangesloten op videouitgang TV of beter een Settopbox met dubbele tuner.
deze herkent welk kanaal/programma momenteel aanstaat.
via bijv een SD waarop bijv. 1 beeldlijn van elk reclameblok is vastgelegd (handmatig markeren of liefst via Ai )
Continue vergelijking met programma beeldlijn. Bij een match wordt een signaal gestuurd naar (het makkelijkst) een IR of RF systeem die zelf een IR signaal terugstuurd naar de TV die dan omschakelt naar een USB ingang waarop bijv op SD een pauzefilmpje/muziekje staat of omschakelt naar een reclamevrije zender.
na afloop van de beeldlijnmatch schakelt uiteraard weer terug om opnieuw te gaan vergelijken.
Het lijkt mij prima te moeten kunnen met Arduino of Raspberry

(svp niet de discussie starten over inkomsten TVstations, reclame is er niet voor de kijker die dit niet wil)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.318

Re: Reclame zappen

"via bijv een SD waarop bijv. 1 beeldlijn van elk reclameblok is vastgelegd (handmatig markeren of liefst via Ai )"

Ik snap niet hoe je reclame via AI gaat kunnen onderscheiden van een film. Dat is moeilijk. Ze doen hun best om heel hard te lijken op film. Je weet ook niet op voorhand welke reclame ze zijn gaan uitzenden.

Is een Arduino daar snel genoeg voor? De lichtere Raspberry's volgens mij ook niet. AI vraagt veel rekenkracht.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: Reclame zappen

wnvl1 schreef: za 07 mei 2022, 21:15 Ik snap niet hoe je reclame via AI gaat kunnen onderscheiden van een film. Dat is moeilijk. Ze doen hun best om heel hard te lijken op film.
Op vrijwel alle zenders zie je tijdens de reguliere uitzending het zenderlogo in de bovenhoek terwijl dit altijd afwezig is tijdens het reclameblok. Dit zou je kunnen gebruiken als indicator.

Zelf wordt ik geen klant. Het vervelende aan het reclame blok vind ik de onderbreking, kwa inhoud zie ik liever reclame dan een af andere soapserie die toevallig op het volgende kanaal bezig is.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.942

Re: Reclame zappen

shimmy schreef: zo 08 mei 2022, 08:12 Op vrijwel alle zenders zie je tijdens de reguliere uitzending het zenderlogo in de bovenhoek terwijl dit altijd afwezig is tijdens het reclameblok. Dit zou je kunnen gebruiken als indicator.
Zodra zo'n app/apparaatje te populair wordt zullen de zenders dit voorspelbare gedrag van het logo aanpassen.
Reclame-inkomsten zijn heilig.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: Reclame zappen

Daar heb je waarschijnlijk gelijk in.

Reageer