Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Moderator: Rhiannon

Reageer


Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Afbeelding
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 3

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Ik heb vandaag de volledige (20 uur) basis EHBO cursus afgerond.)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Proficiat!
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

netjes

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Mooi, ga je ook door voor BHV (bedrijf hulpverlening)?

Ben nu geen BHV'r meer.
Maar de trainingen bij brandweer Heerlen in oefenkelder zijn erg leerzaam geweest.
Altijd leermomenten, zoals:
OOOVincentOOO deed: schreef:De keer in de kelder: slachtoffer bij elec. kast. Omgeving creatief goed veiliggesteld (up gevoel ;) ). Hierna slachtoffer verplaatsen met Rautek. Ik de duimen om de arm heen! Na evaluatie: denk eraan de duimen bij andere vingers (down gevoel :? )! Net nogmaals gecheckt: Het Oranje Kruis. Maar dat is inmiddels 15 jaar geleden denk ik.
Veel van die momenten erg leerzaam en men leert open te staan voor kritiek. Mijn interpretatie: regels respecteren en pas naderhand evalueren en kritiseren bij acute ongevallen (zoals ik begrijp).

Dan krijg je respect voor prof. hulpverleners. Deels door zelf doen en ervaren.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.904

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Opmerking moderator

Bericht met link naar goksite verwijderd


Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Erg indrukwekkend Cyril Takayama.

Kwam deze zojuist tegen: Michael Moschen. Dit blijkt dezelfde persoon welke de 3 kristallen bollen van David Bowie deed rollen in een hand voor de film Labyrint.

Deze performance van Moschen met zijn driehoek is niet te begrijpen. Zoveel dingen begrijpen en rekening houden met alle uitzonderingen om show in de "flow" te houden. Om dit te kunnen doen en begrijpen dient men zeer slim te zijn. Ik vraag mij af of de driehoek is aangepast zodat de wanden een beetje naar binnen wijzen?. Anders stuiteren de ballen richting publiek?? Of werpt hij met speciale techniek?

Gebruikersavatar
Berichten: 283

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Ik denk dat het jaren en jaren training vergt en natuurlijk aanleg, echt een hele mooie performance.

Berichten: 856

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

ik denk dat die driehoek niets bijzonders is.
behoudens dat hij qua afmeting goed aansluit bij het bereik van Michael Moshen zijn armen

De man heeft een uitstekende hand oog coördinatie en heeft waarschijnlijk de ballen ook heel wat keren gemist voordat hij het vrijwel foutloos kon.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Voor het derde jaar een nestje egels in de achtertuin, ditmaal echter vrij laat. En dan is het ook nog eens kurk- en gortdroog hier, dus geen ideaal fourageerweer. Dus ik mama maar een beetje meehelpen, bakje water en een bakje kattenbrokjes in de buurt van het nest gezet. Zijn die late jonkies allicht wat sneller op gewicht om veilig de winter in te kunnen.

Afgelopen maandag echt egelvoer gevonden in de dierenspeciaalzaak. Hoera denk je dan.
Maar die egel denkt daar anders over, er werd nauwelijks van gegeten. Dus gisteren een bakje kattenbrokjes ernaast gezet. Die waren anderhalf uur later helemaal op, en het egelvoer nauwelijks aangeroerd. Ook vanavond weer. En het is niet onze, of een vreemde, kat op dat vroege tijdstip.

Zijn kattenbrokjes de Big Macs in egelland?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Wat googelen bracht me op deze site over voeren van egels in de tuin: https://www.tuinen.nl/egels-in-de-tuin- ... en-helpen/

Hierin staat dat speciaal egelvoer niet geschikt is voor egels omdat er vaak dingen in zitten die niet goed voor ze zijn. Voor het gemak hieronder de do's and don'ts v.w.b. egels voeren.

Do’s & don’ts

Do:
- Voer egels bij met harde katten- of kittenbrokjes met een zo hoog mogelijk vleesgehalte en zo min mogelijk zout en lactose.
- Zet een bakje schoon water neer.
- Harde brokjes helpt bij het schoonhouden van het gebit.
- Extra tip: Smeer de bovenste laag kattenbrokjes in met blikvoer voor egels of gedroogde insectenpaté. De meeste katten halen hier hun neus namelijk voor op en laten de brokken daardoor staan.

Don’t:
- Speciaal egelvoer is vaak juist niet geschikt voor egels. Het bevat dikwijls voedingsstoffen die niet goed door egels verteerd kunnen worden, zoals pinda’s, meelwormen en mais. Er bestaat ook geen richtlijn voor egelvoer, dus koop dit liever niet. Kattenbrokjes bevatten genoeg voedingsstoffen.
- Een schoteltje melk is uit den boze, dit kunnen egels niet goed verteren.
- Restanten van het voedsel dat wij zelf eten kan de gezondheid van met name jonge egels schaden. Zet dit nooit neer.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Dank u namens een van de kleintjes (de eerste die zich liet fotograferen van dit nest)
Niet eens meer zo heel klein, in mijn beleving heb ik ze vorig jaar kleiner gezien.
eerste baby-egel geconstateerd.jpg
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer