kabel om mijn camera aan te sluiten op mijn computer

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: kabel om mijn camera aan te sluiten op mijn computer

Dit is de kabel die je nodig hebt. Aan een zijde USB-2 (computer) en aan de andere zijde een 8 pins mini usb stekker.
De usb kabel kan je zonder problemen in de computer prikken, in het 2.0 of 3.0 slot, dat maakt niet uit (3.0 leest alle eerdere versies). Grote kans dat de computer de camera herkent, en je de opnamen kan inzien, kopiëren, wissen.
Wellicht, maar daar moet je de gebruiksaanwijzing dan voor doornemen, moet je iets in de camera instellen voor bestandsoverdracht, of een driver onder Windows installeren.
Image1.jpg

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: kabel om mijn camera aan te sluiten op mijn computer

Nu zit ik vrijwel alleen maar op Linux, maar alleen een kabel inpluggen doet niets op windows.
You may wonder: does USB 2.0 and USB 3.0 look the same? Is there any physical difference between them? How to distinguish USB 2.0 and USB 3.0 from their physical characteristics?

Actually, it is not difficult to tell their physical difference. The USB 2.0 Connectors is colored white or black inside, while the USB 3.0 is colored blue inside.
Op mijn pc klopt dit.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: kabel om mijn camera aan te sluiten op mijn computer

>> maar alleen een kabel inpluggen doet niets op windows <<

Ik heb denk ik een werkende Windows versie.
Heel veel (ook USB) hardware wordt standaard door Windows herkend als je het aansluit.

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: kabel om mijn camera aan te sluiten op mijn computer

Ja maar dat bedoel ik niet, dat werkt alleen als er iets aan de kabel vast zit. (camera of zo)

Zoals ik de vraagsteller begreep, wilde hij alleen de kabel inpluggen.

Ik heb constant een usb kabel ingeplugged zitten op me pc.
Daar zit niets aan, maar ik kan zo wel makkelijk boven de tafel me midikeyboard inpluggen.

Zowel windows als Linux doen niets met die kabel alleen, pas als ik het midi keyboard inplug komt er op windows een pop up dat hij een USB device gevonden heeft. :)

Op mijn pc staan twee besturingssystemen win10 en Linux. De eerste gebruik ik bijna nooit meer.

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: kabel om mijn camera aan te sluiten op mijn computer

tempelier schreef: wo 07 dec 2022, 11:58
Nee want de bus zelf is niet symmetrisch en dat is eis.
Zou het wel kunnen dan worden alle verbindingen verwisseld en dat kon wel eens problemen opleveren.
PS.
Jaren geleden kondigde een firma een USB verbinding aan waar het wel zou kunnen.
Dit is bij mijn weten nooit op de markt gekomen.
Die zijn er ondertussen wel....twee zelfs,

Je hebt: easy-female- USB-A , waarvan de plug er op beide manieren inpast en werkt.

En je hebt de USB-C, die heeft ook geen onder of boven meer, die past er ook op beide manieren in.

Reageer