Muziektopic

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 150

Re: Muziektopic

Een muzikale vraag:
Noord-Amerikaanse inheemse dans en muziek vooral uit de VS en het voormalige VS maken veelal de klanken é á é á é á é á.
Echter zeer weinig tot geen, andere klinker klanken.
Is hier een verklaring voor?
Hebben zij zelf hier een verklaring voor?
.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Muziektopic

Mooie observatie. En goed herkend.

Zelf heb ik geen parate kennis. Wel enige muziek ervaring maar geen zang. Heb wel interesante informatie gevonden:

1) oxford zingen vowels and consonants.
https://www.oxfordsinginglessons.co.uk/ ... rinciples/
Many singers find it easier to sing a tune on single vowel sound, rather than singing actual song words. Adding consonants to a vocal line can be a real problem – the musical line suffers, singers find themselves running out of breath much more quickly, their throats get tired, and some intervals and passages feel much more

2) zingen klinkers medeklinkers
https://onlinemuziekacademie.nl/de-juis ... 4UQAvD_BwE
problemen op wanneer je klinkers probeert te zingen en de hoge noten? Dan zou dit heel goed aan je uitspraak tijdens het zingen kunnen liggen. In dit blog gaan we daarom uitgebreid in op dit onderwerp
Excuses voor slechte opmaak en summiere tekst ben op mobiel.

Had een mooie quote van logopedie studie. Die is verloren gegaan met copy paste. En automatisch uigelogged. Op pc geen last van.

Nb. Jouw video moet ik nog kijken

Gebruikersavatar
Berichten: 192

Re: Muziektopic

Ik heb eindelijk studio monitors, en een dac.

Twee Adam TV5 en een Focusrite scarlett solo. :D

https://www.adam-audio.com/en/t-series/t5v/

https://focusrite.com/en/audio-interfac ... rlett-solo

Ik ben er helemaal blij mee. Het contrast in de muziek dat ik hoor. :shock:
Ook het stereo beeld is veel beter.

Bij het luisteren naar een house nummer van mij, valt meteen op dat het niet goed gemixed is.
Dit probleem hoorde ik niet op mijn Sennheiser gaming headset. (GSP 300)

De focus is ook op Linux plug en play, al word Linux niet officieel ondersteund. Ik zit op openSUSE tumbleweed.
This applies to All Focusrite Products

None of our products are supported for use on Linux.

Our USB products (Scarletts and Clarett USB) are Class Compliant USB Devices and may work in a Linux-based setup that supports this class of device, but we do not offer support for doing this and cannot verify the performance you may experience.

In addition, you will need a Windows or Mac computer in order to install the Control Software for your interface. 


https://support.focusrite.com/hc/en-gb/ ... ith-Linux-

Voor wie de Focus wil gebruiken op Linux kan ik deze video aanraden:


Je hebt dus geen windows of mac computer nodig.

Gebruikersavatar
Berichten: 192

Re: Muziektopic

Afbeelding

Dat midi keyboard is een keystation mini 32, M-Audio

Gebruikersavatar
Berichten: 150

Re: Muziektopic

Muziekvraag :

In 2020 heb ik de gelegenheid gehad enkele sessies met een muzieklerares te mogen meemaken.
Via mijn smartphone liet ik onderstaande zanger horen.
Deze zanger kan zowel hoge als lage tonen aan, soms met een snel interval.
Bij “zangstem” op Wikipedia wordt dit niet benoemd.
De muzieklerares wist dit echter wel te benoemen.
Maar het juiste woord is mij al jaren ontgaan.
Ik vind het woord ook niet via Google.
Weet iemand de benoeming voor zo een zangstem ?


Gebruikersavatar
Berichten: 283

Re: Muziektopic


Gebruikersavatar
Berichten: 4.518

Re: Muziektopic


Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Muziektopic

Vandaag even een andere stijl muziek


Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Muziektopic

Schitterend! Mooie uitvoering; mooi gefilmd; mooie dirigente. Die Duitsers kunnen zulke klassieke uitvoeringen toch maar vastleggen en uitzenden, kan de Nederlandse televisie een puntje aan zuigen met zijn programma's als "Alles is Muziek" of hoe het ook maar mag heten.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Muziektopic

:) ik had al verwacht dat je dit mooi zou vinden

Gebruikersavatar
Berichten: 150

Re: Muziektopic

Beetje dom van mij, dat ik zo iets nog nooit heb meegemaakt.
Een zaal, of theaterzaal waarbij je een spreker of een muzikale uitvoering tot achteren kan horen zonder speakers.
Bijlagen
jeff-autors-home-theater-02.jpg
Auditorium2.jpg

Gebruikersavatar
Berichten: 192

Re: Muziektopic

EDM waarschuwing.

Mijn laatste poging tot het maken van muziek. Gebruikt programma LMMS.
(gratis voor Linux, Windows en Mac)



Officiële site:
https://lmms.io/

Ik heb nog steeds plezier in het maken van muziek, maar ik had van te voren nooit gedacht hoe moeilijk goed mixen is.
Dat is toch wel een vak apart. Dit is mijn eerste nummer waarbij ik de studio monitoren gebruikt heb om te mixen.
Ook begin ik voorzichtig bepaalde frequenties weg te snijden. (als twee instrumenten elkaar in de weg zitten)

De monitoren afwisselen met me gaming headset, is wel iets wat echt helpt.
Toch moet ik vaak denken aan wat iemand die ooit tegen mij zei toen ik net begonnen was:
Welcome to your never ending journey in music.

Dit nummer is in C mineur, en ik moet ergens al lachten dat ik dit tegenwoordig ook echt begrijp.
Dat is ook het mooie van dit soort programma's, zo heeft LMMS, de markeer huidige toonladder optie.
Toch kan het interessant zijn om soms noten express buiten de toonladder te gebruiken.
Dat viel me op bij het nummer Alpha van Vangelis. Daar herken je ook wel de echte muzikanten in.
Weten wanneer je de theorie kan negeren.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Muziektopic

Covers, toch een beetje controversieel topic want, het is niet nieuw. Daarintegen is er een heel genre aan muzikanten die covers maken, genaamd klassiek en opera. Dat zijn voornamelijk cover artiesten (zo ook betreffede de prachtige uitvoering van Ravel's Bolero op de vorige pagina).

Hier een cover van een vier jongeren uit Bulgarije. Weinig kunnen de Golden Earring goed nadoen, maar ik denk dat deze cover lang niet slecht is en heeft een lekkere sfeer er omheen hangen.


Gebruikersavatar
Berichten: 4.518

Re: Muziektopic

En Nirvana is inmiddels herrezen....

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Muziektopic



en natuurlijk moet er iemand niezen

Reageer