RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Afgelopen zondag verscheen er een nieuw programma op TV waarin een hoofdrol is weggelegd voor Robbert van den Broeke:

Afbeelding
Er is zoveel meer

Niet verklaarbare zaken... graancirkels, lichtfenomenen, buitenruimtelijke wezens... Voor medium Robbert van den Broeke zaken die aan de orde van de dag zijn. Hij praat onder meer over zijn paranormale gaven in in 'Er is zoveel meer', gepresenteerd door Irene Moors.  

Uitzending: iedere zondag om 21:00 uur bij RTL 4.http://www.rtl.nl/programma/eriszoveelmeer/
Deze foto nam hij in het programma:

Afbeelding

In de video onderaan deze pagina kun je zijn paranormale werkwijze aanschouwen:

www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/enter ... roecke.xml

(copy en paste de link maar, want ik kan hem hier niet goed neerzetten)

Belazert deze man de boel?

Of heeft hij de skeptici met de mond vol tanden gezet?

Berichten: 192

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Er werd vooral een boel gesuggereerd. Ik viel niet bepaald van mijn stoel van wat ik zag.

Die zogenaamde foto die hij maakte van Hugo de Groot lijkt inderdaad verdacht goed. Toevallig staat hij ook precies zo op de foto zoals mensen ook op schilderijen geportretteerd werden, qua houding en blik.

Lijkt mij gewoon een bewogen foto van een portretschilderij. Wellicht dat er in slot Loevestein een portretje van Hugo hangt waar ons 'medium' even een kiekje van kon maken op de nachtstand van de camera.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Toch vreemd dat hij zulke foto's kan maken met andermans nieuwe camera, terwijl een filmploeg aanwezig is en hem filmt :roll:

Berichten: 83

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Als het programma tenminste er niet aan meewerkt voor de kijkcijfertjes... De "geest" ziet er precies uit als op de schilderij, maar dan in spiegelbeeld (inclusief de schaduw... op een geest?) En dan een beetje vervaagt een bewogen zodat het niet opvalt....

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Als het programma tenminste er niet aan meewerkt voor de kijkcijfertjes... De "geest" ziet er precies uit als op de schilderij, maar dan in spiegelbeeld (inclusief de schaduw... op een geest?)  En dan een beetje vervaagt een bewogen zodat het niet opvalt....
Ik bedoelde RTL boulevard (zie de video in mn eerste bericht).

Afbeelding

Zijn familie is ook ooggetuige geweest van lichtbollen die door hun tuin vliegen. (video van lichtbollen staat ook ergens online)

Andere ooggetuigen hebben gezien hoe een kolom van licht een graancirkel vormde tegenover zijn huis.

Hier is ook een interview met Robbert door Omroep Brabant te lezen:

http://www.100megsfree4.com/farshores/ufo04ne2.htm

Ook in dat interview worden foto's genomen met vreemde resultaten.

Berichten: 300

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Waarom kunnen gewone niet 'paranormaal' begaafde stervelingen deze geestverschijningen alleen maar waarnemen op cameraopnamen en niet live?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."



Isaac Asimov

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Misschien wordt het door onze hersenen weggefilterd.

Berichten: 300

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Misschien wordt het door onze hersenen weggefilterd.
Waarom wordt het dan niet weggefilterd als we de cameraopname bekijken?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."



Isaac Asimov

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

p schreef:Misschien wordt het door onze hersenen weggefilterd.
Waarom wordt het dan niet weggefilterd als we de cameraopname bekijken?


Omdat het dan in een andere vorm vastgelegd is.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Erik schreef:
p schreef:Misschien wordt het door onze hersenen weggefilterd.
Waarom wordt het dan niet weggefilterd als we de cameraopname bekijken?


Omdat het dan in een andere vorm vastgelegd is.


Wat zou het verschil zijn dan?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

p schreef:
Erik schreef:
Waarom wordt het dan niet weggefilterd als we de cameraopname bekijken?


Omdat het dan in een andere vorm vastgelegd is.


Wat zou het verschil zijn dan?


Misschien dat het stilstaat ofzo.

Ik probeer ook maar wat te bedenken dat een reden zou kunnen zijn.

Berichten: 300

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Omdat het dan in een andere vorm vastgelegd is.
Maakt het nog uit of dat digitaal of op ouderwetse film gebeurd?

Wat is er veranderd aan het beeld dat geprojecteerd wordt op ons netvlies als we de cameraopname bekijken t.o.v. de niet waarneembare verschijning ten tijde van de opname, dat de opname niet uitgefilterd wordt door de hersenen?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."



Isaac Asimov

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Erik schreef:Maakt het nog uit of dat digitaal of op ouderwetse film gebeurd?

Wat is er veranderd aan het beeld dat geprojecteerd wordt op ons netvlies als we de cameraopname bekijken t.o.v. de niet waarneembare verschijning ten tijde van de opname, dat de opname niet uitgefilterd wordt door de hersenen?
Als iets niet zichtbaar is voor het oog, maar wel op een foto, dan kan dit bijv. komen doordat het te snel beweegt.

Op die foto's lijkt het trouwens ook een beetje alsof de 'spoken' in beweging zijn, ze zien er vaag uit - net de motion blur van photoshop.

En die Robbert zelf zei ook dat hij deze wezens ziet 'flikkeren'.

Iemand nog andere ideeën?

*btw ik zeg niet dat ik geloof dat dit hier het geval is; ik probeer alleen iets te bedenken waarom het wel op foto's zichtbaar is.

Berichten: 300

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

Als iets niet zichtbaar is voor het oog, maar wel op een foto, dan kan dit bijv. komen doordat het te snel beweegt.
Dus als je een hoge sluitersnelheid gebruikt en flits dan zou dat een duidelijke foto op moeten leveren?

Zou niemand dat ooit geprobeert hebben, met name dan de paranormaal begaafden onder ons?

Misschien moet Robbert eens een hoge snelheid camera proberen. :wink:
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."



Isaac Asimov

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: RTL4: Er is zoveel meer - is Robbert paranormaal?

p schreef:Zijn familie is ook ooggetuige geweest van lichtbollen die door hun tuin vliegen. (video van lichtbollen staat ook ergens online)

Andere ooggetuigen hebben gezien hoe een kolom van licht een graancirkel vormde tegenover zijn huis.


wat later zeg je dat het door hersens van gewone mensen word weggefilterd, maar die familie en andere ooggetuigen hebben daar blijkbaar geen last van.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gesloten