De Bermuda Driehoek

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 128

De Bermuda Driehoek

De 'legende' van de Bermuda Driehoek kent iedereen wel: Schepen en vliegtuigen vergaan, maar de driehoek blijft bestaan!

Kan iemand verklaren hoe het komt dat vliegtuigen verdwijnen? Van schepen is me al een aanvaarde verklaring gegeven ivm de gasbellen methaan

Gebruikersavatar
Berichten: 49

Re: De Bermuda Driehoek

Wat denk je dat een enorme gaswolk methaan in de lucht doet als het door een turbine motor gaat ? Precies, in een keer het toestel van de radar vegen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: De Bermuda Driehoek

Verdwijnt er tegenwoordig uberhaupt nog wel eens wat in de driehoek?

Ik ben er in 2005 3 keer doorheen gevlogen maar heb niks vreemds waargenomen 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: De Bermuda Driehoek

Wat denk je dat een enorme gaswolk methaan in de lucht doet als het door een turbine motor gaat ? Precies, in een keer het toestel van de radar vegen.


Ik kan verkeerd zijn, maar dat moet al een enorme wolk methaan om 10km hoogte (of hoe hoog vliegen de meeste lijnvliegtuigen) nog steeds zodanig geconcentreerd te zijn om 'gevaarlijk' te kunnen zijn. Het moet dan als het ware al windstil zijn tot op die hoogte.

Gebruikersavatar
Berichten: 65

Re: De Bermuda Driehoek

Het kan ook door een zogenaamde luchtverzakking gebeuren. Dat er een warme luchtstroom onder het vliegtuig terrecht komt en dat dit dan naar beneden valt.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: De Bermuda Driehoek

Volgens mij is het een mythe en is er statistisch niks hard te maken.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 128

Re: De Bermuda Driehoek

Ik heb ergens gelezen dat de eilanden rond florida zo hard op elkaar gelijken, dat er veel piloten waren die dachten dat ze ergens waren, en dat hun kompas verkeerd was (terwijl het omgekeer is)

Berichten: 380

Re: De Bermuda Driehoek

Kan iemand verklaren hoe het komt dat vliegtuigen verdwijnen? Van schepen is me al een aanvaarde verklaring gegeven ivm de gasbellen methaan
Naast 98% natuurlijke oorzaken was er ook sprake van kosmische straling,die op periodieke tijden een demensie poort schiepen in de aardatmosfeer,waardoor er kontakt gemaakt werd met een andere aarde eentje die anders gedimensioneerd is en die je normaal nooit ziet,omdat de tijdruimte anders is.

Vliegtuigen vlogen dan zo,n gat of dimensiepoort in en vlogen door naar een andere planeet waar ze dan ook gewoon in de ander atmosfeer verder vlogen en voor altijd van de aarde geschijden werden.

Ik weet dat dit erg fantastisch klinkt maar het is een antwoord.

Daarnaast is te vermelden dat ene hutschison met stralingseffecten een verschijnende nevel heeft nageboortst die ook door piloten daar werd gemeld,het hutchison effect resulteert in het laten zweven van zware metalen voorwerpen dmv waarschijnlijk elektrische golven van een bepaalde frequentie.?
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: De Bermuda Driehoek

solarplanet schreef:Naast 98% natuurlijke oorzaken was er ook sprake van kosmische straling,die op periodieke tijden een demensie poort schiepen in de aardatmosfeer,waardoor er  kontakt gemaakt werd met een andere aarde eentje die anders gedimensioneerd is en die je normaal nooit ziet,omdat de tijdruimte anders is.

Vliegtuigen vlogen dan zo,n gat of dimensiepoort in en vlogen door naar een andere planeet waar ze dan ook gewoon in de ander atmosfeer verder vlogen en voor altijd van de aarde geschijden werden.

Ik weet dat dit erg fantastisch klinkt maar het is een antwoord.
Het is hiet geen Stargate SG-1. Kan je dat hard maken met natuurkundige bewijzen? Hoe gaat het in zijn werk, welke krachten spelen een rol, hoe ontstaat die "verbinding"? Zonder stevige argumenten verwijs ik dit verhaaltje naar mijn ronde archief naast mijn bureau.
Daarnaast is te vermelden dat ene hutschison met stralingseffecten een verschijnende nevel heeft nageboortst die ook door piloten daar werd gemeld,het hutchison effect resulteert in het laten zweven van zware metalen voorwerpen dmv waarschijnlijk elektrische golven van een bepaalde frequentie.?
Wederom: bewijzen, een bron, een artikel waarin het experiment uitgelegd wordt?

Dit is te vaag om voor waar aan te nemen. Klinkt leuk, maar WAT gebeurt er? Is het na te bootsen?
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: De Bermuda Driehoek

Ik heb ergens gelezen dat de eilanden rond florida zo hard op elkaar gelijken, dat er veel piloten waren die dachten dat ze ergens waren, en dat hun kompas verkeerd was (terwijl het omgekeer is)
Dat zei men op NBC ook!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: De Bermuda Driehoek

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: De Bermuda Driehoek

http://faculty.uml.edu/robert_gamache/UMas...ogue%20waves%22 (even geduld, is groot document) .

Zag pas een documentaire (NGC of Discovery - weet ik even niet meer zeker) waarin werd gesteld dat waarschijnlijk toch zogenaamde rogue waves verantwoordelijk zouden kunnen zijn voor het verdwijnen van schepen in dat gebied. Golven botsen op zeestromen aan de oppervlakte (liefst in een hoek van 70 graden werd in de documentaire gezegd).
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 1

Re: De Bermuda Driehoek

Odyssius schreef:De 'legende' van de Bermuda Driehoek kent iedereen wel: Schepen en vliegtuigen vergaan, maar de driehoek blijft bestaan!

Kan iemand verklaren hoe het komt dat vliegtuigen verdwijnen? Van schepen is me al een aanvaarde verklaring gegeven ivm de gasbellen methaan
Men zegt dat er een elektromagnetisch effect bestaat, waarvan de omvang pas onlangs is ontdekt. De Bermuda Driehoek is een van de weinige plaatsen op de aarde waar een kompas zowel naar het magnetische noorden als naar het echte noorden wijst. Dit verschijnsel is algemeen bekend en zou niet tot navigatiefouten hoeven te leiden als piloten rekening hielden met dit verschijnsel. Vaak hoor je dat voordat mensen in de Bermuda Driehoek verdwijnen ze via de radio melden dat hun kompas maar blijft ronddraaien, als ze rekening hielden met het elektromagnetisch effect zouden ze zich misschien kunnen redden.


Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: De Bermuda Driehoek

De Bermuda Driehoek is een van de weinige plaatsen op de aarde waar een kompas zowel naar het magnetische noorden als naar het echte noorden wijst.
Hoe kan een kompas tegelijk naar het magnetische en het ware noorden wijzen. Een kompas heeft slechts 1 naald.
Dit verschijnsel is algemeen bekend en zou niet tot navigatiefouten hoeven te leiden als piloten rekening hielden met dit verschijnsel.
Ik ben meerdere keren door de bermudadriehoek gevlogen en kan met zekerheid zeggen dat mijn kompas niet raar heeft gedaan. Ten eerste weet ik dit omdat we op onze bestemming aan zijn gekomen :) , maar vooral kan ik dit zeggen omdat we tegenwoordig in de luchtvaart ons kompas alleen nog maar mee nemen als een aller aller laatste back-up. We gebruiken traagheidsnavigatie en GPS om onze vliegrichting te bepalen. Ik heb nooit gezien dat deze koersen afweken van de kompas koers.
Dit verschijnsel is algemeen bekend en zou niet tot navigatiefouten hoeven te leiden als piloten rekening hielden met dit verschijnsel.
Dat algemeen bekend zal wel mee vallen denk ik daar ik nooit een briefing heb ontvangen met betrekkening tot dit onderwerp, ook niet als van te voren bekend was dat we door de bermudadriehoek zouden vliegen. Van collega's bij andere maatschappijen heb ik dit ook nog nooit gehoord.
Vaak hoor je dat voordat mensen in de Bermuda Driehoek verdwijnen ze via de radio melden dat hun kompas maar blijft ronddraaien, als ze rekening hielden met het elektromagnetisch effect zouden ze zich misschien kunnen redden.  
Voor je weet maar nooit, op welke manier zouden we hier dan precies rekening mee kunnen houden, heb jij een correctie tabel voor dat electromagnetische effect weten te vinden. Ik denk met zekerheid te kunnen beweren dat nu al geen enkele vlieger op aarde een kompas zou volgen dat rondjes draait.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: De Bermuda Driehoek

Correctie op vorige bericht:
Quote:  

De Bermuda Driehoek is een van de weinige plaatsen op de aarde waar een kompas zowel naar het magnetische noorden als naar het echte noorden wijst.  

Hoe kan een kompas tegelijk naar het magnetische en het ware noorden wijzen. Een kompas heeft slechts 1 naald.  
Ik zie nu wat je hier mee bedoeld. In een deel van de bermudadriehoek is de variatie (hoek ware noorden magnetische noorden) 0 graden. Dus inderdaad als je kompas 360 aangeeft vlieg je ook daadwerkelijk naar het geografische noorden omdat de geografische noordpool recht achter de magnetische noordpool ligt.

Wat deze zin dan verder met een elektromagnetisch effect van doen heeft begrijp ik niet. Verder zie ik ook niet in hoe dit navigatie problemen zou kunnen geven.

Je moet het zo zien, de vlieger zet thuis op zijn kaart uit welke koersen hij allemaal wil afleggen. Vervolgens kijkt hij op die zelfde kaart naar de variatie in dat gebied en telt deze bij zijn geplande koers op. Dan corrigeert hij dit alles voor de kompasfout en de slot koers die hij nu krijgt schrijft hij op een briefje en gaat hij vervolgens af vliegen.

Niks moeilijks, niks geks. De enige plek op aarde waar dit wel eens lastig is, is als je tussen de magnetische en de geografische noordpool in vliegt en zuid dus een heading van 360 kan hebben.

Reageer