Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto´s

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 49

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

skyguy schreef:Met een elfje en een webcam kom je ook al een heel eind hoor. Ik ben nu zelf al 3-4 jaar met de hobby bezig maar ik ben ook pas 16. Een elfje heb je al voor 130 euro bij telescope-service en een webcam voor zeg 80 euro. En dan kun je al planeten fotograferen   :roll:

Maar ga met deze vraag maar verder in het telescoop kopen topic
Dat wou ik ook net doen. Zoals je ziet had ik mijn bericht ook al verwijderd.

Berichten: 20

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

skyguy schreef:Met een elfje en een webcam kom je ook al een heel eind hoor. Ik ben nu zelf al 3-4 jaar met de hobby bezig maar ik ben ook pas 16. Een elfje heb je al voor 130 euro bij telescope-service en een webcam voor zeg 80 euro. En dan kun je al planeten fotograferen   :roll:

Maar ga met deze vraag maar verder in het telescoop kopen topic
Wat is een elfje?

Gebruikersavatar
Berichten: 331

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Een elfje is een 114mm newton telescoop. Zoiets dus

Berichten: 49

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

skyguy (uit ander topic gehaald) schreef:Met een elfje en een webcam kom je ook al een heel eind hoor. Ik ben nu zelf al 3-4 jaar met de hobby bezig maar ik ben ook pas 16. Een elfje heb je al voor 130 euro bij telescope-service en een webcam voor zeg 80 euro. En dan kun je al planeten fotograferen   :roll:

Maar ga met deze vraag maar verder in het telescoop kopen topic
Ik kan geen foto's vinden die door deze telescoop zijn gemaakt. Kan jij/iemand anders er wel 1/meerdere vinden? Ik wil geen ei-vormige planeten, of zeer-onscherpe foto's.. :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 331

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

4 posts naar boven heb je er al een :roll: . De maanfoto van freek vd hulst is met een elfje gemaakt.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Ik heb gisteravond geprobeerd om Jupiter te vangen met behulp van een Philips ToUcam pro II webcam en een C9.25". De omstandigheden waren verre van ideaal, maar toch laat ik het resultaat even zien. Ik zal nog wel veel moeten oefenen...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

vet :roll:

het is zo vervelend, ik woon naast schiphol dus ik zal nooit planeten enz., heel duidelijk kunnen zien laat staan fotograferen :D
It's amazing how often courage and stupidity go hand in hand, but its always stupidity thats needs courage

Berichten: 824

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

skywatcher, wat is die nevel die ik de heletijd voorbij zie komen?
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

skywatcher, wat is die nevel die ik de heletijd voorbij zie komen?
M42

Berichten: 4.546

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

enzoals de meesten hem kennen: de Orion Nevel. je kunt em zeker nooit zo mooi zien als je em ziet op google? jmmr, werkelijk fantastisch om zoiets met je eigen ogen te zien, geen plaatje of iets dat ver weg lijkt, nee met je eigen ogen in real life. dat is echt fantastisch.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 331

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Hij is inderdaad mooi om te zien. Kleuren zie je alleen in grote kijkers (echt grote kijkers dus). Maar ook door een kleine telescoop is hij erg mooi om te zien, zelfs door een verrekijker.

Berichten: 824

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Heb alleen even op gezocht wanneer hij te zien is, blijkt dat hij alleen september tot februari goed zichtbaar is, ik zal dus nog even moeten wachten, helemaal omdat ik alleen het westen kan zien vanuit mijn kamertje. Bedankt iig.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 824

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Beetje offtopic misschien, maar op dit moment ben ik jupiter aan het bezichtiggen met mijn refractor (60/700, 4mm kellner oculair) en jupiter beweegt heel snel naar linksonder. Ligt dat aan mijn montering of klopt dat inderdaad?
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Ruben, dat komt hoogstwaarschijnlijk door de rotatie van de aarde. Die speelt je inderdaad parten als je met zulke vergrotingen aan het kijken bent: je stilstaande telescoop (t.o.v. de aarde dan) beweegt zijn blikveld langzaam langs de hemel, waarbij alles voorbij komt. Heeft je telescoop trouwens een equatoriale monterig? Ik vermoed van niet - in dat geval moet je inderdaad de objecten volgen door aan allebei de assen de richting te verstellen.

Berichten: 824

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Mijn telescoop heeft een standaard altazimuth montering (misschien beter bekent als de aldi-telescoop, jaja). Ik wist dat de aarde draaide maar zo snel :S ach weer wat geleerd.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Reageer