Geneeskunde studeren

Reageer
Berichten: 16

Re: Geneeskunde studeren

even het een en ander corrigeren wat hier al gezegdis . Ik studeer wel geen geneeskunde of biologie maar woon ook in Belgie , je kan immers aan 5 Vlaamse universiteiten geneeskunde studeren de Vub vrije universiteit brussel, Ugent , KUL, LUC (limburgs universitair centrum , ik studeer hier fysica) , UA ( universiteit antwerpen). Het LUC is een kleine universiteit maar helemaal niet ver van de Nederlandse grens ( een half uur tot in Maastricht met de bus) en hier kan je wel alleen je bachelors doen maar op deze universiteit leer je wel studeren en ze hebben een eigen systeem . Over de andere universteiten kan ik niet veel zeggen , alleen dat je na je bachelors op het LUC verder kan aan eender welke universiteit in Belgie voor je Masters .

Re: Geneeskunde studeren

Hey allemaal,

Ik was wat op internet aan 't zoeken naar personen die deel hebben genomen aan het toelatingsexamen voor geneeskunde in Belgie en toen kwam ik op dit forum...ik zou 't heel graag met iemand even over dat examen willen hebben, misschien dat jullie wat tips oid voor me hebben, of mij kunnen vertellen hoe jullie je hebben voorbereid, want ik ga het di 31 aug maken...zouden jullie me willen mailen ??

Groetjes Elsbeth

edit by moderator: gelieve geen emailadres te posten: even de regels lezen aub!

Re: Geneeskunde studeren

Anonymous schreef:
The fonz schreef:He Sevda,

Ik studeer zelf Tandheelkunde en ik heb ook eerst HAVO gedaan. Ik had net als jij geen zin om VWO te gaan doen. Ik ben toen eens goed rond gaan zoeken om met zo min mogelijk inzet toch het maximale resultaat te halen. Ik ben uiteindelijk dus HLO (hoger laboratorium onderwijs) gaan doen. Dit is echt een onwijs saaie studie maar gek genoeg sluit hij wel perfect aan bij een medische studie omdat je hier wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie krijgt in je eerste jaar. Ik in een jaar mijn P gehaad en ik ben toen ook meteen ingeloot. Misschien dat dit ook wel iets is voor jou. Daar komt nog eens bij dat als je je P hebt je meeloot in een aparte groep die volgens mij gelijk staat aan een 6,5 of 7 gemiddeld op het vwo. Veel succes
ik heb even een vraagje

met alleen een hlo-propedeuse is het toch niet mogelijk om tot de tandheelkunde toegelaten de worden want heb je daar dan geen 4vwo vakken bij moeten halen??
He

ik heb ook een vraagje

Ik doe nu HLO moleculaire biologie en het is inderdaad heel saai. Ben bijna klaar met deze hele HBO en wil daarna ook graag tandheelkunde.

studeren. Weet iemand of ik dan nog deficienties heb of kan ik zo meeloten. Of krijg ik vrijstelling voor bepaalde vakken ??

Re: Geneeskunde studeren

Het toelatingsexamen heb ik gehaald:)

Kan iemand mij mischien vertellen welke stad in belgië het leukst is om heen te gaan?

En iemand die ook daar begint?

Helene

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Geneeskunde studeren

Ik heb in Gent en Leuven gestudeerd, maar geen geneeskunde. Het plezante aan Leuven is dat de stad bijna volledig in handen is van de studenten (vooral 's nachts :shock: ). In Gent is echter heel wat meer te beleven, logisch want de stad is veel groter. De Gentenaren vinden dat ze in de hipste stad van Vlaanderen wonen en alhoewel de Hasselaren dat ook van vinden, denk ik dat die van gent er niet ver naast zijn.

Volgend jaar ga ik naar Antwerpen of Brussel. Als je in Brussel wegwijs wil geraken moet je er wel rekening mee houden dat je buiten de unief vaak Frans gaat moeten spreken om je vertstaanbaar te maken, maar ik ken een paar studenten die er wonen en het schijnt wel een bruisende stad te zijn. Hoe het in Antwerpen zit zal iemand anders je moeten vertellen.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Geneeskunde studeren

ik zit in antwerpen (ook geneeskunde zit in wilrijk) als je niet op kot gaat en je wil toch feesten, wordt wilrijk moeilijk (als je wat wil drinken, niet elke keer bij iemand wil blijven slapen,...)

elke unif zal wel zijn charmes hebben...
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 1

Re: Geneeskunde studeren

Ik ben ook geslaagd voor het toelatingsexamen :shock: ! Ik vroeg me af of er in Gent, Leuven of Antwerpen ook kamernood is? en wat zijn ongeveer de prijzen als je op 'kot' wil?

groetjes Els

Gebruikersavatar
Berichten: 166

Re: Geneeskunde studeren

In Leuven zijn de koten wel redelijk duur, ik denk het duurste van belgie, ze kosten gemiddeld 240 euro in de maand geloof ik. Om nu nog een kot te vinden in leuven, zal je goed moeten zoeken...

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Geneeskunde studeren

Leuven is gewoonweg overbevolkt. De prijzen liggen in de andere steden inderdaad veel lager, en je hebt daar ook snel een grotere en comfortabele kamer.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Geneeskunde studeren

een gewoon kot is gemiddeld 195 euro

in antwerpen heb je ook een studentenhome en dat zou veel goedkoper zijn, maar ook dacht ik afhangen van je ouders hun inkomen
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Geneeskunde studeren

ik zou hier toch nog eens iets willen meegeven over het LUC , zij hebben namelijk een uniek systeem dat uniek is en Belgie , zij hebben na elke lesblok een examen , bij geneeskunde i het eer dan 5 keer per jaar denk ik wel . Dit houd wel in dat je constant oet studeren maar dat de hoeveelheden niet zo groot zijn en dat de slagingskans vergroot

Het LUC is klein maar onderschat het studentenleven er niet ....

ps: of dit systeem beter is of niet denk ik dat het van persoon tot persooon afhangt en van wat je zelf wil

Gebruikersavatar
Berichten: 166

Re: Geneeskunde studeren

een gewoon kot is gemiddeld 195 euro
als je in leuven een kot vindt voor die prijs mag je het mij laten weten! waarschijnlijk heeft het dan geen ramen, en is het er een van 9 m² ofzo :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Geneeskunde studeren

een gewoon kot is gemiddeld 195 euro
als je in leuven een kot vindt voor die prijs mag je het mij laten weten! waarschijnlijk heeft het dan geen ramen, en is het er een van 9 m² ofzo :wink:


Ik heb het over antwerpen zoals je kan lezen in mijn bericht
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 166

Re: Geneeskunde studeren

ah, mij leek het alsof je in het algemeen sprak, daarna zeg je toch pas iets over antwerpen?

soit, verkeerd begrepen dan...

Berichten: 2

Re: Geneeskunde studeren

En hoe hebben jullie een kamer gevonden in bv. Leuven.

En kan ik dat het beste doen via internet, gewoon daar heengaan en kijken naar briefjes in de supermarkt enz?

En vind je makkelijk een kamer (in de buurt van de unversiteit)?

Groetjes

Reageer