hoe kan ik aan chloroform komen?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

hoe kan ik aan chloroform komen?

ik wou het gebruiken voor een werkstuk op school, ik weet dat het een gevaarlijke stof is en gevaarlijk kan reageren met aceton enzo, maar is dit ergens verkrijgbaar?

b.v.d.

uranianamus

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: hoe kan ik aan chloroform komen?

Daar kom je niet zo makkelijk aan, het is een gevaarlijke stof waar je gevaarlijke dingen mee kan doen. Waar ga je het voor gebruiken?

Re: hoe kan ik aan chloroform komen?

Je kan dit krijgen bij je apotheker, het moet wel besteld worden en ik weet niet of hij het altijd wil geven. Een vriend van mij is er zo iig aangekomen.

Re: hoe kan ik aan chloroform komen?

Zulke dingen moet je via school fixen :shock:

Berichten: 81

Re: hoe kan ik aan chloroform komen?

Neem dichloormethaan.

Dit is veel veiliger

Re: hoe kan ik aan chloroform komen?

Doe zoals ik.Bestel 1 liter bij de apoteker.Als je echt weet waarover je spreekt en uitlegd waar je het voor nodig hebt,dan is dat toch geen probleem.Meer dan eens heb ik mijn handtekening gezet om giftige stoffen in ontvangst te nemen.Toon dat je ernstig en betrouwbaar bent en bewijs desnoods je indentiteit.Misdadigers laten zich niet kennen en tekenen geen ontvangbewijs.Je bent verantwoordelijk voor de producten die je in huis hebt,dus bewaar je spullen achter slot en laat de sleutel niet slingeren.Gebruik veiligheidsbril en handschoenen en werk steeds in een goed verluchte ruimte.(met cloroform buiten als het kan)

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: hoe kan ik aan chloroform komen?

Gewoon te bestellen bij Triple A chemicals

Berichten: 311

Re: hoe kan ik aan chloroform komen?

Je kan 't natuurlijk ook zelf gaan brouwen.

Methaan + dichloor + licht ------> 1) CH3CL

2) CH2CL2

3) CHCL3

Hoelanger je het licht aanlaat, hoe verder het zal reageren.

Stofje 2 heeft chemisch veel gemeen van stofje 3, maar is veel gezonder om mee te werken. Enkel stof 1 en methaan zelf drijft op water.

De reactie is exotherm.

Groets!
Only an optimist can see the nature of suffering

Re: hoe kan ik aan chloroform komen?

Ik heb het besteld bij de apoteker en heb er zeer weinig van gebruikt.Tot mijn verrassing was mijn fles die normaal gesloten was,na drie maand leeg.Door een minuscuul lekje was de hele inhoud verdampt.

Berichten: 45

Re: hoe kan ik aan chloroform komen?

Chloroform(TCM/trichloormethaan) is eigenlijk simpel te krijgen...

Als je het hebt, voeg er dan een beetje etanol of methanol bij om pfosgeen(iirc) gas te voorkomen.

Verder is het heel simpel te maken met een haloform reactie, maar daar ga ik het maar niet over hebben.

Anders krijg je miss figuren die het gaan gebruiken als knock out drug.

Berichten: 113

Re: hoe kan ik aan chloroform komen?

Gewoon te bestellen bij Triple A chemicals
Waar is dat?

Reageer