Sectorwerkstuk - welk onderwerp is interessant om te doen ?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 107

Sectorwerkstuk - welk onderwerp is interessant om te doen ?

Misschien lijkt het nu net alsof ik echt niet meer weet wat ik moet doen, maar toch wil ik aan jullie vragen of jullie misschien suggesties hebben voor een onderwerp voor het sectorwerkstuk dat ik moet maken voor school.

Ik zit nu in de vierde, en als ik wil slagen moet dit werkstuk met een voldoende zijn afgesloten...

Ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen,

Alvast bedankt,

Ascension.
This old world still looks the same.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Sectorwerkstuk - welk onderwerp is interessant om te doen ?

"Het sectorwerkstuk"

wat is het?

voor welk vak?

vergelijkbaar met profielwerkstuk? (alleen voor havo, vwo in examenklas, dus dat is het niet)

hoe veel uur moet je er aan besteden (lees: hoe uitgebreid moet het worden, dus hoe breed moet het onderwerp zijn)?

experimenten of alleen theorie?

enz.

enz.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Sectorwerkstuk - welk onderwerp is interessant om te doen ?

Het sectorwerkstuk is vergelijkbaar met het profielwerkstuk. Echter het sectorwerkstuk is voor het VMBO en het profielwerkstuk is voor de Havo en het VWO.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 107

Re: Sectorwerkstuk - welk onderwerp is interessant om te doen ?

Zoals Wouter zegt.

Er is geen vak aan verbonden, dus ik mag zelf een vak dus ook een onderwerp bepalen. In totaal moet er minimaal 40 uur aan worden besteed. Het is theorie...
This old world still looks the same.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Sectorwerkstuk - welk onderwerp is interessant om te doen ?

Je zal toch wel iets meer aan moeten geven dan alleen deze voorwaarden. Welke richting wil je uit? Wat vind je interessant?
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 107

Re: Sectorwerkstuk - welk onderwerp is interessant om te doen ?

De richting die ik uitwil is voor mij nog onbekend. Het is inderdaad waar dat ik erg onduidelijk ben geweest in voorgaande posts - ik ben namelijk niet helemaal fit de laatste dagen :) .

Wat ik interessant vind ik vooral psychologie, sociologie en gedragstherapie. Ik vind het alleen wel erg moeilijk om een onderwerp te kiezen voor het sectorwerkstuk, dus kijk ik of jullie enkele suggesties hebben.
This old world still looks the same.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Sectorwerkstuk - welk onderwerp is interessant om te doen ?

Het probleem is dat zoals je het in eerste instantie stelde, élk mogelijk onderwerp een optie is. Er zijn oneindig veel onderwerpen en dan moeten wij zomaar even een onderwerp noemen die én jou interesseert én aan de eisen van het werkstuk zal voldoen.

Kijk, je bent nu al iets specifieker door te zeggen psychologie, sociologie en gedragstherapie (overigens raad ik je daarom aan in het forum-deel psychologie en sociologie: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...hp?showforum=24 te kijken), maar het blijft zo dat het te algemeen is.

Waar denk je zelf aan, je hebt vast íets bedacht? in welke richting meoten we zoeken.

Ik denk in ieder geval in het desbetreffende forum-deel genoeg interssante vraagstukken staan, neem eens een kijkje zou ik zeggen!

Reageer