Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 214

Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

Wel ik wou eens op een site mijn reflexen testen: 0.235 seconden.

En ik ben daar niet blij mee [rr] hoe kan ik ze verbeteren? :)

danku

[/list]
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Berichten: 4.546

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

ik heb van mezelf gemerkt dat FPS-spellen best aardig werken, komt vooral bij het werk van pas als ik weer eens een potje omstoot [rr] maja, niet iedereen is een gameliefhebber, andere suggesties? of betere?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

FPS-spellen werken wel degelijk, maar wonderen moet je niet verwachten. Kun je me die site eens geven. Ik ben een doorgewinterd FPS-speler, ik wil wel eens weten hoeveel ik haal.

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

ik vind fps ook heel erg leuk maar jah ik heb iets wat OUDERS heet en die insinueren dat men van games dom komt.

-.- snif

(dus beweren ze via via dat een iq van 124 (niet dat ik zo'n dikke nek heb hoor) gelijk is aan dom -.- kheb ook al wat afgegamed in vakanties)
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

dus geen alternatief middeltje?
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

Sport miscchien, er zijn sporten waarvoor je reflexen nodig hebt.

Trouwens, games maken je slimmer. Je leert vooruit denken, strategien ontwikkelen, en bij RPG's plannen en inkomsten en uitgaven in blans houden. Zeg maar aan je ouders dat Aaargh486 het gezegd heeft.

Berichten: 3.165

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

Je moet 2 begrippen uit elkaar houden; reactiesnelheid en reflex.

Jij doelt op de reactiesnelheid, een reflex is een reactiesnelheid in een specifieke situatie, sommigen zijn aangeboren en anderen zijn aangeleerd. In het judo heb je bijvoorbeeld zeer veel reflexen, deze worden steeds sneller wanneer je ze blijft oefenen. Dat is niets meer of minder dan dat je de situatie meteen herkent en automatisch daarop reageert, in het begin herken je de situatie niet, later herken je de situatie wel maar te laat en nog later herken je de situatie meteen.

Over de reactiesnelheid, ik denk dat deze niet te trainen is. Uit psychologisch onderzoek (zeer simpel van opzet, je zult het je wel kunnen voorstellen hoe ze dat onderzoeken) komt een sterk verband naar voren tussen intelligentie en reactiesnelheid. Hoe intelligenter iemand is hoe sneller zijn reactiesnelheid.

Ik heb het eens uitgetest in mijn omgeving. Ik ben zelf redelijk intelligent maar niet uitzonderlijk intelligent (Ongeveer top 2% vermoed ik) en ik moet het doen met een gemidelde reactietijd van ongeveer 0,017 seconde. Een vriend van mij is wel uitzonderlijk intelligent, hij is een wetenschappelijke medewerker en haalde met weinig studeren altijd zeer goede cijfers (top 10% van de unief).

Hij haalt inderdaad een veel snellere reactietijd van 0,015 sec. Dat haal ik maar incidenteel, hij haalt het als gemiddelde.

Niet echt een wetenschappelijke studie maar in mijn kring klopt het verband dus wel, probeer het maar eens uit bij jouw vrienden.

Mijn vermoeden, iemand die sneller reageert geleid de prikkels beter en gecoördineerder waardoor hij ook intelligenter is maar ik ben maar een leek dus hecht niet te veel waarde aan mijn theorietje.

PS 0.235 sec is vrij normaal hoor, dat is zeker geen slechte reactietijd maar ook geen goede. De gemiddelde mens (waar dus ook de ouderen bij horen die trager zijn) heeft een reactietijd van 0.3 sec.

Berichten: 12.262

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

Mijn vermoeden, iemand die sneller reageert geleid de prikkels beter en gecoördineerder waardoor hij ook intelligenter is maar ik ben maar een leek dus hecht niet te veel waarde aan mijn theorietje.
Ik vraag me af of er een relatie is tussen intelligentie en reactiesnelheid.

Een aardig pro-argument is dat iemand die sneller kan denken ook sneller kan reageren.

Maar hoe zit het met de 'correctheid' van de reactie? Iemand kan heel snel op iets reageren, maar wel (vaker) foutief omdat hij er onvoldoende over 'nadenkt' - dan zou je juist een omgekeerde relatie vinden... een beetje schieten uit de heup met de hoop op een treffer, zeg maar.

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

maar vanaf wanneer heb je een goeie reactiesnelheid?
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Berichten: 42

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

albert davinci schreef:Over de reactiesnelheid, ik denk dat deze niet te trainen is. Uit psychologisch onderzoek (zeer simpel van opzet, je zult het je wel kunnen voorstellen hoe ze dat onderzoeken) komt een sterk verband naar voren tussen intelligentie en reactiesnelheid. Hoe intelligenter iemand is hoe sneller zijn reactiesnelheid.

Ik heb het eens uitgetest in mijn omgeving. Ik ben zelf redelijk intelligent maar niet uitzonderlijk intelligent (Ongeveer top 2% vermoed ik) en ik moet het doen met een gemidelde reactietijd van ongeveer 0,017 seconde. Een vriend van mij is wel uitzonderlijk intelligent, hij is een wetenschappelijke medewerker en haalde met weinig studeren altijd zeer goede cijfers (top 10% van de unief).

Hij haalt inderdaad een veel snellere reactietijd van 0,015 sec. Dat haal ik maar incidenteel, hij haalt het als gemiddelde.

Niet echt een wetenschappelijke studie maar in mijn kring klopt het verband dus wel, probeer het maar eens uit bij jouw vrienden.

Mijn vermoeden, iemand die sneller reageert geleid de prikkels beter en gecoördineerder waardoor hij ook intelligenter is maar ik ben maar een leek dus hecht niet te veel waarde aan mijn theorietje.

PS 0.235 sec is vrij normaal hoor, dat is zeker geen slechte reactietijd maar ook geen goede. De gemiddelde mens (waar dus ook de ouderen bij horen die trager zijn) heeft een reactietijd van 0.3 sec.
deze cijfers trek ik toch in twijfel. In spurt bijvoorbeeld word een atleet die sneller vertrekt dan 0.150 sec na het startsignaal teruggefloten voor een valse start.

Jouw en jouw vriends cijfers van 0.015 zijn dan wel zeer merkwaardig te noemen.

Berichten: 4.546

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

dat zijn de beenreflexen he, die site meet volgens mij alleen de hand reflexen
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 3.165

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

@Warre

Toevallig log ik net nu in.

Inderdaad, ik heb 2 keer een nulletje te veel plaats (werd uitgedrukt in milliseconden bij de test).

Ik kan het nu jij gereageerd hebt ook niet meer editten :)

Een normale reactietijd is 3/10de seconde, de mijne is dus 17/100ste, die van mijn intelligentere vriend is 15/100ste.

Berichten: 42

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

dat zijn de beenreflexen he, die site meet volgens mij alleen de hand reflexen
die reflexen zijn in princiepe hetzelfde. Het is de nodige tijd om het geluid/beeld te zien dat naar de hersenen te sturen en uw hersenen iets terug sturen naar spieren. Het enige dat verschillend kan zijn is dat de lengte van de zenuw naar de vingerspieren korter is dan naar de beenspieren.

De beweging die ingezet wordt geeft een vertekend beeld, de bewegingstijd in de twee gevallen is ook erg verschillend.

Berichten: 3.165

Re: Hoe kan ik mijn reflexen versnellen?

Het enige dat verschillend kan zijn is dat de lengte van de zenuw naar de vingerspieren korter is dan naar de beenspieren.  
En dit verschil is verwaarloosbaar klein. Als ik het me goed herinner is de geleidingssnelheid, afhankelijk van de doorsnede van de zenuw, in de ordegrootte van honderden meters per seconde.

Reageer