[debat] budget voor de ruimtevaart moet afgeschaft worden

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[debat] budget voor de ruimtevaart moet afgeschaft worden

hey,

ik heb morgen een schoolexamen debat over de stelling:

budget voor de ruimtevaart moet afgeschaft worden.

ik zit bij de partij tegen deze stelling en moet een opbouwbeurt van 4 minuten in elkaar knutselen nu heb ik al enorm veel informatie verzameld maar toch zou ik graag wat hulp gebruiken en dit lijkt mij een prima plek.

argumenten:

-veiligheid van de aarde ivm meteorieten.

-economische positie van nederland (waarom????)

-veel dingen zijn ontstaan uit de ruimtevaart zoals de magnetron enz.

Berichten: 226

Re: [debat] budget voor de ruimtevaart moet afgeschaft worden

ik zit bij de partij tegen deze stelling
Is dat je eigen mening, of heb je die toegemeten gekregen?

Is dit een examen in politieke vaardigheden? Dan moet je niet hier zijn. Dit is een wetenschapsforum.

Berichten: 3

Re: [debat] budget voor de ruimtevaart moet afgeschaft worden

ik heb die positie toegewezen gekregen. dit debat is absoluut niet alleen politiek gericht. ik heb hier ook al gelezen dat ze ontdekkingen hebben gedaan over bestrijding en ontdekking van kanker door de ruimtevaart.

En mijn vraag is eiegnlijk: waarom kan nederland (europa) de ruimtevaartsubsudie niet missen?

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: [debat] budget voor de ruimtevaart moet afgeschaft worden

En mijn vraag is eiegnlijk: waarom kan nederland (europa) de ruimtevaartsubsudie niet missen?
omdat de toekomst daar ligt.

Over een paar miljoen jaar (uitzetting zon) moeten we een andere planeet hebben bevolkt of het is met de aarde gedaan.

En er is nog een lange weg.

Onderzoek naar van alles. Zoals vele ziektes.

Beter begrijpen van hoe de natuur in elkaar zit. Antimaterie of zoiets is er toch niet op aarde.

Om nieuwe volkeren te vinden en ons te kunnen verdegigen als het moet. Komen ze nu en we zijn een vogel voor de kat.

...

Berichten: 3

Re: [debat] budget voor de ruimtevaart moet afgeschaft worden

maar het systeem zit dus zo in elkaar. wij nederlanders betalen allemaal subsidie en van dat geld doen ze onderzoeken en uit die onderzoeken kunnen weer ruimtevaartmissies worden gestart waar bedrijven geld in kunnen steken of gaat de subsidie rechtstreeks naar de missies.
Onderzoek naar van alles. Zoals vele ziektes.
jah heb ik ook al veel over gelezen alleen hoezo komt zoiets uit de ruimtevaart opzetten?

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: [debat] budget voor de ruimtevaart moet afgeschaft worden

jah heb ik ook al veel over gelezen alleen hoezo komt zoiets uit de ruimtevaart opzetten?
In de ruimte heb je gewichtloosheid.

Op die manier doen speciale onderzoeken die op aarde bijna niet kunnen.

Reageer