Politiek In Afrika

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 754

Politiek In Afrika

Afrika staat niet bekend om zijn politiek correcte hoogstandjes. Hoe vaak lees je niet dat er weer een corrupt regeringshoofd heeft gezorgd voor een bloederige burgeroorlog?

Zie deze videofragmenten:

Africa Addio (Engels ondertiteld)

Liberia War Cannibalism

Zoals uit deze stukjes blijkt kan het politieke stelsel tot veel bloedbaden leiden. Moeten we ze politiek ondersteunen? Ambtenaren er naar toe sturen? Of ze geheel aan hun lot overlaten? Want ik denk dat de meerderheid het er mee eens is dat er iets aan dit probleem moet worden gedaan. Maar wat is de juiste oplossing?

Waarschuwing: de video's kunnen schokkende beelden bevatten.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 118

Re: Politiek In Afrika

Mijn mening is dat Afrika op de lange duur het meest geholpen is met geconcentreerde investeringen. Geen versnipperde hulp zoals dat nu gebruikelijk is, maar al de buitenlandse hulp naar het land dat er het beste voor staat. Hier denk ik aan landen als Marokko of Egypte. Daar investeren, een gezond land van maken. Niet alleen met geld, maar ook militair. Zie bijvoorbeeld Bosnie: daar is de hele overheid door de het buitenland opgezet. Zo'n land zal als motor gaan fungeren voor de rest van het continent. En door op deze manier land voor land op de been helpen zodat het zelfstandig als beschaafd land kan functioneren.

Ik krijg vaak de indruk dat ontwikkelingshulp zoals dat nu gegeven wordt beter is voor de westerse wereld dan voor gebieden als Afrika. We voelen ons zo goedgeefs, maar het resultaat is nul komma nul.
Ainulindalë

Reageer