Hoe kan dit? Mens-Aap baby

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 42

Hoe kan dit? Mens-Aap baby

Mensen, ik zag dit laatst op het nieuws op een Turkse kanaal,

Er was een baby geboren met een soort van een apenhoofd, maar voor de rest gewoon een mensenlichaam, de vrouw is bevallen toen ze 7 maanden was,

en heeft maar 1 uur geleeft..

Ik begrijp uit het bericht dat t iets te maken heeft met een fout in de chormosomen, volgens die proffessor, maar toch vind ik t er behoorlijk raar, maar vooral eng uitzien..

Ik post t hier omdat ik wil weten wat jullie mening hierover is, hoe kan dit gebeurt zijn?

hier is het nieuwsbericht (wel Turks);

http://www.showtvnet.com/haber/player.asp?...&btype=IEWMPobj

en een paar plaatjes;

Afbeelding

Afbeelding
I LoVe YoU HaGi !

Her Zaman, Her Yerde, En Büyük Cimbom

Berichten: 824

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

Net gehad met bio. Volgens mij gewoon een zeer aparte mutatie. Er gaat iets fout tussen het DNA en de ribosoom (dat ding dat eiwitten maakt). Normaal heeft DNA een reparatie systeem om dit soort, regelmatig voorkomende, fouten te repareren. Doet zo'n systeem het niet, dan blijft alles continue fout gaan. Op die manier kan er dus een vreemde mutant gevormd worden.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 42

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

dus er zijn heel veel babys met dit soort afwijkingen? Of komt dit maar zeeeer weinig voor?
I LoVe YoU HaGi !

Her Zaman, Her Yerde, En Büyük Cimbom

Berichten: 824

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

dus er zijn heel veel babys met dit soort afwijkingen? Of komt dit maar zeeeer weinig voor?


Dat er fouten gemaakt worden bij DNA deling e.d is niet zo zeldzaam. Maar wat ik zei, DNA heeft een reperatie systeem, die fouten registreerd en dan de boel plat legt waardoor de desbetreffende cel afsterft. Het echter zijn dat dit niet goed funtioneerd, met de gevolgen van dien.

Veel mutaties komen er bij de mens niet voor, althans niet in deze extreme vorm. Ik denk dat dit een van 'the worlds firsts' is.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 4.546

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

dit heet in de volksmond harlekijn baby's google harlequin baby's maar eens en dan krijg je er meer informatie over. vooral die ogen zeg :) brrr, eng.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 254

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

Meestal worden kinderen die zulke erge mutaties hebben gewoon niet geboren, de vrucht sterft vroeg af.

Soms worden ze dan wel geboren maar sterven ze snel na de geboorte of bij sommige mutaties kunnen ze wel langer leven.

Berichten: 4.546

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

nou...foutJE, zeg maar een uber fout :) net als kanker btw.

anyway, ik ben benieuwd hoe vaak dit voorkomt, in ieder geval niet vaak (zacht uitgedrukt)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

Op deze wiki staat het een en ander over de prevalentie van van harlequin type ichtyosis. Ook staan er enkele literatuurreferenties onder voor de echt fanatieke....
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Berichten: 4.546

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

wat???? iemand met deze ziekte is een succesvol triatleet geworden (kijk maar in de wiki)??? dat kán toch niet als je naar de staat van de baby hierboven kijkt, ik bedoel kijk dan naar die ogen, en het feit dat een flink deel van de schedel (achterste, je kan zo zn hersens zien) ontbreekt zal ook niet helpen. wikipedia beschrijft het ook als een huidziekte, maar bij de baby hierboven lijkt het emm...wat meer dan een huidziekte.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

Om heel eerlijk te zijn twijfel ik ook of de baby op de foto deze aandoening heeft. Wat betreft die wiki, ik heb hem niet helemaal doorgelezen, maar ik kan me voorstellen dat niet alle inhoud van de wiki correct is. Ik zal de referenties eens nalopen.
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

Volgens: "The pathogenesis of severe congenital ichthyosis of the neonate; Journal of Dermatological Science 21 (1999) 96–104" Zijn er bij een geval van harlequin ichthyosis grote diamant gevormde "schubben" van verhoornde huid te zien. Ook zijn de oren vaak niet aangelegd. Maar het is inderdaad een aandoening van de huid.

Waar ik bij de foto van bovenstaande baby aan moet denken is anencephaly, dit is een aandoening waarbij de grote hersenen niet zijn aangelegd. Dit wordt ook wel kattenkopje genoemd.

Assassinator, als je het artikel wilt lezen moet je me maar even een pb sturen met je emailadres, dan zal ik je het artikel sturen aangezien het niet vrij te downloaden is.
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

De moeder van het kind is drugsverslaaft

en heeft ook drugs ingenomen tijdens de zwangerschap

vandaar...
melocco schreef:Mensen, ik zag dit laatst op het nieuws op een Turkse kanaal,

Er was een baby geboren met een soort van een apenhoofd, maar voor de rest gewoon een mensenlichaam, de vrouw is bevallen toen ze 7 maanden was,

en heeft maar 1 uur geleeft..

Ik begrijp uit het bericht dat t iets te maken heeft met een fout in de chormosomen, volgens die proffessor, maar toch vind ik t er behoorlijk raar, maar vooral eng uitzien..

Ik post t hier omdat ik wil weten wat jullie mening hierover is, hoe kan dit gebeurt zijn?

hier is het nieuwsbericht (wel Turks);

http://www.showtvnet.com/haber/player.asp?...;btype=IEWMPobj

en een paar plaatjes;

Afbeelding

Afbeelding

Berichten: 60

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

Volgens mij worden hier een aantal dingen door elkaar gehaald. De foto uit het eerste bericht van dit topic kan ik niet bekijken trouwens, de link werkt niet, of iniedergeval je komt dan op een turkse site, en kan het dan vast vinden...als je turks kan.

Maar de foto die in dat andere topic (waarnaar raspoetin verwijst) te zien is, lijkt mij iets anders dan anencefalie.

Daarnaast is de laatste opmerking iniedergeval ook niet op anencefalie van toepassing. Het is een neurale buisdefect net als het meer bekende 'open ruggetje' (spina bifida). Echte (absolute) oorzaken zijn er niet voor. Iedereen kan het dus overkomen!

Ik heb een nichtje dat geboren is met anencefalie.

De kinderen zien doorgaans gewoon normaal uit alles klopt aan hun lijfje. Alleen het hoofdje is 'niet af'. En je kunt wat zien aan het gezichtje met name de oogjes.

Ik vind sowieso dat er sommige berichten worden geplaats die onnadenkend of zelfs respectloos zijn. Ook bij het zien van die bepaalde foto's, dat mensen dan reageren van: oh wat ranzig etc. Ik snap dat niet. Ik vind het hartverscheurend dat wel. En daarbij besef ik me dus ook al te goed, dat dit een mensje is. Ook al ziet het er misschien niet helemaal uit zoals wij graag een 'roze baby' zien. Het is een klein mensje, iemand zoon of dochter, broer of zus.

Berichten: 3.165

Re: Hoe kan dit? Mens-Aap baby

lucifer schreef:Volgens: "The pathogenesis of severe congenital ichthyosis of the neonate; Journal of Dermatological Science 21 (1999) 96–104" Zijn er bij een geval van harlequin ichthyosis grote diamant gevormde "schubben" van verhoornde huid te zien. Ook zijn de oren vaak niet aangelegd. Maar het is inderdaad een aandoening van de huid.

Waar ik bij de foto van bovenstaande baby aan moet denken is anencephaly, dit is een aandoening waarbij de grote hersenen niet zijn aangelegd. Dit wordt ook wel kattenkopje genoemd.

Assassinator, als je het artikel wilt lezen moet je me maar even een pb sturen met je emailadres, dan zal ik je het artikel sturen aangezien het niet vrij te downloaden is.
Als je het nog hebt, wil je het artikel óf de link dan even naar mij sturen?
Ik vind sowieso dat er sommige berichten worden geplaats die onnadenkend of zelfs respectloos zijn. Ook bij het zien van die bepaalde foto's, dat mensen dan reageren van: oh wat ranzig etc. Ik snap dat niet. Ik vind het hartverscheurend dat wel. En daarbij besef ik me dus ook al te goed, dat dit een mensje is. Ook al ziet het er misschien niet helemaal uit zoals wij graag een 'roze baby' zien. Het is een klein mensje, iemand zoon of dochter, broer of zus.
Wijze opmerking :D

Ik steun dit pleidooi van harte. Het is elke keer een klein wonder wanneer een baby gezond wordt geboren. Als je weet dat 2/3de van de babies in de eerste maand sterft...

Er zijn enorm veel mensen die, zuiver door een speling van het lot, met een handicap worden geboren.

Los hiervan is het niet de baby zijn verantwoordelijkheid als de moeder al bloot heeft gestaan aan schadelijke invloeden en is het werkerlijk dwaas om iemand als minderwaardig te beschouwen omdat hij anders is.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Reageer