THC

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

THC

ik weet niet zeker of dit niet beter bij de biotopic kan maar probeer het eerst ff hier.

THC is het bestanddeel in wiet waar je stoned van wordt, das allemaal wel leuk enzo maar het wordt ook gebruikt voor een aantal ziektes zoals glaucoom. Mensen krijgen nu dus stikkies (joints zonder shag) om de symptomen tegen tegaan of te verminderen. wat ik me afvroeg is of je deze stof niet kunt synthetiseren of anders in een pilvorm kan uitbrengen. er zijn immers mensen die niet willen roken.

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: THC

Er bestaat een soort van glazen peertjes waar je de marijuana in kunt steken en hen dan verwarmen. De thc zou er dan uit verdampen, en je kunt hem inademen zonder rook.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: THC

Er bestaat een soort van glazen peertjes waar je de marijuana in kunt steken en hen dan verwarmen. De thc zou er dan uit verdampen, en je kunt hem inademen zonder rook.
....zo'n ding moet ik ook nog hebben :wink:

Het was een tijdje geleden in het nieuws, een hippie dia was blijven steken had een nieuwe methode bedacht om THC binnen te krijgen zonder te roken. Alleen de THC damp wordt dan ingeademd, maar hoe het werkte weet ik eigenlijk niet.

Je kunt ook een cake bakken natuurlijk, dan laat de werking wel 1,5 tot 2 uur op zich wachten, maar je rookt niet. Je kunt ook wiet-thee zetten. Droge, verkruimelde wiet in een thee-ei, goed lang laten trekken in gekookt water, en opdrinken. Ook hier laat de werking even op zich wachten, vanwege de spijsvertering. Het schijnt niet zo heel lekker te zijn, ondanks mijn expertise :shock: heb ik nooit wiet-thee gedronken, dus k zou het niet weten.
Appareo decet nihil munditia?

Re: THC

Wat is de volle naam van THC ?Als je weet waarin het oplost kun je het extraheren.

Berichten: 510

Re: THC

Op deze site vindt je scheikundige informatie over THC (Tetrahydrocannabinol)

http://www.wat-betekent.be/Tetrahydrocannabinol.html

Re: THC

Oplosbaar in aethanol,diethylether en aceton.

Reageer