Perpetuum Mobile

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 259

Perpetuum Mobile

uhhh, ook prettige kerstdagen Ponyhaar!

Veel plezier met jouw uitvinding.

Ik ga ondertussen naar Paaseiland om geld te verdienen met mijn Perpetuum Mobile............. :wink:
Je kijkt alsof je vuur ziet branden!

Berichten: 212

Re: Perpetuum Mobile

Ik ga ondertussen naar Paaseiland om geld te verdienen met mijn Perpetuum Mobile.............
Dat is heel erg slim!

Heb je al een ontwerp voor deze zeer nuttige machine?

Want als straks het gas en de olie op zijn, kan zelfs ik met al mijn gouden dukaten geen stroom meer kopen om mijn machine draaiende te houden!

Misschien kunnen we samenwerken, ik heb nog wel een stukje grond over waar ik een mooi verblijf voor je neer laat zetten, dan kan jouw perpetuum mobile mijn gouwe-sok apparaat aandrijven en delen we de opbrengst.

Gebruikersavatar
Berichten: 259

Re: Perpetuum Mobile

Zie hier mijn mooie uitvinding:

Afbeelding
Je kijkt alsof je vuur ziet branden!

Berichten: 683

Re: Perpetuum Mobile

1) Waarom werkt deze perpetuum mobiel niet?

2) Wie kan het aantal bolletjes tellen? :shock:

Berichten: 212

Re: Perpetuum Mobile

Waarom werkt deze perpetuum mobiel niet?

2) Wie kan het aantal bolletjes tellen?
Het is een leuk ontwerp, lijkt in eerste instantie te werken maar ik denk toch dat vanwege het naar links hangen van de balletjes tijdens het stijgen er een dusdanige onbalans ontstaat dat het kreng spoedig zal stilvallen.

Een beter perpetuum mobile lijkt me de Magnetic Motor van Perendev.

Die is al ruim getest en levert volgens de makers 20 KW zonder dat daarvoor enige brandstof of andere energiebron nodig is.
MUNICH, GERMANY -- Perendev Power Developments declares on the news page of their website that they are now ready to take orders for their permanent magnet motors.  Magnetic forces are the driving power, eliminating the need for outside input of fuel or electricity of any kind.  Combined with an alternator,  the unit is said to produce 20 kilowatts -- more than enough to handle the peak load of most homes.
zie ook http://freeenergynews.com/Directory/Perend...otorFeb2003.wmv

Hoeveel gouden dukaten zou die kosten??? 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Perpetuum Mobile

Aantal bolletjes? Makkelijk te tellen, het zijn er 12.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Re: Perpetuum Mobile

" Een beter perpetuum mobile lijkt me de Magnetic Motor van Perendev.

Die is al ruim getest en levert volgens de makers 20 KW zonder dat daarvoor enige brandstof of andere energiebron nodig is. "

De Perendev motor is een hoax of een scam zo je wilt. Een lokkertje om geinteresseerde investeerders het geld uit de zakken te kloppen. Men weet het welliswaar leuk te brengen, en voor dit verhaal schijnen de goedgelovige webidealisten van dit werkgebied het Perendev-succesverhaal nog ongezien te willen verspreiden ook. Er zijn veel mensen bezig met allerlei vormen van 'free energy'. Zijn zijn 'in search of The Holy Grail. Maar niemand komt eigenlijk met iets concreets. Wel allemaal claims, en foto's maar geen reguliere wetenschappelijke onderbouwing en support. Ik ben wel eens een discussie aangegaan met een van dat soort uitvinders. Je wilt niet weten wat voor een bij elkaar geraapte technische onzin die types uit weten te kramen. Voor de leek misschien indrukwekkend, met holle termen als bijvoorbeeld 'induction vectoring'. Hij nodigde mij ook uit om op zijn Yahoo! forum te komen, daar zullen nog wel meer van dat soort gestoorde types hebben gebivakkeerd. Ze willen blijkbaar allemaal de geschiedenis in zoals de vermaarde, edoch mysterieuze Nikola Tesla. Ik ben zeer onlangs zelf nog aktief en overtuigd bezig geweest met het daadwerkelijke bouwen van een magneetmotor. Helaas werkte 'ie ook niet, en ik had het principe ontwerp al 7 jaar geleden in mijn hoofd zitten (al die tijd geen fout kunnen bedenken, al dacht ik er niet iedere maand aan).

Voor mij geen geluier in de Carribean voorlopig.... <snif> :shock:

Berichten: 212

Re: Perpetuum Mobile

Ik ben zeer onlangs zelf nog aktief en overtuigd bezig geweest met het daadwerkelijke bouwen van een magneetmotor.
Het feit dat je een poging hebt gewaagd om zo'n motor te bouwen, bewijst dat je diep in je hart toch gelooft dat het mogelijk is, ook al spreekt de huidige kennis der natuurkunde dit tegen.

Maar geld in zoiets als de Perendev motor investeren.....

Ik kan me bijna niet voorstellen dat mensen dit doen zonder dat zij de machine hebben gezien en zich van de goede werking hebben verwittigd door lang en uitgebreid testen.

Het schijnt dat de motor wel degelijk wil draaien, maar dat dit ten koste gaat van de veldsterkte van de magneten, die voortdurend in oppositie staan.

Geen "free energy" dus!

Berichten: 14

Re: Perpetuum Mobile

De Perendev motor is een hoax of een scam zo je wilt. Een lokkertje om geinteresseerde investeerders het geld uit de zakken te kloppen. Men weet het welliswaar leuk te brengen
Eerst maar eens een account aangemaakt, kan ik de echt stomme schrijffouten tenminste nog corrigeren: welliswaar is met een (1) "L"

Maar ik wilde in de eerste plaats vooral nog de geinteresseerden voor "Perendev, Jomanda en andere fenomenen" erop attenderen dat de site http://www.crank.net een hele leuke Engelstalige skepsis-site is om eens een uurtje doorheen te snuffelen. Grappig, en in een bepaald opzicht aandoenlijk.

Berichten: 14

Re: Perpetuum Mobile

Ponyhaar schreef:Het feit dat je een poging hebt gewaagd om zo'n motor te bouwen, bewijst dat je diep in je hart toch gelooft dat het mogelijk is, ook al spreekt de huidige kennis der natuurkunde dit tegen.

Maar geld in zoiets als de Perendev motor investeren.....

Het schijnt dat de motor wel degelijk wil draaien, maar dat dit ten koste gaat van de veldsterkte van de magneten, die voortdurend in oppositie staan.
Ja, nu goed, de huidige wetenschappelijke kennis is waarschijnlijk nog lang niet alomvattend, en goed bezien zijn de principes van de wetenschappelijke bewijsvoering ook maar theoretisch door mensen bepaald en gedefinieerd. Ik meen zelfs dat de falsificatietheorie van Popper zich ook niet eens liet falsificeren.

Maar even in 'alle ernst', ik meende dat ik echt een mechanisme had bedacht waarmee ik de permanente magnetische energie kon extraheren en omzeten in kinetische, cq elektrische :shock: Dikke pech en naiviteit. En ja, ik denk nog steeds dat het misschien zou kunnen. Maar ik heb op dit moment echt geen enkele motivatie om er weer eens serieus over na te gaan denken. Statistisch gezien is de kans op slagen nog steeds nul, dus....

Ik zag trouwens net op Wikipedia onder 'free energy' dat er een skandinavier was die voor 6000 Dollar was opgelicht door Perendev. Toen ik destijds met mijn eigen magneetmotor bezig was heb ik nog meer van dit soort referenties over Perendev (en soortgelijke bengels) voorbij zien komen. Maar of 'ie daadwerkelijk draait.....? Zou misschien kunnen... Goed beschouwd is het natuurlijk oerdom, om een dure magneetmotor te bouwen met een tegengesteld krachtenveld. Iedereen die ook maar een beetje wat van magneten begrijpt weet dat een onderling tegengestelde magnetische inwerking altijd een zeer groot krachtverlies ten gevolge heeft. Perendev was dus bij voorbaat een kansloos project.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Perpetuum Mobile

Het is natuurlijk wel leuk om over mogelijke oplossingen van een Perpetuum Mobile te dicusseren.

Mischien kunnen we met een monopool magneet een Perpetuum Mobile maken.

wie heeft meer ideeen om een Perpetuum Mobile te maken?

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Perpetuum Mobile

is dat niet gevaarlijk zo'n perpetuum mobile? zo'n ding dat eeuwig blijft versnellen?

Berichten: 510

Re: Perpetuum Mobile

Je bouwt een klein rond reuzenrad, 50 cm hoog, over de gehele rondte lijm je een lange buigbare magneet (noordpool). Aan het frame van het reuzenrad zet je een magneet (zuidpool), deze stoten elkaar, zodat het rad begint te draaien :shock:

Berichten: 1.404

Re: Perpetuum Mobile

Geef me het adres van dat winkeltje eens waar ze een buigzame (hij mag zelfs star zijn) magneet met enkel een noordpool verkopen?
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"

Berichten: 510

Re: Perpetuum Mobile

Wij hadden vroeger op een kast een magneetstrip, toen ik deze eraf had gehaald bleek dat de strip buigzaam was. Dus volgens mij is het wel mogelijk om een strip te buigen.

Gesloten