Bestaat het gravitondeeltje?

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Bestaat het gravitondeeltje?

sorry, ik had me vergist, deze theorie was onzin.

Berichten: 87

Re: Bestaat het gravitondeeltje?

Ik denk dat dit deeltje niet bestaat, omdat ik denk dat de zwaartekracht wel wat ingewikkelder in elkaar zit. Als het voorspelt wordt met formules: ok, maar dan nog vind ik het een beetje fishy.

Berichten: 510

Re: Bestaat het gravitondeeltje?

Ik heb ook nee gestemd.

Berichten: 1.404

Re: Bestaat het gravitondeeltje?

Als er geen serieuze uitleg komt waarom men voor wel ov niet stemt, gaat deze post op slot. Het is hier wel wetenschap en geen praatbarak.
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"

Re: Bestaat het gravitondeeltje?

Ja hij bestaat, ik meen zelf dat het deeltje mogelijk al gemeten is (in Italie, een nederlands team is ook aan het meten).

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Bestaat het gravitondeeltje?

Als er geen serieuze uitleg komt waarom men voor wel ov niet stemt, gaat deze post op slot. Het is hier wel wetenschap en geen praatbarak.
Moderator, kun jij mischien een serieuze uitleg geven?

hier heb ik een poging gedaan om de gravitatie kracht te verklaren:

http://members.home.nl/dimmengestel/Theori...atieTheorie.htm

hopelijk gaat dit niet opslot.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Bestaat het gravitondeeltje?

Eigen uitleggen van hoe jij denkt dat de zwaartekracht werkt, horen in het Theorie Ontwikkeling forum thuis!
Never underestimate the predictability of stupidity...

Re: Bestaat het gravitondeeltje?

Hey,

Ik heb je theorie bekeken en vindt het zeer aannemelijk klinken.

Het elektron is niet verantwoordelijk voor de elektromagnetische kracht, het is subject voor de elektromagnetische kracht.

De EM-kracht wordt ge-intermedieerd door fotonen.

Als -zoals jij stelt - het graviton eigenlijk onbestaande zou zijn en de tijd-kromming oorzaak voor de gravitationele wisselwerking zou zijn (waar massa is loopt geen tijd), dan vindt ik dat je de lijn moet doortrekken en de oorzaak van de tijd-kromming als graviton moet zien.

Omdat het foton als graviton zien absurd klinkt, stel ik voor om bvb. de virtuele fotonen (die niet bewezen zijn, maar wel ingevoerd om praktische waarnemingen te verklaren) als gravitonen te zien.

Je stelt: Waar massa is loopt geen tijd

Beter zeg je: Waar geen energie is, loopt geen tijd.

Hier is massa, maar ook tijd.

Je zegt ook: Stel dat gravition-deeltje zou bestaan dan zou het allang ondekt zijn

Als het graviton-deeltje bestaat, maar bijna geen energie zou bezitten en dus bijna zuiver uit massa zou bestaan, zou de tijd hier zo traag LIJKEN te lopen, dat hij bijna onbestaande is (cfr. aan de rand van een zwart gat) vanuit ons oogpunt.

Omdat het zoveel tijd in beslag zou nemen om deze bijna energie-loze gravitonen ondubbelzinnig waar te nemen, hebben we ze nog niet ontdekt.[/quote]

Re: Bestaat het gravitondeeltje?

Een gravitatie krachtveld kunnen we niet afschermen,

Een gravitatie krachtveld gaat overal doorheen.
Gast schreef:Het elektron is niet verantwoordelijk voor de elektromagnetische kracht, het is subject voor de elektromagnetische kracht.

De EM-kracht wordt ge-intermedieerd door fotonen.
zou je dit nader willen/kunnen toelichten? Zou dit dan betekenen dat fotonen ook een krachtveld bezitten? Kunnen we fotonen dan meten zonder aan te raken?
Als -zoals jij stelt - het graviton eigenlijk onbestaande zou zijn en de tijd-kromming oorzaak voor de gravitationele wisselwerking zou zijn (waar massa is loopt geen tijd), dan vindt ik dat je de lijn moet doortrekken en de oorzaak van de tijd-kromming als graviton moet zien.
Ik ben van mening dat waar 'ruimte' is kan tijd lopen

Waar geen 'ruimte' is loopt geen tijd.
Omdat het foton als graviton zien absurd klinkt, stel ik voor om bvb. de virtuele fotonen (die niet bewezen zijn, maar wel ingevoerd om praktische waarnemingen te verklaren) als gravitonen te zien.
Dat lijkt me niet zo voor de handliggend om deeltjes te verzinnen die niet echt bestaan. Ik denk dat een voorwaarde voor een goede theorie is dat deze de werkelijkheid representeerd.
Gast schreef:Je stelt: Waar massa is loopt geen tijd

Beter zeg je: Waar geen energie is, loopt geen tijd.

Hier is massa, maar ook tijd.
Als het graviton-deeltje bestaat, maar bijna geen energie zou bezitten en dus bijna zuiver uit massa zou bestaan, zou de tijd hier zo traag LIJKEN te lopen, dat hij bijna onbestaande is (cfr. aan de rand van een zwart gat) vanuit ons oogpunt.
Ben ik niet mee eens, want alles wat een massa bezit zou een graviton-deeltje moeten bezitten. Dus alle deeltjes met massa hebben een graviton in zich, behalve een photon, omdat deze geen massa heeft. Daarom denk ik dat het graviton deeltje niet bestaat.

Een Photon is een deeltje dat geen massa bezit, dit wil zeggen dat de gravitie kracht er geen invloed op heeft.

Een Photon zelf verbuigt de tijd niet.

Een Photon beweegt zich altijd rechtlijnig voor. Enkel een verbogen (ongelijk) tijdsveld kan een photon afbuigen.

Een Photon gaat uitzichzelf met de hoogst mogelijke toegestane verandering voorbewegen.

dt...........dt

|<------->|

Photon

ds = v . dt

v = ds / dt

bij een Photon is dt = 0

v = ds / 0 = c
Omdat het zoveel tijd in beslag zou nemen om deze bijna energie-loze gravitonen ondubbelzinnig waar te nemen, hebben we ze nog niet ontdekt.
Ik heb een andere opvatting over energie.

Een Photon zal altijd voorbewegen. De energie van een photon heeft hier geen invloed op. Een Photon blijft zich altijd met c voorbewegen, ongeacht zijn energie.

Licht wordt in water afgebogen, doordat de tijd in een vloeistof langzamer loopt dan in vacuum. Door de inter-moluculaire ruimte kunnen photonen door water heen schijnen. Een photon wordt daarbij niet afgeremd.

Energie is een breed begrip.

stel dat ik twee massa's tegenover elkaar in een vrije ruimte plaats.

dan gaan die massa's vanzelf naar elkaar toe bewegen. En deze krijgen dus vanzelf bewegings energie t.o.v. elkaar.

Energie wordt ook gebruikt als maat voor het omzetten van beweging naar temperatuur.

Iets kan Energie dragen. Energie is in mijn ogen dus iets virtueels.

Re: Bestaat het gravitondeeltje?

zou je dit nader willen/kunnen toelichten? Zou dit dan betekenen dat fotonen ook een krachtveld bezitten?
Een krachtveld is iets wat we niet zien, maar er toch is.

Lepton-produktiereacties:

foton+foton -> elektron+positron (anti-elektron)

foton+foton -> muon + anti-muon

foton+foton -> tau + anti-tau

Alles is een uitingsvorm van hetzelfde: Licht dat (wordt?) veranderd.
Kunnen we fotonen dan meten zonder aan te raken?
Vanaf het moment dat we ze aanraken, zijn ze geen fotonen meer, maar actie is nog steeds reactie dus wanneer schijnbaar massaloze fotonenergieën via de voor ons onzichtbare virtuele dimensie in tijdseenheden die onmogelijk zijn te kennen voor ons (kleiner dan 10 tot de macht min 27 seconde en groter dan de ouderdom van het heelal) - door de virtule fotonen - worden omgezet in vrijwel (in vergelijking) energieloze massadeeltjes dan worden de schijnbaar energieloze gravitonen omgezet in zichtbare ruimtetijd.

Het graviton is virtueel in essentie, in wording.
Een Photon beweegt zich altijd rechtlijnig voor. Enkel een verbogen (ongelijk) tijdsveld kan een photon afbuigen.

Een Photon gaat uitzichzelf met de hoogst mogelijke toegestane verandering voorbewegen
Een foton gaat in alle richtingen met een snelheid van 300.000 km/s, zichtbare en onzichtbare, klaarblijkelijk korte en eeuwig lange wegen.

Re: Bestaat het gravitondeeltje?

Wordt er niet over het hoofd gezien dat massa en energie hetzelfde zijn? E=MC2

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Bestaat het gravitondeeltje?

Wordt er niet over het hoofd gezien dat massa en energie hetzelfde zijn? E=MC2
voor mij zijn ze niet helemaal het zelfde,

als alle energie naar massa omgezet kan worden, dan zou ook de energie van een photon naar massa omgezet kunnen worden,

maar dan hebben we waarschijnlijk geen photon meer.

Reageer