stinkbom

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 77

stinkbom

hoe kan een goede maar ongevaarlijke stinkbom gemaakt worden?(eentje op basis van een chemische reactie die gestart kan worden wanneer je zelf wil)

Berichten: 30

Re: stinkbom

Een stinkbom?

dat is niet zo moeilijk...

Neem een flesje boterzuur(butaanzuur). En als je wilt dat het gaat stinken draai je de dop eraf. Geloof me dat stinkt...

als je nou niet aan boterzuur kunt komen kun je ook nog zelf maken.

Neem een vingerafdrukvrije fles(ik neem aan dat je weet hoe je een fles vingerafdrukvrij krijgt) leg een bodempje aardappel(schillen) erin. Vul de fles met water(voeg ook een scheutje pokon toe). Doe daar een laagje olie op om de fles waterdicht te krijgen en laat de fles ongeveer een maand staan. Taadaa je hebt boterzuur...
sterf!

Berichten: 77

Re: stinkbom

dat wist ik al ja maar ik zoek dus een stinkbom die pas werkt als 2 of meerdere stoffen in contact komen en dan binnen enkele minuten werkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: stinkbom

Een echt veilige stinkbom bestaat niet.

De klassieke stinkbom levert waterstofsulfide op. Dit is een zeer giftig gas, dus maak altijd kleine stinkbommen en gebruik ze niet binnenshuis.

Als ingredienten kan je ijzersulfide of natriumsulfide gebruiken. Samen met een oplossing van een organisch zuur (bijvoorbeeld citroenzuur) ontstaat waterstofsulfide. Van beide heb je maar weinig nodig. Maak ook niet meer, de stank wordt niet sterker, maar de giftige werking wel.

Gebruikersavatar
Berichten: 37

Re: stinkbom

De veilige stinkbom bestaat wel.

De bereining ervan is simpel:

- Drink de hele dag cola

- Eet heel pittig eten of eten met veel ui erin

- laat dit geheel een nachtje smoren in de maag :shock: ;)

EN VOILA...de stinkbom is klaar. Mensen blijven gegarandeerd uit de ruimte waar jij bent.

Ook in de lichaamsgassen zit waterstofsulfide meen ik dus je kan het beter op de natuurlijke manier aanpakken zodat je niemand "dodelijk" vergiftigt.
Als echtparen echt paren hebben echtgenoten echt genoten.

Berichten: 77

Re: stinkbom

de bedoeling was dat het ergens kan stinken waar ik juist niet ben :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 106

Re: stinkbom

of op een stukje pyriet zoutzuur doen, dan krijg je ook ijzersulfide. En dat stinkt naar rotte eieren.

Berichten: 77

Re: stinkbom

wat is pyriet en waar haal ik zoutzuur vandaan?

Berichten: 30

Re: stinkbom

pyriet is een beetje een dure steen om te gebruiken voor een stinkbom denk ik.... je vind het wel bij (half)edelsteen handelaren.
sterf!

Berichten: 77

Re: stinkbom

is er dan geen manier zonder pyriet?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: stinkbom

Je kan natriumsulfide of ijzersulfide proberen te kopen bij een drogist of bijvoorbeeld http://www.hekserij.nl

Berichten: 77

Re: stinkbom

zijn er ook andere manieren ik zoek namelijk naar een aantal verschillende manieren

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: stinkbom

zijn er ook andere manieren ik zoek namelijk naar een aantal verschillende manieren


Er zijn niet zo veel (relatief) veilige manieren om een stinkbom te maken. Als je niet oppast, dan wordt het voornamelijk een bom, met stank als bijzaak. Voor een hele goede site over het maken van explosieven (die ook een beetje stinken) raad ik deze site aan.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 45

Re: stinkbom

Wat jij net zei *** ...

Boterzuur en H2S blijven de simpelste....

Edit Moderator (JanMeut): Wat vriendelijker taalgebruik SVP

Re: stinkbom

op die stinkbom die ik hier heb, staat ammoniumsulfide op :shock:

Gesloten