zwavelzuur

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

zwavelzuur

weet iemand hoe zwavelzuur eruitziet?

Berichten: 30

Re: zwavelzuur

bedoel je dan ... voor ons?

of hoe de atomen tegenover elkaar liggen?

Meestal zie je zwavelzuur in een wateroplossing en die is doorzichtig :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: zwavelzuur

Ik heb een fles geconcentreerd zwavelzuur, het ziet er uit als een gelige enigszinds stroperige vloeistof

Berichten: 107

Re: zwavelzuur

stroperig als hij zeer zuiver is 95-98 %

maar meestal is hij opgelost in water en dus plus minus helder

Re: zwavelzuur

Wat is zwavelzuur precies? [img]http://www.wetenschapsforum.nl/public/s ... estion.gif[/img]


Berichten: 45

Re: zwavelzuur

H2SO4 is meestal gewoon helder.

Viscositeid is hoger, en de dichtheid ook.

Mijn 98% H2SO4 is niet geel, miss is dat een dye die erin zit.

Berichten: 77

Re: zwavelzuur

weet iemand mischien ook waar ik (pure) h2so4 vandaan kan halen?

Re: zwavelzuur

Wat wil je ermee gaan doen dan?

Berichten: 77

Re: zwavelzuur

ik zoek h2so4 om een aantal proeven te kunnen uitvoeren bijvoorbeeld om h20 zuur te maken zodat ik het sneller kan ontleden.

Gebruikersavatar
Berichten: 292

Re: zwavelzuur

Je wilt water ontleden.... Plekken met dergelijke apparatuur hebben toch meestal ook een chemicalienmagazijn?

Probeer www.acros.be
4e-jaars Life, Science & Technology: Chemie

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: zwavelzuur

ik zoek h2so4 om een aantal proeven te kunnen uitvoeren bijvoorbeeld om h20 zuur te maken zodat ik het sneller kan ontleden


Dan kan je prima volstaan met verdund zwavelzuur. Mogelijk kan je daar via een apotheek aankomen.

Berichten: 77

Re: zwavelzuur

dank. maar ik zou toch graag zwavelzuur vinden wat meer als 50% is.

Berichten: 21

Re: zwavelzuur

wat is eigenlijk het verschil tussen geconcentreerd zwavelzuur en gewoon zwavelzuur?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: zwavelzuur

ik zoek h2so4 om een aantal proeven te kunnen uitvoeren bijvoorbeeld om h20 zuur te maken zodat ik het sneller kan ontleden.
Als je water elektrolytisch wilt ontleden kun je daar ook een natronloogoplossing voor gebruiken. Als je hoe dan ook aan het gebruik van zwavelzuur wenst vast te houden raad ik je aan om verdund zwavelzuur te gebruiken. Geconcentreerd zwavelzuur is niet alleen ontzettend hygroscopisch, maar als je zo dom zou zijn om er water op te gieten heb je kans dat de boel spontaan begint te koken, waarbij zwavelzuur weg kan spatten en op je huid of (nog erger) in je ogen terecht zou komen. Het is dus vooral uit veiligheidsoverwegingen aan te raden om verdund zwavelzuur te gebruiken.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Reageer