2012 niet het einde van de wereld.

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 108

2012 niet het einde van de wereld.

Allerlei heilige geschriften door de eeuwen heen hebben de gong voor de laatste ronde gehoord. Opvallend vaak wordt het jaartal 2012 genoemd, zoals bij de Pueblo-indianen, de Zulu's en de Maya's. De Maya's deden hun voorspellende uitspraken over het moment waarop de gong zal klinken op basis van berekeningen die vandaagdedag nog steeds standhouden.

Hierdoor denken velen dat de wereld -volgens de Maya's- zal ophouden te bestaan, echter dat is niet waar. De Maya's waren haarscherp in hun berekeningen en konden hierdoor ook haarscherpe voorspellingen doen.Ze waren zelfs zo specifiek dat ze in die enorme cyclus van 26.000 jaar tot op de dag nauwkeurig waren: 21 december 2012. Die datum markeert het einde van de grote kalender en van de cyclus van dertien zogenoemde baktuns en waarna de aarde begint aan de 'periode van de vijfde zon'. Op 21 december 2012 begint een grote nieuwe periode van 26.000 jaar en een kleine periode van 5200 jaar. De Guatamalese 'Mayan Elders of the Eagle Clan' schrijven: 'This is a cycle of wisdom, harmony, peace, love, of consciousness and the return of the natural order. It is not the end of the world as many from outside of the Mayan tradition have misinterpreted it to be.

Dus iedereen die dit niet wist en toch een beetje bang werd kan vanavond rustig slapen :D

Het einde der tijden betekent niet dat dat de aarde ontploft en in een zwart gat verdwijnt, maar dat een lange periode wordt afgesloten en dat op een hoger niveau aan een volgende periode wordt begonnen. De pest is alleen dat deze transformatie, zoals zo vaak bij een grote vooruitgang, wordt voorafgegaan door een berg ellende.

Dit klopt volgens mij (wederom), aangezien we nu in een economische crisis zitten, en ik hoorde dat de economie pas rond 2011/2012 weer hersteld zal zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 377

Re: 2012 niet het einde van de wereld.

http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdiepi..._.html?all=true

Deze vrouw denkt daar bepaald anders over. Ze vraagt zich af wanneer ze ''die pillen'' moet gebruiken als ze het niet meer aankan, want ze heeft zich voor weet ik niet hoeveel euro ingekocht bij een amerikaanse malloot die beweerd Jezus Christus te zijn, of iets dergelijks. Wat een vreemde mensen heb je toch. Waarom denk jij dat er zoveel mensen hun heil zoeken in deze gedachten?

Gebruikersavatar
Berichten: 108

Re: 2012 niet het einde van de wereld.

Ik denk dat veel mensen erin geloven dat de wereld zal ophouden te bestaan omdat zoals al gezegd dat het verkeerd wordt geïnterpreteerd door mensen buiten de Maya traditie. Echter ik geloof de Maya's wat dat betreft omdat de Maya's hun voorspellende uitspraken deden over het moment waarop de gong zal klinken op basis van berekeningen die vandaag de dag nog steeds standhouden.

Gebruikersavatar
Berichten: 377

Re: 2012 niet het einde van de wereld.

Overigens, niet alleen de maya's wijzen over deze speciale tijd, ook het esoterisch Christendom doet dat, en ik meen ook het Boedhisme.

Gebruikersavatar
Berichten: 108

Re: 2012 niet het einde van de wereld.

Dat zou best kunnen aangezien de Pueblo-indianen en de Zulu's ook iets over 2012 zeggen, maar ik ben niet echt bekend met het esoterisch Christendom

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: 2012 niet het einde van de wereld.

Er zijn al zat topics over de maya's en de 2012-nonsens. Link naar zoekresultaat.

Deze heeft denk ik geen toegevoegde waarde.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten