[faq] hoe werk ik met latex?

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Knap werk!


Valspelen met de extensie is de enge optie als ze niet aanvaard wordt (typ er bijvoorbeeld .pdf achter)


EDIT: te vroeg gejuicht... Hoe krijg ik het ding juist aan de praat?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

OK dan maar valsspelen. Opgeslagen als Word-2003 document.
normal.doc
(68 KiB) 363 keer gedownload
Hernoemen naar normal.dot. Als ik het goed begrijp wordt normal.dot normaal gesproken opgeslagen in "C:\Documents and Settings\user\Application Data\Microsoft\Templates\Normal.dot". Deze wordt gebruikt als leeg nieuw document, waardoor de macro's erin gebruikt kunnen worden. Zo'n macro kun je in de VBA editor van Word openen.

Ik heb even een sneltoets toegevoegd, met ctrl-backspace start je een macrootje op dat de latex macro aanroept.

Als je nu in je document gewoon schrijft \int of \beta, en vervolgens op ctrl-backspace drukt, wordt hij onmiddellijk vervangen door zijn symbool. Goed he...

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Sub_latex.doc
(50.5 KiB) 636 keer gedownload
Dat valt nog niet zo mee allemaal, want Word laat dit niet allemaal toe. Ik doe nog één poging, dit is de code in word2003 formaat, gewoon als tekst.

De manier om dit aan de praat te krijgen is: open het bestand in je eigen word-versie. Je ziet nu de code staan.

Neem een eigen macro met naam latex op die niets doet, maar waar je een sneltoets aan koppelt. Ik heb (ctrl-backspace) genomen, omdat ctrl-+ en ctrl-- de word-sneltoetsen zijn voor sub- en superscript, en die zitten ernaast.

Pas de lege macro aan zodat er staat


Sub Latex()

'

' Latex Macro

' Macro recorded 31-10-2010 by huug

'

******(niet invoegen, zie onder)

End Sub


Kopieer nu alle codetekst in het document naar de plaats van de sterretjes, en sluit de macro-editor af. Nu moet alles werken. Succes

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Inderdaad, het werkte bij mij ook niet, maar ik wilde niets zeggen omdat dat mischien veroorzaakt werd door het feit dat ik MS Office 2007 onder Linux draai. Ik probeer het bovenstaande!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Tja, je macro runt in ieder geval, maar het lukt precies toch niet echt (bij mij): een integraalteken wordt vervangen, maar meer ook niet....


Misschien ligt het aan mij?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Nogmaals, het enige dat de macro doet is het vervangen van een bepaalde tekst door een karakter. De teksten die het doen zijn

\int

\alfa

\beta

\eta

\eps

\lam

\omega

\sig

\mu

\rho

\phi

\pi

\sum

\not

\neq (niet gelijk)

\geq (groter of gelijk)

\seq (kleiner of gelijk)

\and

\sqrt

Je kan een macro zelf opnemen als je dat wil. Zoek eerst in de tabel van insert-symbol het symbool op dat je wilt gebruiken. Verzin een latex-code. Doe dat voor alle symbolen die je gaat gebruiken. Neem de macro op waarbij je met de hand elke edit-replace uitvoert. Zorg ervoor dat je voor elke zoekopdracht naar boven gaat in het document met ctrl-home.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Okay, maar voor zover ik zie, doet de equation editor die ingebouwd zit dat toch sowieso automatisch, niet?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Deze FAQ wordt gesloten en vervangen door onze nieuwe handleiding: Hoe werk ik met LaTeX?


Deze topic blijft beschikbaar als archief voor de vele vragen en bijhorende antwoorden.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gesloten