Stoffen haarverf

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Stoffen haarverf

Hoi veel-van-chemie-afwetende-mensen,

ik zal mij eerst even voorstellen: mijn naam is Priscilla en ik ben 16 jaar. Ik ben bezig met een project (ANW) over de ingredienten van haarverf, dus welke stoffen erin zitten etc. En welke soorten haarverf er zijn, en wat de verschillen zijn met gewone verf..

Hebben jullie hier misschien een antwoord op? Of een site waar ik op kan kijken? Alvast bedankt! :D

Groetjes Priscilla

Berichten: 778

Re: Stoffen haarverf

Hey Priscilla welkom op het forum :D

Stoffen in haarverf:

Haarverf is meestal een crèmeproduct bestaande uit een kleurlotion met waterstofperoxyde (H2O2) met daarin nog niet ontwikkelde kleurstoffen in wording. Verder bevat het ammonia en in sommige gevallen persulfaat.

Lees ik hier

Verder kun je volgens mij gewoon op de achterkant van een potje kijken ofzoiets toch?? om te weten te komen wat er voor stoffen in haarverf zitten 8-)

veel succes

Berichten: 2

Re: Stoffen haarverf

Wauw bedankt voor de snelle reactie! Zo ik ben weer een stuk verder, en ik heb inderdaad op de achterkant van een potje met haarverf kunnen kijken, en dat heeft me ook weer een stuk verder gebracht,

whaaaaa echt te gek forum hier! :D Als ik vragen heb, kom ik hier zeker terug, en als ik mensen hun vragen kan beantwoorden natuurlijk (ookal weet ik niet zoveel van chemie etc. af 8-) )

Nogmaals bedankt joh!

Berichten: 778

Re: Stoffen haarverf

Ja we zijn vaak vrij snel hiero 8-)

Maar is niet dat ik zo veel van chemie ofzo afweet hoor (check chemlevel is nog lager als die van jouw) :twisted:

Maar dit wist ik toevallig nog en heb het ff gecheckt op internet. dus zodoende

Dus Veel plezier nog op chemieforum.nl :D

Reageer