SF6 als broeikasgas? wat is dit?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 11

SF6 als broeikasgas? wat is dit?

Ik verband met een subsidieregeling voor terugdringen van broeikasgassen wil ik graag achterhalen waar SF6 voor staat. Gewoon een zwavel en fluor verbinding? Wie kent deze stof, en wat zijn de eigenschappen hiervan? Waar worden deze gewoonlijk geproduceerd?

Alvast hartelijk dank!

mvg martin vos

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: SF6 als broeikasgas? wat is dit?

SF6 of zwavelhexafluoride is inderdaad een "gewone" zwavel/fluorverbinding. Op deze site kan je al wat informatie vinden.

SF6 wordt veel gebruikt als isolatiegas vanwege de goede (electrisch) isolerende eigenschappen.

Ik denk dat het zodoende vooral de electrotechnische industrie is die het gas gebruiken. Productie laten ze waarschijnlijk over aan andere bedrijvem, zoals Advanced Specialty Gases.

Waar een Google-zoektocht al niet toe leidt... ;)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: SF6 als broeikasgas? wat is dit?

SF6 is een zwavelhexafluoride is een product dat invloed heeft op het broeikaseffect op de aarde.

Andere stoffen die niet CO2 gelinkt zijn

Methaan(CH4)

Stikstofoxide(N2O)

HFC en PFC

ik heb hier over nog een engels artikel gevonden in pdf file ik denk dat hier alles wel instaan om je vragen te beantwoorden. artikel

Zo niet dan hoor ik het wel weer ;)

MvG Ron

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: SF6 als broeikasgas? wat is dit?

Voor de compleetheid nog even de structuur:

Afbeelding

En de MSDS: zie hier

Berichten: 11

Re: SF6 als broeikasgas? wat is dit?

Ok mensen, Hartelijk dank voor jullie reactie. BEDANKT!! het is me duidelijk ;) :P

Reageer