druk PET fles

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 18

druk PET fles

Kan iemand mij vertellen wat de druk in een PETfles moet zijn, voordat deze uit elkaar knalt?

tanx

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: druk PET fles

Lekker chemisch ;)

Even Googlen levert een druk op van 10 bar, MAAR dan mag de fles beslist niet beschadigd zijn.

Even nog wat tips, als een PET-fles uit elkaar klapt krijg je rondvliegende splinters en de klap is zo hard dat deze geheid je gehoor beschadigt. Dat je het even weet!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: druk PET fles

De splinters zullen ook niet echt bevordelijk zijn voor je lichamelijke gezondheid als ze recht op je af vliegen.

Ik kan je alleen maar aanraden om NIET uit te testen of je de maximale druk kan bepalen, de risico's van een in splinters uiteenspattende fles lijken mij onaanvaardbaar.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: druk PET fles

Een PET-fles is net als een beugelflesje ook zeker niet geschikt om reacties onder druk in uit te voeren. Hier kun je het best gewoon een cariusbuis of autoclaaf voor gebruiken

Berichten: 8

Re: druk PET fles

Ik denk niet dat hij een reactie uitvoert waarbij de bedoeling is dat de fles heel blijft...

-- knip --

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: druk PET fles

Dat vraagt die jongen toch helemaal niet... wie zegt dat hij dat ding als drukvat wil gebruiken voor een reactie?!?!?!?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: druk PET fles

-- knip --


;)

Zullen we even géén tips gaan geven over hoe je een geschikte knal kan maken door de druk in een flesje op te voeren!?!? Dat vind ik niet verantwoord!! Bovendien knaag je aan de grenzen zoals gesteld in de Algemene Regels!!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: druk PET fles

Dat vraagt die jongen toch helemaal niet... wie zegt dat hij dat ding als drukvat wil gebruiken voor een reactie?!?!?!?


Voor de zekerheid waarschuwen kan toch geen kwaad?

Berichten: 18

Re: druk PET fles

hehe, ik wilde alleen maar weten wat de druk was, gezien ik er al heel wat uit elkaar heb laten knallen ;)

en ik moet zeggen, het was heftig :P

-- knip --

zeker eens proberen,

intapen, voor meer plezier

greetz

Jorim: Geen rare suggestie geven aan anderen.

Reageer