[scheikunde] vragen over verf

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 19

[scheikunde] vragen over verf

Hallo,

ik heb wat vragen over een proef die we op school hebben uitgevoerd. We hebben een traditionele verf gemaakt en een high-solid verf en we wilden kijken of de traditionele verf inderdaad sneller zou drogen. Dit was het geval. Ik vraag me alleen af waarom? Komt het misschien omdat er in de high-solid verf veel minder oplosmiddel (terpentine) zit?

Dan heb ik ook geen idee hoe ik de structuurformules van een aantal stoffen moet tekenen:

- Zinkoxide

- Calciumcarbonaat

- Lijnolie

- Glycerol

- Ethaanzuuranhydride

- Terpentine

Alvast enorm bedankt voor de hulp!

Pascal

Berichten: 774

Re: [scheikunde] vragen over verf

structuren zijn meestal te vinden op www.acros.be of soms ook via www.wikipedia.org

Berichten: 19

Re: [scheikunde] vragen over verf

daar kan ik het niet vinden

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] vragen over verf

Misschien in het engels proberen?

Daarbij zijn de eerste 2 simpele zouten, die mogen toch geen probleem opleveren?

En dit zet je nogal vlug neer dat je het niet kan vinden. Dit is namelijk geen wemakenjehuiswerkwelvoorjeforum. Wij kennen het, jij moet het nog leren namelijk :oops:

Berichten: 19

Re: [scheikunde] vragen over verf

ja oke, maar ik zit redelijk in de stress, ik heb nl. nog tot 22.00 uur. en ik snap nooit zoveel van die structuurformules...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] vragen over verf

Probeer eens wat, dan helpen we je verder.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] vragen over verf

ja oke, maar ik zit redelijk in de stress, ik heb nl. nog tot 22.00 uur. en ik snap nooit zoveel van die structuurformules...
Mja dat is je eigen schuld lijkt me zo. :oops:

Reageer