Weer terug online!

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Weer terug online!

Beste Chemieforum.nl leden en bezoekers,


Na anderhalve week eerst compleet en vervolgens redelijk onbereikbaar zijn wij nu weer back in business! Er is een kans dat site er binnen korte tijd en dan hopelijk voor korte weer uit knalt, maar niet geschoten is natuurlijk altijd mis.


Wat is er gebeurd?

Op 20 juli is de oprichter en eigenaar van de Internetman B.V., René Kooyman, overleden. Vanaf de oprichting van Chemieforum.nl was de Internetman onze grootste en enige sponsor en hij maakte dus bijna 5 jaar Chemieforum.nl mede mogelijk. Sinds zijn overlijden zijn ze bij EasyHosting bezig geweest met het voorbereiden en organiseren van een overname van alle klanten van de Internetman.


Vrijdag, anderhalve week geleden, moesten ze direct maatregelen nemen om de server waarop Chemieforum.nl draait (samen met nog 150 domeinen) niet compleet uit de lucht te laten gaan. Lopende problemen, te vol, al langer geen onderhoud en natuurlijk groei was te veel. Chemieforum.nl droeg daar nogal wat aan bij en aangezien wij geen betalende klant zijn is besloten om onze site compleet offline te halen. Na het weekend contact gehad en toen konden wij ook vrij snel daarna het forum weer online hebben, zonder dat jullie nog toegang hadden.


Easyhosting neemt de sponsoring van de Internetman over en natuurlijk zijn wij ze daar zeer erkentelijk voor! Helaas heeft EasyHosting geen verouderde servers met PHP4 en kunnen wij dus niet snel over naar een privé server alleen voor Chemieforum.nl. Voorlopig draaien wij dus nog op en verouderde drukke server. Deze wordt wel langzaam leeggehaald, maar problemen kunnen wederkerend zijn. We hebben al wel een privé PHP5 server tot onze beschikking om onze forumsoftware zo snel mogelijk te kunnen upgraden naar PHP5 compliant! Wij gaan daarmee dan ook hard aan de gang en hopen dat dit niet al te veel tijd zal gaan kosten.


Chemieforum.nl wenst de familie en vrienden van René alle sterkte toe bij het verwerken van dit verlies en tevens willen wij EasyHosting heel hartelijk danken en welkom heten als de nieuwe sponsor van Chemieforum.nl.


Wij houden jullie op de hoogte!


Namens het gehele Chemieforum.nl team,


Met vriendelijke groet,


Jorim

Berichten: 873

Re: Weer terug online!

Blij toe. Ik wist al niet wat ik met al mijn tijd moest doen (ha, ha).


Even serieus. Ik hoop dat jullie dit forum in de lucht kunnen houden. Ik begrijp dat het veel tijd en werk heeft gekost (en nog zal kosten).

Alle hulde voor jullie inzet.


Ik ga weer lekker het chemieforum bezoeken.


TOP!

Berichten: 1.490

Re: Weer terug online!

Ik ben ook weer blij dat het forum weer online is

had soms wel even wat tijd over die ik dan vaak aan het forum besteed :P


Welkom terug

Berichten: 338

Re: Weer terug online!

Hoera!! Hulde aan easyhosting! Het was een gemis al die tijd.

Berichten: 774

Re: Weer terug online!

Eindelijk terug vraagjes stellen :D

Berichten: 2.337

Re: Weer terug online!

Eindelijk al die opgekropte vragen. ;)


Hopelijk overbelasten we de server nu niet teveel. :P


Ik was echt bang dat het nooit meer online ging komen.

Berichten: 131

Re: Weer terug online!

Same here, dit forum is echt noodzakelijk gewoon. Je kan hier met alles terecht en het is ideaal om nieuwe dingen te leren Afbeelding

Berichten: 3.145

Re: Weer terug online!

Heel mooi dat het forum weer online is. Ik was al een beetje bang dat het net zo'n verhaal zou worden als met chemixtry.be dat na een tijdlang ineens helemaal verdwenen was. Ook mooi dat EasyHosting als nieuwe sponsor wil optreden.


Heel veel succes met alle werkzaamheden voor de migratie naar PHP5!


Ook heel veel sterkte gewenst voor de familie en vrienden van René Kooyman!!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Weer terug online!

Easyhosting neemt de sponsoring van de Internetman over en natuurlijk zijn wij ze daar zeer erkentelijk voor! Helaas heeft EasyHosting geen verouderde servers met PHP4 en kunnen wij dus niet snel over naar een privé server alleen voor Chemieforum.nl. Voorlopig draaien wij dus nog op en verouderde drukke server. Deze wordt wel langzaam leeggehaald, maar problemen kunnen wederkerend zijn. We hebben al wel een privé PHP5 server tot onze beschikking om onze forumsoftware zo snel mogelijk te kunnen upgraden naar PHP5 compliant! Wij gaan daarmee dan ook hard aan de gang en hopen dat dit niet al te veel tijd zal gaan kosten.
Aangezien de upgrade lang niet zo snel heeft plaatsgevonden als Easyhosting wil/hoopte en de server op instorten stond hebben ze ons vandaag verhuist naar onze eigen PHP5 server. Zodoende waren er vandaag wat problemen en werken er een flink aantal onderdelen gewoon niet meer. Ik hoop de komende dagen de problemen op te lossen en ondertussen gaan wij gewoon verder met de upgrade zodat alles weer voor 100% functioneert.


Binnenkort meer informatie!

Reageer