Groter worden Aarde/Atlantis...

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 197

Groter worden Aarde/Atlantis...

Onlangs was ik ergens en toen kon ik wat verder ingaan op het groter

worden van de Aarde.

Hierbij veronderstelde ik niet alleen een tijd vóór de dinosauriërs,

maar ook erna.

Ook gebruikte ik de veronderstelling dat het op Aarde lang geleden veel

kouder was dan later,

dat ijs op Aarde begon te smelten, dat hoeveelheid water toenam, en dat

continenten uit elkaar dreven (maar ook naar elkaar toe).

Ook veronderstelde ik dat hoeveelheid vegetatie toenam, waarbij er een

"cyclus" van groei en verdamping en regen kon bestaan, waarbij én de

hoeveelheid water toenam en ook de omvang van Aarde omdat de vegetatie toenam

en omdat de vegetatie en erosie mogelijk harde bodem omzette tot zachtere.

Hierbij liet ik "ontstaan van de Maan" nog voor wat het is, en ook vallend puin/stof vanuit de ruimte, maar wel

ook nog het zouter worden van oceanen noemde omdat water vanaf Aardbodem allerlei zouten daarnaartoe transporteerde.

Via Internet kon ik lezen dat ene Plato ooit een rijk of zo noemde met

de naam Atlantis en dat plaatste zo'n 5000 jr BC, en nou denk ik

zodanig meer te hebben gelezen alsof het tussen zo'n 7000 BC en 5000 BC

op verschillende gebieden op Aarde ontzettend heeft geregend.

En zo kwam ik bij Atlantis, wat mogelijk tijdens zulke regenbuien ten

onder is gegaan.

Op de vraag: "Waar was dat dan, Atlantis?" antwoordde ik: "Nou, ergens

in de omgeving van de Middellandse Zee. En overigens, over de

Middellandse Zee is m.i. ook het laatste nog niet gezegd of

geschreven."

Wat vindt U hiervan?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Groter worden Aarde/Atlantis...

Ook gebruikte ik de veronderstelling dat het op Aarde lang geleden veel

kouder was dan later
Het is er ook ooit warm geweest, de temperatuur heeft veel grote schommelingen gehad en was vaak hoger dan het nu is.
dat ijs op Aarde begon te smelten, dat hoeveelheid water toenam, en dat

continenten uit elkaar dreven (maar ook naar elkaar toe).
Dit komt helemaal niet door het water maar door hotspots in de aarde die convectiestromen maken en daardoor de continenten verduwen.
Ook veronderstelde ik dat hoeveelheid vegetatie toenam, waarbij er een

"cyclus" van groei en verdamping en regen kon bestaan, waarbij én de

hoeveelheid water toenam en ook de omvang van Aarde omdat de vegetatie toenam
Die cyclus was er ook bij de dino's en de hoeveelheid water neemt niet meer toe op aarde. De omvang van de aarde evenmin.

Wat ik er van vind ? Ik denk dat je best eerst even de geschiedenis van de aarde onderzoekt en dan veronderstellingen maakt :wink:

Berichten: 91

Re: Groter worden Aarde/Atlantis...

http://www.spaceref.com/news/viewpr.html?pid=17676

ano deze vraag was toch keer zonder dat alantis gebeuren gestelt ?

en cycloon denk dat jij eens onderzoek moet doen voordat je wat blaat .

alhoewel deze start post anders is dan de vorige groter wordende aarde topic :/

bedoel een meterorietje die ff 1000 metric ton materiaal verspreid moet je nagaan hoeveel water dat spul wel niet meebrengt met klompen ijs enzooi

gem avond die helder is hoef ik nog geen 10 min tot uur te kijken om een meterioriet te zien word volgens mij nogsteeds onderschat hoeveel massa de aarde opslokt

zover weet ik dat er in cannada hier steeds meer onderzoek naar word gedaan zeker intresant hoewel ik niet denk dat dit in de korte periode van mens merkbaar verschil is geweest aleen is het niet handig om mythes te linken aan onderzoek omdat het makkelijker is om wetenschap aan mythe toetevoegen mensen die in telepathie geloven in eens het woordje quantum entanglement uitspugen of weet ik wat voor verzinsel bij hun idee past

dus cycloon het is aangetoont dat die 1ne meterioriet 1000 metric ton materiaal bracht dus is je ook stelling onjuist

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Groter worden Aarde/Atlantis...

dat ijs op Aarde begon te smelten, dat hoeveelheid water toenam, en dat

continenten uit elkaar dreven (maar ook naar elkaar toe).
Ik ging meer op deze stelling in, zoals jij het formuleert lijkt er wel meer water te komen doordat het ijs smelt ... En dat de continenten hierdoor uit mekaar drijven, wat dus voor geen meter klopt ...

Dat er meer water op aarde gekomen is door meteorieten kan wel kloppen, maar dat zijn dan weer zo uitzonderlijke fenomenen. :shock:

Berichten: 91

Re: Groter worden Aarde/Atlantis...

nu was de bedoeling dat de post alle2 wat zou zeggen vooral dat atlantis enzo valt onder mythe :shock: maar het ging om het idee dat er zeker wel redelijk wat water komt of aarde groter word idee ansich

nu ff voor de gein ik staar redelijk vaak naar de lucht en aangezin augusters weer perseiden was had ik 2 nachten waar er binnen 15 min meer dan 7 tot 10 waarvan 1 zeker een grote ( duidelijke staart en grotere ontplofing ) en dan nog dagen dat er niks bizonders is zeker 1 per uur in aleen zuidelijk gedeelte waar ik zicht heb nu is het intresantste om te weten vanaf hoeveel massa in kg je van de grond een meterioriet kan zien verbranden ( in een goed perseiden jaar zijn er zelfs 100de tot 1000 per uur te zien )

maar aleen het concept als je dit strijkt over het hele ontwikkelings proces van aarde kan ik zeker wel geloven dat aarde stuk minder massa had

Reageer