Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.348

Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

In dit topic kunnen gebruikers met elkaar keuvelen over alledaagse zaken. Neem het zo ruim als je wilt, maar hou je wél aan de regels van wellevendheid. Ook hier zullen mogelijk kwetsende of beledigende uitspraken niet getolereerd worden en commerciële berichten verwijderd.



Zijn er dus zaken die je graag zou willen ventileren op het forum, maar ze zijn niet belangrijk of specifiek genoeg om er een nieuw topic voor te openen in een vakforum, dan kan dat voortaan hier.



Dus: wil je iets kwijt? Hier is de plek!



Ik zal het spits afbijten met een aantal van mijn dagelijkse ergernissen:



1. Mensen die zeggen: ‘Ik irriteer me aan’. Het is: ‘Dat irriteert mij,’ en ‘Ik érger me áán!’

2. Mensen die zeggen “Mijn hond bijt niet, hoor” terwijl hij met vervaarlijk ontblote tanden al grommend op me af komt.

3. Mensen die in het openbaar vervoer, op straat, in de wachtkamer van de dokter en ga zo maar door, uitgebreid hun privé leven bespreken aan de telefoon.

4. Mensen (en vooral instellingen) die beloven terug te bellen en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen.

5. Mensen van wie het Nederlands doorspekt is met Engelse woorden, die vaak nog of verkeerd worden uitgesproken of verkeerd gebruikt.

6. Mensen die uitgebreid gaan staan wachten terwijl de caissière hun boodschappen aanslaat, in plaats van ze vast in te pakken.

7. Mensen die, terwijl ze met je in gesprek zijn, voortdurend op hun mobieltje kijken.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Rhiannon schreef: vr 30 nov 2012, 20:40
6. Mensen die uitgebreid gaan staan wachten terwijl de caissière hun boodschappen aanslaat, in plaats van ze vast in te pakken.
Herkenbaar. Persoonlijk erger ik me dood aan mensen die andere mensen niet laten uitstappen bij een bus of trein.

Hulde voor dit topic trouwens :D/
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Mensen die uitgebreid gaan staan wachten terwijl de caissière hun boodschappen aanslaat, in plaats van ze vast in te pakken.
Dan zou je toch wel even graag heel beschaafd willen zeggen..

https://www.youtube....h?v=m8ffZVfyAE8

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Ik heb er nog eentje.

Proffen die een gigantische powerpoint in pdf-vorm online zetten met een fancy achtergrondkleur die je vervolgens niet kan verwijderen en maar mee kan afdrukken.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 283

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Waar ik me aan erger is, mensen die achter mij staan bij een kassa en alvast hun bootschappen op de lopende band zetten als ik nog niet eens halverwegen ben met mijn eigen bootschappen erop te zetten, soms moet ik dan zelf hun bootschappen terug duwen :roll: .
Een rondje om de maan lijkt mij ook wel leuk :D

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Ik erger me ondermeer (er zijn wel meerdere zaken, natuurlijk) aan een klant die in een winkel, waar er maar 1 iemand bestelt, voor me staan en waarbij zo'n klant telkens maar weer een nieuw onderwerp oprakelt om over te praten met de besteller. Of, kortom, waarbij zij lekker blijven door kletsen, terwijl jij daar staat wortel te schieten.

Ik erger me ook aan winkelbedienden die persé willen een babbel(tje) met je slaan, maar die daarbij jammer genoeg niet in staat zijn om te multi-tasken (zoals bv. in een broodjeszaak)... Praten én voortwerken aan de bestelling zit er niet in: telkens ze een woord zeggen, houden ze op met eraan te werken.

Het enige dat je dus kan proberen te doen, is dat gesprek af te blokken...

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Om bij de les te blijven (de winkel dus ;) ) en het even over de positieve boeg te gooien: ik vind het altijd sympathiek als ik maar één ding koop in de winkel en mensen met een vol winkelwagentje me dan voorlaten ;)
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 283

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Ja dat vind ik ook altijd aardig, daarom doe ik dat ook bij anderen, soms moet ik wel drie a vier mensen voor laten gaan die alleen een blikje fris of een krantje hebben, maar ook meegemaakt dat mensen niet eens voor willen :shock: .
Een rondje om de maan lijkt mij ook wel leuk :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Dido schreef: za 01 dec 2012, 18:28
Het enige dat je dus kan proberen te doen, is dat gesprek af te blokken...


O:) En ikke maar denken dat jij zo'n lieve was .........
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

E.Desart schreef: za 01 dec 2012, 21:26
O:) En ikke maar denken dat jij zo'n lieve was .........
Oei... heb ik nu al m'n krediet verspeeld aan jou? :shock:

Er is echter wel een probleem bij zo'n voorvallen. Ik heb dan ook echt wel moeite om zo'n gesprek af te blokken. In die zin dat ik mezelf dan weinig vriendelijk vind...

Maarrrr... net omdàt ik me niet te gefrustreerd zou voelen ten aanzien van zo'n winkelbediende, probeer ik m'n grenzen aan te geven (= korte antwoorden geven, ev. zelfs zwijgen als het kan) zodat de winkelbediende dan toch verder doet én ik net niet in contact hoef te komen met m'n frustratie. Ik kan dus liefde blijven voelen tav. die winkelbediende... Ahum... in grote lijnen toch... Maar 't klinkt toch mooi hé? :mrgreen:

Dido Afbeelding
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Ik kan dat niet zo goed als jij Dido. Vaak zeg ik er iets van, in dat opzicht echt Nederlands, het hart op de tong.

Laatst in de trein kwam iemand met zo'n lelijk hestje en scanapparaat een proef doen onder reizigers over welk vervoersbewijs ze hebben. Natuurlijk reed die ochtend de trein niet op tijd (als in > 10 minuten te laat).

'Mag ik uw vervoersbewijs?'

'Je moet voor de grap eens de klanttevredenheid onderzoeken'

Geagiteerd: 'nou dat doe ik niet'

Bleek mijn kaartje ook nog eens matig gestempeld doordat de inkt bijna op was. Zegt die grapjas dat mijn kaartje NIET is gestempeld.

Toen kwam ik een monoloog terecht over klant zijn en zijn gebrek aan autoriteit mbt vervoersbewijzen.

Had ik maar een foto gemaakt van dat hoofd van hem hierna. Priceless. Zo'n hoofd van: wat heb ik toch een ***...
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Had ik maar een foto gemaakt van dat hoofd van hem hierna. Priceless. Zo'n hoofd van: wat heb ik toch een ***...
Heeft ie ook. Alleen zie ik niet in waarom ze dan willen mekkeren over een slordige stempel.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

anusthesist schreef: za 01 dec 2012, 22:55
Ik kan dat niet zo goed als jij Dido. Vaak zeg ik er iets van, in dat opzicht echt Nederlands, het hart op de tong.
Ach, Anusthesist, dat kan zeker ook eens goed zijn! ;)

Ik doe het soms ook wel eens hoor, maar 't is niet m'n sterkste kant.

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Waar ik een hekel aan heb zijn verkopers die je allereerst proberen te claimen om hun verkooppraatje op los te laten, je niet zelf rustig laten rondkijken...en als het om kleding betreft zo ongeveer bij je in het kledinghokje springen om 'hun mening' te geven, door te zeggen dat het je goed staat. Daarom koop ik al een tijd m'n kleding gewoon makkelijk en snel via internet... :mrgreen:

En waar ik een nog veel grotere hekel aan heb zijn niet opgevoede kinderen; van die krijsende en rondspringende mormels die niet aan een tafel kunnen blijven zitten, schreeuwen, ruzie maken of op een andere manier onbeleefd zijn en niet tot de orde worden geroepen door pa of ma.

Stomme is dat de meeste donders goed weten dat ze irritant zijn want als ik ze dan met een bepaalde blik aankijk, zijn ze ineens stil en houden ze zich koest. :lol:
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Daarom koop ik al een tijd m'n kleding gewoon makkelijk en snel via internet... :mrgreen:
Nou ik heb ook een hekel aan opdringerige verkopers, maar ik zou geen kleren kunnen kopen via internet, negen van de tien dat het toch net niet zo makkelijk zit hoor.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer