Mislukte Franse revolutie?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 56

Mislukte Franse revolutie?

Hallo,

Ik ben een boek aan het lezen dat gaat over Frankrijk circa 1360. De franse revolutie die hier plaatsvindt mislukt. Dit komt door de leider van de revolutie: Etienne Marcel. Ik ben dus benieuwd of dit historische boek correcte informatie geeft. Bovendien vind ik het interessant of "Etienne Marcel" daadwerkelijk de leider was.

Vriendelijke groet,

Lancelot

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Mislukte Franse revolutie?

Hallo Lancelot,

Ik heb (wel al enige tijd geleden) hetzelfde boek gelezen. Je vraag valt relatief eenvoudig te achterhalen door even op internet te zoeken. Op die manier kan je eerst iets meer over het onderwerp te weten komen, en dan iets diepgaandere vragen voorleggen.

Voor de volledigheid een antwoordop je vraag.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 56

Re: Mislukte Franse revolutie?

Ik ga al iets specifieker op de vraag in. Namelijk was Etienne Marcel de leider. Bovendien kun je nauwelijks informatie vinden over dit onderwerp vinden. Dit heb ik namelijk ook gedaan met de trefwoorden: Franse revolutie 1360. Bovendien heb ik nu de bevestiging door Etnienne Marcel op te zoeken en hij was inderdaad de leider van de oppositie. Hiermee kan ik dus mijn boek volledig geloven, want de informatie die ik heb gevonden komt overeen met mijn boek.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Mislukte Franse revolutie?

Het zou prettig zijn als je meldt welk boek je aan het lezen bent en wie de schrijver is. Een iets uitgebreidere melding over wat er precies aan de hand was en wat wordt beschreven wordt ook op prijs gesteld. Zoals je het nu neerzet lijkt het een beetje geklets in de ruimte.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 56

Re: Mislukte Franse revolutie?

Ik heb het over Triomf van verschroeide aarde van Thea Beckman. Het is dus totaal geen "geklets in de ruimte", want ik heb verscheidene informatie gegeven en trefwoorden. Dus die opmerking is misplaatst.

Reageer